Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Ja. Da så jeg plutselig at det var 174 sider i denne tråden, så jeg lurer på om jeg dropper å lese gjennom alt, og håper dere tilgir meg om jeg spør om noe som alt er spurt om. Men jeg har først et åpningsspørsmål. Jeg lever til vanlig lchf, er insulinresistent og medisinert med metformin 3x500. Er det noen som vet om det er et problem å kombinere psmf og metformin? Har brukt det i flere år, så jeg har ingen bivirkninger lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Da så jeg plutselig at det var 174 sider i denne tråden, så jeg lurer på om jeg dropper å lese gjennom alt, og håper dere tilgir meg om jeg spør om noe som alt er spurt om. Men jeg har først et åpningsspørsmål. Jeg lever til vanlig lchf, er insulinresistent og medisinert med metformin 3x500. Er det noen som vet om det er et problem å kombinere psmf og metformin? Har brukt det i flere år, så jeg har ingen bivirkninger lenger.

Det bør du spørre legen din om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at personer som har ganske lav fettprosent bør ha reefed annenhver dag.

Noen her som har prøvd det? I morgen skal jeg på en lang sykkeltur. så da må jeg bare spise litt grøt på morningen. så blir dårlig med ordentlig PSMF denne uka :( Men får bare passe meg for hva jeg spiser og trene..

Prøvd UD2.0?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd UD2.0?

jag tog reefed var tredje dag. funkade bra. körde 10 dagar. på 17 dagar gick jag ner 2.8 kg. jag har velat testa UD 2.0 fått träning och kost upplägg av en annan som kört det men måste göra om det till mitt eget och tycker det e riktigt krångligt och tar tid. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dette blir smør på flesk siden jeg posta dette et annet sted også, men:

Gutt, 181 cm høy, 75 kg. Fettprosent.no viser 10.83%. (Dette var for 6 dager siden)

Nå etter 6 dager på PSMF, er høyden fortsatt 181 cm, mens vekta viser 70 kg.

Målet mitt med PSMF var altså å gå ned i fettprosent. Etter en snau uke på PSMF har jeg nå funnet ut at mens jeg trente og spiste vanlig, var jeg aldri i nærheten av å få i meg så mye proteiner som jeg bør ha (2,5*kroppsvekt). Før PSMF har jeg aldri veid maten, og derfor aldri visst nøyaktig hva jeg får i meg. Nå som jeg nesten kommer under 70 kg, lurer jeg på om min beste måte å få lavere fettprosent på, faktisk er å opprettholde proteininntaket, spise mer mat, og dermed få bygd mer muskler. Grunnet lite inntak, har nok aldri treningen min fått det utbyttet jeg kunne hatt. Jeg vil jo ikke bevege meg under 70 kg.

Er tanken min riktig? Bør jeg spise mer og bygge mer, framfor å gå lenger på dietten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dette blir smør på flesk siden jeg posta dette et annet sted også, men:

Gutt, 181 cm høy, 75 kg. Fettprosent.no viser 10.83%. (Dette var for 6 dager siden)

Nå etter 6 dager på PSMF, er høyden fortsatt 181 cm, mens vekta viser 70 kg.

Målet mitt med PSMF var altså å gå ned i fettprosent. Etter en snau uke på PSMF har jeg nå funnet ut at mens jeg trente og spiste vanlig, var jeg aldri i nærheten av å få i meg så mye proteiner som jeg bør ha (2,5*kroppsvekt). Før PSMF har jeg aldri veid maten, og derfor aldri visst nøyaktig hva jeg får i meg. Nå som jeg nesten kommer under 70 kg, lurer jeg på om min beste måte å få lavere fettprosent på, faktisk er å opprettholde proteininntaket, spise mer mat, og dermed få bygd mer muskler. Grunnet lite inntak, har nok aldri treningen min fått det utbyttet jeg kunne hatt. Jeg vil jo ikke bevege meg under 70 kg.

Er tanken min riktig? Bør jeg spise mer og bygge mer, framfor å gå lenger på dietten?

Uten at jeg er noen ekspert på det, høres den tanken veldig fornuftig ut. Poenget er jo ikke å bli mest mulig spinkel.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tenker folket om diett når man har ferie eller når man er i jobb?

Jeg er på min 6. dag nå, og har ikke hatt noen problemer. Ligget på maks 12-13 g karbo og fett hver dag. Ser helt klart at dietten gir resultater, men begynner å tenke om jeg gidder bruke sommerferien min på en slik diett. Før jeg begynte tenkte jeg at det enkleste var å gå på denne dietten når man hadde fri, for da hadde man tid til å lage mat, planlegge osv. Men nå tenker jeg at det nesten er enklere å gjøre dette mens man er på jobb. Er jo bare å snekre sammen en salat dagen i forveien (eller faste). Begynner derfor å lure på om jeg skal utsette dietten til jeg begynner å jobbe igjen, istedenfor å bruke ferien min på dette. Noen som har noen tanker om diett når man har ferie kontra full jobb?

Jeg synes at det å gå på psmf ferie kontra jobb har sine fordeler og ulemper begg deler. Det må man nesten vurdere hva som veier mest, men livskvalitet har jo mye å si :) Jeg har uansett tro på at hva man enn velger bør man gjøre det "helhjertet". Ikke spise vanlig å tenke at man burde spise psmf, og motsatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har dessverre ikke det. Bare lest boka. Har planer om å kjøre det opplegget når jeg kommer ned på ca 15 i fettprosent.

Noe sånn jeg tenkte å. Bygge opp med et moderat større inntak av mat å hard trening.

La inn data på fettprosent.no nå å fikk 8,8%

Det kan ikke stemme helt :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sånn jeg tenkte å. Bygge opp med et moderat større inntak av mat å hard trening.

La inn data på fettprosent.no nå å fikk 8,8%

Det kan ikke stemme helt :-P

Haha, sjæl as! fettprosent.no gav meg en prosent på 20.55, så den er nok i overkant optimistisk. På sats ble jeg målt til 25, og ca-måling (selv, selv om det ikke går) med fettklype sa ca 26, så det der tror jeg ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på laksen rett og slett. Tror det står oppgitt på næringsinnhold, så må man bare regne ut. Blir uansett ganske omtrentlig

Har ikke sett det stå på pakka, men fant fra pålitelig kilde at det skulle være ca 2,1g EPA + DHA per 100g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dette blir smør på flesk siden jeg posta dette et annet sted også, men:

Gutt, 181 cm høy, 75 kg. Fettprosent.no viser 10.83%. (Dette var for 6 dager siden)

Nå etter 6 dager på PSMF, er høyden fortsatt 181 cm, mens vekta viser 70 kg.

Målet mitt med PSMF var altså å gå ned i fettprosent. Etter en snau uke på PSMF har jeg nå funnet ut at mens jeg trente og spiste vanlig, var jeg aldri i nærheten av å få i meg så mye proteiner som jeg bør ha (2,5*kroppsvekt). Før PSMF har jeg aldri veid maten, og derfor aldri visst nøyaktig hva jeg får i meg. Nå som jeg nesten kommer under 70 kg, lurer jeg på om min beste måte å få lavere fettprosent på, faktisk er å opprettholde proteininntaket, spise mer mat, og dermed få bygd mer muskler. Grunnet lite inntak, har nok aldri treningen min fått det utbyttet jeg kunne hatt. Jeg vil jo ikke bevege meg under 70 kg.

Er tanken min riktig? Bør jeg spise mer og bygge mer, framfor å gå lenger på dietten?

Du bør absolutt spise mer, og begynne å trene "normalt" igjen. 70 kg på 181 cm er på ingen måte mye.

Legg deg på vedlikehold (gjerne også litt mer), så vil du se at du vil få mye mer ut av treningen enn tidligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både PSMF-artikkelen her og på myrevolution baserer seg på Lyle McDonald sin Rapid Fat Loss, så det er veldig greit å ha lest den selv. Jeg synes ihvertfall jeg fikk svar på mye. Mener den kosta ca 100 kroner, så det er ikke akkurat noen stor investering :p

Så lenge du føler at det går greit uten frie måltider synes jeg bare du skal kjøre på, så kan du heller spare de måltidene til sosiale anledninger eller sånn ;) Jeg anbefaler deg å telle og holde kontroll når du har pause også. jeg gjorde det under mine to uker og gikk ikke opp noe, ikke engang vann.. Jeg har aldri telt kalorier tidligere, så jeg fikk meg noen overraskelser i forhold til hva endel matvarer inneholdt av kalorier ;)

Hm, den boka finner jeg på Amazon til rundt U$90 bare? Heh, burde sikkert basere en slags livsstil på mer enn bare et par artikler, men greia er jo ganske lettfattelig og enkel, egentlig. Får bli julegave til meg sjøl :D

Vedr telling på pause, jeg er litt ambivalent der. Jeg skal blant annet på en 5-dagers tur til London og Southampton sammen med 4-5 kompiser, og det blir nok relativt vanskelig å holde tellinga der ... :D

Then again, jeg reiser på ferie til helga (ei hel uke, wo-hoo) men da har jeg så absolutt planer om å følge strengt opplegg. Målebegre, Myoprotein, et par vekter, etc blir med på turen, og det blir sikkert rom for litt mer trim enn i det daglige også.

Blir stas! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett det stå på pakka, men fant fra pålitelig kilde at det skulle være ca 2,1g EPA + DHA per 100g.

Men du må sjekke om den kilden referer til oppdrettslaks eller villaks? Det er veldig stor forskjell pga maten de spiser.

Googlet litt nå. Oppdrettslaks inneholder ca 1 g m Dha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål: Er det vanlig å bli mer klumsete når man holder på med det her, eller leter jeg bare etter (dårlige) unnskyldninger for en dårlig morgen nå? F**n altså.. vaske og støvsuge kjøkken, ja.

Ja, jeg ble hvertfall det! Har kanskje noe med at konsentrasjonen blir dårligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...