Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Du veit du er på diett, når du ikke finner tråden "Du veit du er på diett når..." så du kan fortelle om den funky rømmen du hadde fordi du er på diett; Jeg drømte at jeg juksa, at jeg var på restaurant med en eller annen, og når de snudde seg eller gikk på do eller noe, stjal jeg en stor, delikat bit med noe fett- og karborikt fra tallerkenen deres. Werid, much? Kanskje bra det er oppkarbing i morra :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du veit du er på diett, når du ikke finner tråden "Du veit du er på diett når..." så du kan fortelle om den funky rømmen du hadde fordi du er på diett; Jeg drømte at jeg juksa, at jeg var på restaurant med en eller annen, og når de snudde seg eller gikk på do eller noe, stjal jeg en stor, delikat bit med noe fett- og karborikt fra tallerkenen deres. Werid, much? Kanskje bra det er oppkarbing i morra :p

:rofl:

Jeg har også oppkarbing i morra..heldigvis!! jeg har helt teite diskusjoner med meg selv.. Pc'n min døde litt i går pga varmen, og den første tanken som slo meg var at hvis jeg ikke hadde pc måtte jeg ihvertfall kunne spise sjokolade..hehe... Men heldigvis våknet pc'n til live etter litt hvile :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer denne teorien om at når man hakker opp karbonadedeigen i småbiter samt skyller den, så fjerner man nesten alt fett? Lurer på hvor mye fett jeg burde regne når jeg har gjort dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg går på PSMF og har prøvd å lage et brød som kanskje kan brukes under dietten:

Næringsinnhold pr 100 gram brød: 173 kcal, 16,3 gram protein, 4,9 gram karbohydrat, 7,7 gram fett og 9,2 gram fiber.

Næringsinnhold pr skive: 37 kcal, 5,1 gram protein, 1,2 gram karbohydtater og 1,4 gram fett.

Skal det ikke være OK å spise 1 skive pr. dag? eller 1 skive per 2. dag? Eller?? er så mange som er så uenig om hva som er greit og ikke når det gjelder PSMF.... Hadde blitt kjempeglad om noen med erfaring/peilig på dietten kunne svare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom meg over 5 mils grensa på sykkel i dag med 5,5 mil. Brant 2500 kcal. Feiret med godis, pizza og potetgull. Tenk å være så dum, så nå sitter jeg her med vondt over alt å en fritt følelse i kroppen. Skal bli godt å få ferien overstått å begynne med PSMF igjen. Trenger ikke bekymre seg for m formen holder seg eller ikke da :-)

Reparere med styrke og kardio i morgen(litt sånn anorektiker tilstander, spise alt for mye, for så å trene enda mer). Ikkjee braa :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle PSMFere ;D

Jeg har nå gått ned 3 kilo og målebåndet er mye strammet inn. Men fett% min har blitt 0.9% høyere på en mnd. Hu som målte sa at det varier veldig og er ikke noe fare når det er såpass lite, det kan bare være vann elns siden apparaetet ikke er nøyaktig. Men skulle jo helst sett at den gikk ned da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne prøve PSMF, men er veldig usikker på utførelse, meny etc. Håper at noen der ute kan hjelpe med å sette opp dette. Er mann på 186cm og ca 86kg. Slank kroppsbygning. ca 18 i fettprosent. Er aktiv og variert på treningsfronten med diverse idretter. Vil gjerne ha ned fettprosenten, spesielt rundt midjen, og opp med muskelmasse. Hadde satt veldig stor pris på om noen kunne bidra med dags menyer, antall måltider pr dag, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første kommer ikke PSMF til å hjelpe hvis du ønsker å bygge muskler.

Jeg prøvde nylig en periode med PSMF, og gjorde maten veldig enkel

200g kyllingfilet, svin, torsk eller sei til hvert måltid + 80-100g Findus Brokkoli og blomkål, fryst. Det var stort sett det jeg spiste. Evt en dag med "taco" med karbonadedeig, isberg, agurk, paprika.

Kan også skjære kyllingfileten i biter og steke med noen hakkede tomater. Det var overraskende godt.

Boks med tunfisk

Scampi

Bruk diett.no for alt den er verdt:) Hold deg under 20g karb og 20g fett løpet av dagen. Jeg lå ofter under 10 g også. Ligg så lavt som mulig, men ikke over 20g.

Og redningen min var at jeg kunne drikke Pepsi Max!

Kjedelig? Ja. Resultater? Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjør på! :)

Les gjennom artiklene om PSMF, og kikk gjennom den tråden her før du begynner.

Jeg hadde ingen erfaring med å veie mat, og hadde eller ingen aanelse om hvor mye kalorier etc. forskjellig mat inneholdt før jeg begynte med PSMF. Selvom jeg har drevet med fotball på relativt høyt nivå i mange år, og også endel styrketrening.

Kjøp deg en kjøkkenvekt, og bruk som sagt diett.no og forumet her. Det er ikke vanskelig :)

PSMF var feil for meg akkurat nå, men det ga meg motivasjon til å veie mat og lære mer om maten jeg putter i meg, og har gitt meg gode og viktige erfaringer som jeg drar med meg videre i treningshverdagen! Jeg skal opp til 3000 kcal istedenfor under 1000 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel folkens, er på dag 10 av PSMF. Siste dagen, juhu! :) Skal bli spennende å se hvor mye jeg har gått ned imorgen. Veide 79,7 kg med ensifret fett% den morningen jeg startet. Jeg ser tydelige forandringer, bla blodårene rundt om har kommet mye mer tydelig fram, og er blitt generelt mer skrapet. Jeg har kjørt veldig strikt diett med hovedsaklig kylling, tunfisk og scampi, noe karbonadedeig, noe biff og litt svin. + grønnsaker. Ingen meieriprodukter! Holdt meg til 3 treningsdager i uka, med fullkroppsprogram på ca 80-90% av maks rep. Føler det har fungert veldig bra, men har vær en annen type sliten på trening enn det jeg er vant til. Antar at det er helt normalt. Er spent på om jeg har tapt noe styrke, men jeg tviler på det. Er jo en kort periode, men har også vært nøye med proteinene. Har dog heller ikke oversteget de andre grensene for karbo og fett. Gikk også over fra Udos Choice til Fiskeolje, og tror jeg kommer til å fortsette med den etter PSMF og.

Har snart lest hele denne tråden og har lært utrolig mye av den. Både om PSMF og generelt om kosthold, ting jeg trodde jeg hadde kontroll på som jeg nå ser jeg ikke hadde. Så takk til dere som bidrar i denne tråden gang på gang, jeg tror nok ikke min PSMF hadde blitt like bra om ikke denne tråden hadde vært tilgjengelig til alle døgnets tider :)

Starter med oppkarbing imorgen, tar et spisevindu på 6 timer mellom kl 13-19. Har ikke skrevet ned kostholdet for morgendagen, men legger meg på 4-6g karb pr fettfri masse. Så da håper jeg humøret blir enda bedre, "klosseteheten" forsvinner, den korte lunta blir lengre og at jeg ikke får for mye ringvirkninger av karbohydratene :)

Kom gjerne med forslag til god og riktig mat. Jeg vet ihvertfall at jeg skal ha en riskake med Hapå og banan...yummi!

Ha en god PSMF-dag.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, den boka finner jeg på Amazon til rundt U$90 bare? Heh, burde sikkert basere en slags livsstil på mer enn bare et par artikler, men greia er jo ganske lettfattelig og enkel, egentlig. Får bli julegave til meg sjøl :D

Lyle McDonald - Store | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

De på amazon er overpriset

edit: og psmf boken får du kjøpt i pdf versjon + tilgang til psmf kalkulator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager i Krakow..alle forsetter med å spise fornuftig og ikke bli helt "pig" forsvant ut av vinduet med så utrolig lave priser.. Blir noen dager på psmf ja..

Blir fort sånn as:S skulle være strickt å bare spise litt mer karbs i ferien pga mer trening jeg. men har blitt noe godt hver dag. vekta er ganske lik som før, men føler kroppen er blitt skikkelig "vassin", ettersom jeg hadde en ganske "hard" form for en uke siden. Men trolig mer mat i kroppen + en del psykisk fordi jeg veit jeg har spist mye :p

Men jeg må prøve å få tatt 3-4 dager PSMF før jeg drar på ferie, for å få ut litt vann igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...