Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann! :) Det er ikke noen som har lyst til å dele en oppskrift til noe som kan ligne proteinpannekaker? Har lett en del på nettet, men har ikke lykkes med å finne en oppskrift med både lite fett og krabs. Hadde blitt veldig takknemlig, blitt ganske lei av kjøtt til frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :) Det er ikke noen som har lyst til å dele en oppskrift til noe som kan ligne proteinpannekaker? Har lett en del på nettet, men har ikke lykkes med å finne en oppskrift med både lite fett og krabs. Hadde blitt veldig takknemlig, blitt ganske lei av kjøtt til frokost.

Havegryn

Vaniljekesam / Mager kesam / CC

Whey 100

Eggehvitter

:)

Målemengde her kommer ann på hvor mye du skal ha. Men jeg bruker Ca 2 ss av havregryn og 2 eggehviter. Skal du ha større porsjon så må du ha mer:p Kesam og proteinpulver kommer ann på hvilke smak du vil ha :) Prøv deg frem. Kjøres i en blender til en litt tykkere røre

Du kan også bruke litt kanel og sukrin hvis du vil søtne de litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx
Nå er det fikset igjen:O jeg gikk inn på "nettbutikk" og "forside". Det stod halv pris på alle produktene det er bilde av.

Takk for tipset der! Har jo "bare" 4 kg hjemme:P Men til den prisen så kan det like gjerne stå i skapet hjemme hos meg å vente:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Havegryn

Vaniljekesam / Mager kesam / CC

Whey 100

Eggehvitter

:)

Målemengde her kommer ann på hvor mye du skal ha. Men jeg bruker Ca 2 ss av havregryn og 2 eggehviter. Skal du ha større porsjon så må du ha mer:p Kesam og proteinpulver kommer ann på hvilke smak du vil ha :) Prøv deg frem. Kjøres i en blender til en litt tykkere røre

Du kan også bruke litt kanel og sukrin hvis du vil søtne de litt

Takk for svar, men er det ikke ganske mye karbs i havregryn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er det, ser rikke helt hva det har å gjøre her i tråden.

Lyle sine retninglinjer

maks 20 gram karbs per dag fra fiberrike grønnsaker

maks 20 gram fett (altså fett i kjøttett totalt) sett bortifra fiskeoljen

2,2 gram protein pr kg fettfri masse

Helt greit at folk spiser hva de vil, men PSMF er det ikke og det er det ganske mange som ikke har fått med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å holde meg til psmf, men motivasjonen forsvinner da jeg er i lag med kjæresten..:(

Han spiser KUN dritmat, og spiser stort sett HELE tiden.

Å spør meg vær gang om det frister meg. Så klart junk,godis og alt slik frister meg!

Klarer å holde meg til shakene..salatene og kjøtte mitt jeg, men merker det går på humøret.

Jeg går veldig trekt ned i vekt.. Selv om jeg har masse å ta av. (har en fettprosent på ca 35%)

Vekten rykker seg nesten ikke:( Han er selv veldig fit (å gjør ingenting for å holde seg der.. Dritmat, mye alkohol, og INGEN form for trening), å skjønne virkelig hvorfor jeg vil ned i vekt. Gjør litt "narr" av meg da jeg sitter her med shakene og maten min.

Så kan noen gi meg mye motivarsjon????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ikke veldig motiverende ut. Regner med at du prøver å gå ned for din egen del, sånn at du kan gå forbi speilet, stoppe opp og tenke at du er fornøyd med det du ser? Sånn er det hvertfall for meg :) Husk at du gjør det for din egen del!:) Ikke hans. Sannsynligvis vil alt det usunne ha en effekt på ham, synlig eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det så klart for min egen del, skulle jo trossalt ikke ha kjæreste før jeg ble fornøyd med meg selv jeg. Men slik ble det altså ikke.

Han sier at han synes ikke jeg er tjukk, men jeg HATER å høre fra han : "jeg elsker at du har formfulle lår med mye kjøtt på" å tafser i vei..

Skulle gi meg en komplemang for noen uker siden "steike du har tjukke lår, men ikke en eneste cellulit"

Surna jo helt!

Når jeg forteller han at det betyr endel for meg selv å gå ned i vekt så sier han at skal støtte meg om det er det jeg vill, men greier det virkelig ikke siden han gjør narr av maten min, eller så er det bare mas om d. "kan da umulig vær bra med bare protein!!"

"ta litt sjokolade så får du opp humøre" og bla bla bla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx
Gjør det så klart for min egen del, skulle jo trossalt ikke ha kjæreste før jeg ble fornøyd med meg selv jeg. Men slik ble det altså ikke.

Han sier at han synes ikke jeg er tjukk, men jeg HATER å høre fra han : "jeg elsker at du har formfulle lår med mye kjøtt på" å tafser i vei..

Skulle gi meg en komplemang for noen uker siden "steike du har tjukke lår, men ikke en eneste cellulit"

Surna jo helt!

Når jeg forteller han at det betyr endel for meg selv å gå ned i vekt så sier han at skal støtte meg om det er det jeg vill, men greier det virkelig ikke siden han gjør narr av maten min, eller så er det bare mas om d. "kan da umulig vær bra med bare protein!!"

"ta litt sjokolade så får du opp humøre" og bla bla bla..

Stå på og ikke hør på han. U can do it! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør det så klart for min egen del, skulle jo trossalt ikke ha kjæreste før jeg ble fornøyd med meg selv jeg. Men slik ble det altså ikke.

Han sier at han synes ikke jeg er tjukk, men jeg HATER å høre fra han : "jeg elsker at du har formfulle lår med mye kjøtt på" å tafser i vei..

Skulle gi meg en komplemang for noen uker siden "steike du har tjukke lår, men ikke en eneste cellulit"

Surna jo helt!

Når jeg forteller han at det betyr endel for meg selv å gå ned i vekt så sier han at skal støtte meg om det er det jeg vill, men greier det virkelig ikke siden han gjør narr av maten min, eller så er det bare mas om d. "kan da umulig vær bra med bare protein!!"

"ta litt sjokolade så får du opp humøre" og bla bla bla..

Huff da ! Han burde jo hller støtte deg ! Min mann har laget pizza i dag, hjemmelaget pizza er noe av det beste jeg vet ! Nå har jeg gått forbi den på kjøkkenbenken mange ganger og holdt på å falle for fristelsen. Men NEI, sa jeg, og spiste min svin indrefilet med dampede grønnsaker.:) Fristelser er det nok overalt, men stå på ! Det er ditt valg og han får jo gjøre som han vil !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, men er det ikke ganske mye karbs i havregryn?

Jo. Men det binder kaka sammen :p. Om du bare spiser litt og tilpasser resten av dagens kost så går det jo fint.

Spiser du 2 ss får du 12.62 gram carb. Da har du jo litt igjen å gå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Men det binder kaka sammen :p. Om du bare spiser litt og tilpasser resten av dagens kost så går det jo fint.

Spiser du 2 ss får du 12.62 gram carb. Da har du jo litt igjen å gå på

Nesten 13 g karbo til et måltid hørtes veldig mye ut.. Du får mye grønnsaker for den mengden. Hva med å bruke fiberhusk som bindemiddel, eller kokosmel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på PSMF nå i 14 dager, og prøver å gå ned i vekt for vektklasse i idretten min. Spiser ca. 20 g karbo og 20 gram fett i tillegg til 180 gram protein.. Kcal blir da mellom 900-1000 per dag - dette fordelt på 4 måltider hvor 3 av dem er fisk og skalldyr. Er jente på 180 og veier 72,5 kg per dags dato. Vanligvis trener jeg 2 ganger daglig, foruten én hviledag.

Har til nå på dietten hatt 4 styrkeøkter i uken, i tillegg til 2 kardio og 2 treninger med laget. Har kjørt treningene mine med lavere intensitet og færre, og siden jeg ikke har slitt med svimmelhet eller så har jeg tenkt at det er -greit-, er det det - eller bør jeg kutte helt ned og kun ha styrkeøkter, hvordan vil det på virke resultatet? Har vært på en del dietter før hvor jeg har kjørt kardio, og har fort lukta amoniakk når jeg vet at jeg forbrente muskler, men ikke merket det nå. (Vil selvsagt ikke miste muskelmasse..) Vet sikkert mange av dere rister på hodet nå, men er virkelig treningsavhengig - og trenger noen til å si det til meg før jeg innser at det kanskje ødelegger dietten :)

MEN - Jeg gikk ned 3 kg første uken, noe jeg også gjorde første gang jeg kjørte dietten. Men nå føler jeg at det stagnerer - akkurat samme som forrige gang. Er usikker på min egen fettprosent, men vil tror jeg er i grenseland til "god form"-fettprosenten. Og også usikker på dette med oppkarbingsdager. Siden jeg ikke har hatt cravings har jeg unngått slike dager i håp på en mer effektiv diett, men innser nå at dette kan ha vært fellen. Selv om ikke jeg har lyst på søtt og mat, så er det kanskje lurt å sette i gang kroppen. Tror dere dette kan være problemet til at det stagnerer? Har planer om å holde på 6-8 dager til, hvis jeg tar en oppkarbingsdag i morgen, vil dette hjelpe? Utifra PSMF artikkelen så jeg at man burde spise 5-6gram karbo/kg, dvs. kg kroppsvekt eller?

På forhånd takk, og ja jeg er litt håpløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...