Gå til innhold

bjarneo

Medlemmer
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Litt flaks at jeg skreiv ut oppskrifta da Du trenger: 4 eggehviter 50g mager kesam 10g vanilje proteinpulver 15g Bakepro 15g mandelmel 1ts bakepulver 1-2ts fiberhusk Slik gjør du: Ha i lite røre pr vaffel - halvparten av hva du vanligvis har i. Vær obs på at det også blir fort brent
  2. Du kan spise fisk så mye du vil, men du må tenke på fettinnoldet. Torsk og sei er i så måte mye bedre enn laks og ørret. Husk, du skal ikke overskride 20 gram fett pr dag (og heller ikke 20 gram karbohydrater) - dette er ikke mye! Hvit fisk og kylling er bra saker - i tillegg har du rene kjøttprodukter. Mye god protein der også. En tommelfingerregel er at man bør forsøke å unngå matvarer som inneholder mer enn 5% fett. Det som kan være like utfordrende (kommer jo selvsagt an på målvekt), er å få i seg nok proteiner. Noen sliter like mye med dette. For enkelhets skyld, regner vi jo 2 g
  3. Det kommer an på hvor mye skjorta koster Mange her er stort sett fornøyde med Myoprotein fra MyRevolution.no Du får også tilsendt smaksprøver med én porsjon (ca 40g) av hver, dersom du ber om det =)
  4. Om du er nøye med dietten, kan -7 på 4 uker være oppnåelig. Det er ikke rom for slinger i valsen, så du må være nøye! Hva trening angår - du kommer neppe til å merke særlig framgang på styrkefronten, og egentlig høres det ut som litt i meste laget med trening i forhold til å gå på dietten. Siden du nødvendigvis vil få et stort kaloriunderskudd, kommer du nok ikke til å orke like mye trening som du gjør pr i dag. Dette vet dog andre mye mer om enn meg; jeg har ikke veldig mye kjennskap til trening på PSMF - jeg trener lett vedlikehold på styrke og går i bymarka i Trondheim 3-4 ganger i uka. De
  5. Det er mange sider. diett.no er en. Selv bruker jeg Pålogging Kaloridagboka.com . Uavhengig av vekt og målvekt, skal du ha maks 20 gram karbohydrater og 20 gram fett om dagen. Du kan i tillegg drikke tran/selolje/annen omega3, uten å legge det til på "fett-regnskapet" ditt. Ut fra teorien jeg bruker, så skal du ligge på ca 130-136 gram proteiner om dagen. Jeg er ikke superopptatt av at det skal bli HELT nøyaktig mengde med proteiner, men sånn ca. Du har litt slingringsmonn der, men ikke på de andre to. Jeg anbefaler at du har klart noe proteinpulver. Det kan bli
  6. Det kan være lurt å bruke en kalorikalkulator for å få litt oversikt. Jeg veier absolutt alt jeg spiser, legger det inn i kalkulatoren, og får opp hvor mye jeg har fått i meg. Dersom jeg når kvelden kommer har mye "å gå på" (altså er et godt stykke unna 20 gram karber og/eller 20 gram fett), så unner jeg meg noe "ekstra". Du finner oppskrift på en "milkshake" på oppskrifter-tråden - denne bruker jeg til kveldskos - om jeg kan tillate meg det
  7. Er nok altfor mye karber ja. Var en enkel overgang til PSMF for min del, siden jeg har holdt på med LCHF tidligere. Full kontroll på karber fra før. Bare å kutte ut fett i tillegg Du skal jo ha max 20 gram karber og ditto fett pr dag. I tillegg til selolje (eller annen omega 3-aktig olje). Av bildet ditt ser det ikke ut til at du trenger vanvittige mengder med proteiner, men man snakker vel om to gram proteiner pr kilo "Lean Body Mass" pr dag. Eller - for å gjøre det lettere - rundt to gram pr kilo målvekt pr dag. Altså; om målet ditt er 65 kilo, skal du ha rundt 130 gram proteiner om dagen
  8. Dette er sikkert ikke tråden for dette spørsmålet, men jeg tar sjansen. Myoprotein. Jeg har så langt ikke smakt annet enn jordbær. Synes den er litt søt, men god. Hvordan er de andre? Tipper jeg blir å kjøpe større spann nå, og det ville vært dritkjipt å brenne inne med noe jeg ikke liker. Samtidig tenker jeg at det kan være fint å prøve noe annet enn jordbær. Man har selvsagt forskjellige oppfatninger, men jeg er likevel interessert i å høre hva andre synes. Dersom det er en annen tråd for dette, geleid meg gjerne inn dit!
  9. Hehe, det er en stor fordel å gidde oppdisking med slikt Jeg tror uansett planlegging er viktig. Eggehviter er kjekt å ha på stell. Jeg har, via en kompis som er kokk, kjøpt 10 kilo av det. Kommer til å ha til jeg er 50 år gammel - går lite etter hvert. Jeg hadde ikke klart meg uten å ha Myoprotein (fra myrevolution.no) stående på lur. Går an å ha i mat eller bare drikke som shake/mellommåltid. Maten jeg spiser før middag hver dag, er lite spennende. Men det funker for meg. Salat (bestående av agurk, isbergsalat, paprika, purreløk, blomkål og tomat) + enten stekt kylling, tunfisk eller n
  10. Jeg har holdt på i 5 1/2 uke nå. De første to var jeg ikke veldig blånøye på nøyaktighet, etter det har jeg veid alt. Alt. Tillot meg et frimåltid først etter tre uker, og fortsetter med ett frimåltid i uka fram til jeg tar pause om 22 dager. Er strålende fornøyd så langt. Funker over all forventning, ligger foran "skjema".
  11. Hehe, jeg tenkte utrolig nok ikke på det Men - jeg lasta den ned med BT på mobilen min, som lagrer alle nedlastninger i ei mappe som syncer mot DropBox - så får man det også tilgjengelig på jobb uten å bruke jobbnettverket til fyfy Takk for tipset/påminnelsen!
  12. Hm, den boka finner jeg på Amazon til rundt U$90 bare? Heh, burde sikkert basere en slags livsstil på mer enn bare et par artikler, men greia er jo ganske lettfattelig og enkel, egentlig. Får bli julegave til meg sjøl Vedr telling på pause, jeg er litt ambivalent der. Jeg skal blant annet på en 5-dagers tur til London og Southampton sammen med 4-5 kompiser, og det blir nok relativt vanskelig å holde tellinga der ... Then again, jeg reiser på ferie til helga (ei hel uke, wo-hoo) men da har jeg så absolutt planer om å følge strengt opplegg. Målebegre, Myoprotein, et par vekter, etc bli
  13. LHCF ble nesten "for fritt" for min del, om jeg kan si det sånn. Eller - jeg ble sløv. Var da ikke SÅÅÅ nøye å være nazi på å havne under 20g karber, etc. Så var ikke supereffektivt for min del.Jeg prøvde meg også på CampKilo sin pulver-greie, men det funka elendig. Jeg var sulten og småsur i over ei uke - sultfølelsen gikk aldri over, til tross for at "alle" sa det kunne være sånn i inntil fire dager. Kan ikke ha det sånn heller. PSMF funker veldig fint, synes jeg. Tre uker nå, and counting. Jeg ser du refererer mye til McDonald-boka - burde vurdere å investere i den selv Det høres også
  14. Hehe, jeg har holdt på med LCHF før, og det er veldig behagelig. Men dette passer meg nok bedre som periodisk diett. Føler at dette funker mye bedre for meg, rent resultatmessig og jeg føler meg egentlig mer energisk enn da jeg holdt på med LCHF. Jeg skal mye ned ja. Tenkte å ta det etappevis til jeg er i mål og vel så det. Så får man se hva veien videre blir etter det. Jeg har tatt totalt 12 kilo nå (7-8 av dem på PSMF), og har 30+ igjen ... Snusslutt i fjor gav meg 20 bonus, i tillegg til at jeg ikke akkurat var ei pingle før det. Jeg har for noen år tilbake prestert å gå ned 50 kilo (DA
×
×
  • Opprett ny...