Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Sliter veldig med å følge PSMF nå som jeg har ferie og er hjemme hos min mor og far. Smågodtet står på bordet, god mat, sjokolade og brus i kjøleskapet.. argh...

må vurdere om jeg rett å slett skal bare ta det med ro med dietten nå som jeg faktisk har ferie :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg personlig har kjørt harde økter den dagen og dagen etter oppkarbing. selv om det ikke står så er folk forskjellig. Neste måten er å prøve seg fram, om du tåler det eller ikke.. For meg gikk det veldig bra :)trente både en god styrke økt og en sykkeltur på 3 mil i går :)

Om du kjører tunge økter i forbindelse med med refeeden tømmer du bare glykogenlagrene som du akkurat har fylt.

Sliter veldig med å følge PSMF nå som jeg har ferie og er hjemme hos min mor og far. Smågodtet står på bordet, god mat, sjokolade og brus i kjøleskapet.. argh...

må vurdere om jeg rett å slett skal bare ta det med ro med dietten nå som jeg faktisk har ferie :p

Hehe..sånn har jeg det hele tiden, med to barn og en samboer som spiser "vanlig" :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klinker bare til med en dobbel proteinshake til frokost jeg. Ganske greit det. Spørs så klart hvor sulten man er om morningen. Noe som er veldig individuelt.

Med tanke på oppskriften så skal vel den være grei. Men sikkert mange som kan mer om sånne oppskrifter enn meg.

Lykke til med PSMF!

Går an å droppe frokost også. La første måltid være lunsj. F.eks salat m reker eller kylling? Kroppen bruker vanligvis ikke så lang tid på å venne seg til den nye måltidsrytmen :)

trur nok jeg må ha noe frokost da jeg rett og slett ikke fungere om morraen før jeg får i meg noe mat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å prøve denne dietten i 7 dager. Sliter med å få av de siste 5 kiloene. Jeg er 170cm og veier 63kg. Legen min sier at hvis jeg er sengeliggende en hel dag forbrenner jeg 1500kcal. Hvor lavt skal jeg ligge på antall kalorier på en dag på denne dietten? Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte å prøve denne dietten i 7 dager. Sliter med å få av de siste 5 kiloene. Jeg er 170cm og veier 63kg. Legen min sier at hvis jeg er sengeliggende en hel dag forbrenner jeg 1500kcal. Hvor lavt skal jeg ligge på antall kalorier på en dag på denne dietten? Takk for svar!

63kg-5=58kg 58*2,5=145 g proteiner daglig, mindre enn 20 g fett og karbohydrater, og 1 ss fiskeolje/selolje hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at personer som har ganske lav fettprosent bør ha reefed annenhver dag.

Noen her som har prøvd det? I morgen skal jeg på en lang sykkeltur. så da må jeg bare spise litt grøt på morningen. så blir dårlig med ordentlig PSMF denne uka :( Men får bare passe meg for hva jeg spiser og trene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, jeg har nå gått i tre uker på PSMF og ble overtalt til å spise noe karbohydrater i dag. Siden jeg brygger øl, ville det naturligste vært å drikke et hjemmebrygg, men hadde utrolig nok ikke noe ferdig akkurat nå. Så da gjorde jeg det enkelt - Pizza Grandiosa ... Inneholder flere karber enn jeg har spist de 8 siste dagene tilsammen.

Nå har jeg litt hodepine og føler meg litt uvel.

Er denne følelsen tilfeldig? Jeg synes jeg har klart meg helt fint uten å ha noen som helst form for oppkarbing eller "belønningsmåltid" (eller hva man kaller det), så burde jeg kanskje bare fortsette å droppe det? Som jeg føler meg nå, har jeg i alle fall ikke særlig lyst til å gjenta bedriften ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at personer som har ganske lav fettprosent bør ha reefed annenhver dag.

Noen her som har prøvd det? I morgen skal jeg på en lang sykkeltur. så da må jeg bare spise litt grøt på morningen. så blir dårlig med ordentlig PSMF denne uka :( Men får bare passe meg for hva jeg spiser og trene..

Hvor står det?? I boka til Lyle McDonald skriver han at de med lav fettprosent skal kjøre 10-12 dager uten refeed, og så "full diet brake". Mens han anbefaler de med mer normal fettprosent å ha en 5-timers refeed i uka pluss et frimåltid.

Hvor lenge har du gått på dietten nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, jeg har nå gått i tre uker på PSMF og ble overtalt til å spise noe karbohydrater i dag. Siden jeg brygger øl, ville det naturligste vært å drikke et hjemmebrygg, men hadde utrolig nok ikke noe ferdig akkurat nå. Så da gjorde jeg det enkelt - Pizza Grandiosa ... Inneholder flere karber enn jeg har spist de 8 siste dagene tilsammen.

Nå har jeg litt hodepine og føler meg litt uvel.

Er denne følelsen tilfeldig? Jeg synes jeg har klart meg helt fint uten å ha noen som helst form for oppkarbing eller "belønningsmåltid" (eller hva man kaller det), så burde jeg kanskje bare fortsette å droppe det? Som jeg føler meg nå, har jeg i alle fall ikke særlig lyst til å gjenta bedriften ...

Grandiosa er ikke akkurat verdens sunneste mat (selv om den har nøkkelhull :thumbsdown:) så det forundrer meg ikke om kroppen din klager litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grandiosa er ikke akkurat verdens sunneste mat (selv om den har nøkkelhull :thumbsdown:) så det forundrer meg ikke om kroppen din klager litt ;)

Hehe, nei, det er så. Men jeg var helt fantasiløs og det var søndag ... La handelen til en butikk som ligger ekstra langt unna ... Tenkte at her og nå var det den enkleste måten å få i seg karber på. Jeg ville heller hatt fripass på fett enn karber (selv om jeg selvsagt er langt over normalen også på dette i dag); da kunne jeg spist and med blomkålpure inneholdende fløte og smør og en soppsaus inneholdende samme herligheter! :D

Det er uansett tre uker til neste gang jeg skal ha i meg sånt (med mindre noen overbeviser meg om at jeg kommer til å bli sjuk av å gå så lenge "uten"), så jeg skal eventuelt greie å planlegge litt bedre til da ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at personer som har ganske lav fettprosent bør ha reefed annenhver dag.

Noen her som har prøvd det? I morgen skal jeg på en lang sykkeltur. så da må jeg bare spise litt grøt på morningen. så blir dårlig med ordentlig PSMF denne uka :( Men får bare passe meg for hva jeg spiser og trene..

Synes det virker som du bør legge opp til en litt annen type diett en periode. Du har lyst til å trene mer sier du, og spise mer normalt? Istedenfor å føle at man misslykkes på dietten og gjør ting feil, ha en annen målsetning for en periode? Spis etter PF, legg opp til rundt 2000 kcal. Da kan du spise og trene bra og samtidig være i underskudd :) Tipp topp det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, nei, det er så. Men jeg var helt fantasiløs og det var søndag ... La handelen til en butikk som ligger ekstra langt unna ... Tenkte at her og nå var det den enkleste måten å få i seg karber på. Jeg ville heller hatt fripass på fett enn karber (selv om jeg selvsagt er langt over normalen også på dette i dag); da kunne jeg spist and med blomkålpure inneholdende fløte og smør og en soppsaus inneholdende samme herligheter! :D

Det er uansett tre uker til neste gang jeg skal ha i meg sånt (med mindre noen overbeviser meg om at jeg kommer til å bli sjuk av å gå så lenge "uten"), så jeg skal eventuelt greie å planlegge litt bedre til da ... :)

Hehe..høres ut som om du kanskje hadde trives bedre på LCHF ;)

Skal du mye ned..og vet du sånn ca fettprosenten din??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den store dagen i morra.

Noen siste tanker om opplegget jeg har tenkt å kjøre.

178høy og veier 78.5kg idag.

78x2.5 = 195g proteiner.så havner vel rundt 200g kjøtt,fisk?

alle måltider blir justert til proteinbehov og servert med grønnsaker, salat, agurk, tomat..

med gravid samboer og barn så må jeg variere middagen så mye som mulig så det blir litt utfordrende men skal ordne seg bra=)

har en aktiv jobb som energimontør så er stort sett i aktivitet hele dagen på jobb. (selv om jeg nå har ferie i 4 uker)

07:00 frokost: proteinlefser med kalkunpålegg, evnt. bare en shake

11:30 lunch: kyllingfilet, med en salat (evnt tzatziki av mager kesam)

16:00 middag: kyllingfilet, strimlet svin, hvit fisk. noe karbonadedeig.

-trening- (helkropp 3 ganger i uka)

kvelds: mager kesam, med bringebær og sukrin.

hva mener dere om dette?

edit: målet er ikke vekt men fettprosent, så kommer til å gå etter hva jeg ser i speilet og ikke hva jeg veier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne hører kanskje hjemme i tråden for dumme spørsmål, men.. Er det like feil å få for mye protein, som for lite? Jeg var så sulten til kveld at jeg spiste masse kylling og endte på 190g protein.. men bare 10g fett, og 16g karbo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den store dagen i morra.

Noen siste tanker om opplegget jeg har tenkt å kjøre.

178høy og veier 78.5kg idag.

78x2.5 = 195g proteiner.så havner vel rundt 200g kjøtt,fisk?

alle måltider blir justert til proteinbehov og servert med grønnsaker, salat, agurk, tomat..

med gravid samboer og barn så må jeg variere middagen så mye som mulig så det blir litt utfordrende men skal ordne seg bra=)

har en aktiv jobb som energimontør så er stort sett i aktivitet hele dagen på jobb. (selv om jeg nå har ferie i 4 uker)

07:00 frokost: proteinlefser med kalkunpålegg, evnt. bare en shake

11:30 lunch: kyllingfilet, med en salat (evnt tzatziki av mager kesam)

16:00 middag: kyllingfilet, strimlet svin, hvit fisk. noe karbonadedeig.

-trening- (helkropp 3 ganger i uka)

kvelds: mager kesam, med bringebær og sukrin.

hva mener dere om dette?

edit: målet er ikke vekt men fettprosent, så kommer til å gå etter hva jeg ser i speilet og ikke hva jeg veier:)

Du skal gange 2,5 med målvekt, og den er vel kanskje ikke 78, så du burde vel ligge litt lavere enn 200 g proteiner?? Ellers ser det greit ut, bortsett fra at det er litt lite grønnsaker.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne hører kanskje hjemme i tråden for dumme spørsmål, men.. Er det like feil å få for mye protein, som for lite? Jeg var så sulten til kveld at jeg spiste masse kylling og endte på 190g protein.. men bare 10g fett, og 16g karbo..

Det er bedre å ligge for høyt enn for lavt.. (men ligger du for høyt hele tiden får du i deg en del unødvendige kalorier ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal gange 2,5 med målvekt, og den er vel kanskje ikke 78, så du burde vel ligge litt lavere enn 200 g proteiner?? Ellers ser det greit ut, bortsett fra at det er litt lite grønnsaker.. :)

jau, målvekta er vel egentlig ikke å gå ned noe i vekt men:P kan si 75 så har jeg noe å gå ut ifra=) skrev øverst at alle måltider blir servert med grønnsaker og eller salat=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre å ligge for høyt enn for lavt.. (men ligger du for høyt hele tiden får du i deg en del unødvendige kalorier ;))

Tror ikke kaloriene er det jeg skal bekymre meg meg for, har disse fire dagene hittil ligget på hhv 913, 954, 892 og 956kcal/dag. Det er såvidt jeg kan skjønne godt under halvparten av vedlikeholdsforbruket mitt i en ellers aktiv hverdag :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...