Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hei ! :) Hiver meg på denne tråden. Er på min 4. dag med psmf og synes det går helt greit med spisingen, nesten vanskelig å spise nok. I hvert fall mange nok målider. Men er det greit å slå sammen to måltider? 5 måltider om dagen har jeg problemer med å rekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man trene styrke på psmf? har ingen energi så blir ikke noe av dt

Man burde trene lett styrke 3 ganger i uka, for å gi kroppen en grunn til å ikke tære på musklene. Får du i deg det du skal av næring siden du ikke har noe energi??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! :) Hiver meg på denne tråden. Er på min 4. dag med psmf og synes det går helt greit med spisingen, nesten vanskelig å spise nok. I hvert fall mange nok målider. Men er det greit å slå sammen to måltider? 5 måltider om dagen har jeg problemer med å rekke.

Antall måltider har ingen betydning, mange kombinerer PSMF med periodisk faste, og spiser mellom 1-3 måltider om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man burde trene lett styrke 3 ganger i uka, for å gi kroppen en grunn til å ikke tære på musklene. Får du i deg det du skal av næring siden du ikke har noe energi??

Jo.jeg trur jeg er ok iforhold til næring. 3je gangen på psmf,så lærte litt av forrige rundene. tok en uke,med pause tirsdagen. da kuttet jeg feriekiloene. var derfor jeg valgte psmf denne gangen. er fornøyd md d,men tar nå en uke til for å se om jeg klarer å få av mer fett.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange gram proteiner skal du ha i løpet av en dag? (Hva er målvekta di?)

Det går bra å kompensere med proteinshake, problemet er jo at det kan inneholde en del karbohydrater. Men så lenge du ikke går rundt sulten, mange opplever jo å gå sulten på denne dietten. (Jeg personlig skjønner ikke helt hvorfor, da det for min del ble mye mat i forhold til det jeg er vant til.)

Jeg har høy fettprosent og i følge artikkelen her skal jeg ha ca 1,5 g pr kg, så da kom jeg frem til ca 200 g proteiner... Nei, jeg forstår egentlig ikke hvorfor jeg har mistet sultfølelsen, for overspising har alltid vært det største problemet til min overvekt. Ja, jeg er klar over at det er en del karbohydrater i proteinshake. Diett shaken til proteinfabrikken inneholder 10,2 g pr. 100 g. Det er vel litt over grensen, men har ikke funnet noen med mindre hehe. Fint om du har forslag til noe annet jeg kan spise eller drikke for å kompensere litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har høy fettprosent og i følge artikkelen her skal jeg ha ca 1,5 g pr kg, så da kom jeg frem til ca 200 g proteiner... Nei, jeg forstår egentlig ikke hvorfor jeg har mistet sultfølelsen, for overspising har alltid vært det største problemet til min overvekt. Ja, jeg er klar over at det er en del karbohydrater i proteinshake. Diett shaken til proteinfabrikken inneholder 10,2 g pr. 100 g. Det er vel litt over grensen, men har ikke funnet noen med mindre hehe. Fint om du har forslag til noe annet jeg kan spise eller drikke for å kompensere litt :)

200 g proteiner hørtes fornuftig ut det:)

Nå vet ikke jeg hvilket budsjett du har da, jeg er student selv så for meg avgjør prisen på ting litt:) Men noe man kan gjøre er jo å kjøpe pakker med kalkunpålegg fra prior f.eks...der er det vel 20-30 gram proteiner per 100 g, så går an å maule/gomle/snavle en pakke med pålegg som mellommåltid :) Bare huske å sjekke karbohydrat og fettinnhold da noen ting kan være over grensen på fett f.eks:)

Og så kan du jo sjekke ut forskjellige typer kjøtt og hvit fisk og se hvor det er mest proteiner å hente per 100 gram, det kan jo bidra til at måltidene blir mindre i omfang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har høy fettprosent og i følge artikkelen her skal jeg ha ca 1,5 g pr kg, så da kom jeg frem til ca 200 g proteiner... Nei, jeg forstår egentlig ikke hvorfor jeg har mistet sultfølelsen, for overspising har alltid vært det største problemet til min overvekt. Ja, jeg er klar over at det er en del karbohydrater i proteinshake. Diett shaken til proteinfabrikken inneholder 10,2 g pr. 100 g. Det er vel litt over grensen, men har ikke funnet noen med mindre hehe. Fint om du har forslag til noe annet jeg kan spise eller drikke for å kompensere litt :)

Du finner jo isolater, med karb ned i 0-1 pr 100g!:thumbsup:

Edit: per shake, sorry. Men anyway.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har høy fettprosent og i følge artikkelen her skal jeg ha ca 1,5 g pr kg, så da kom jeg frem til ca 200 g proteiner... Nei, jeg forstår egentlig ikke hvorfor jeg har mistet sultfølelsen, for overspising har alltid vært det største problemet til min overvekt. Ja, jeg er klar over at det er en del karbohydrater i proteinshake. Diett shaken til proteinfabrikken inneholder 10,2 g pr. 100 g. Det er vel litt over grensen, men har ikke funnet noen med mindre hehe. Fint om du har forslag til noe annet jeg kan spise eller drikke for å kompensere litt :)

Det er ganske mange som mister sultfølelsen, men det er uansett viktig å få i seg noe mat ved siden av proteinpulver.

Jeg har brukt en del av MyoProtein proteinpulver: Kjøp proteinpulver her - MyRevolution Det inneholder 2,7 g karbo pr 100 g og smaker godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på ny runde forresten! Starting now, og fram til jeg er ferdig med fasten om et par ukers tid. :)

Sist starta jeg på 87,7 og gikk ned til 81,3. Det var på 2,5uker ca.

Nå er jeg på 82,5... Så får vi se hva som skjer :p

Snart på 70-tallet, og da skal jeg bli der for alltid<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...