Jump to content

Aslak

Members
  • Content Count

    870
  • Joined

  • Last visited

About Aslak

  • Rank
    Advanced Member
  • Birthday 08/12/1979
  1. Aslak

    Dagens negative

    Å få postkassa full av spam fordi fitnessbloggen plutselig tvinger epostvarslinger på brukere som ikke hadde det fra før pga omlegging av forum... og at det ikke går an å melde seg av spammen direkte fra eposten, men at man må logge seg inn....
  2. Da syntes gymlæreren at venninnene dine var penere da? Gymkarakterer uten klare kriterier for prestasjon blir det samme som å gi på trynefaktor.
  3. Vi kan med fordel fjerne alle karakterer i ungdomsskolen. Muntlige tilbakemeldinger gir bedre læring enn en tallkarakter og skriftlig kommentar.
  4. For å bruke en populær frase: Er det en menneskerett å skulle få toppkarakterer i alle fag? Folk som sutrer over den siste manglende sekseren, og ønsker vekk vurdering i gym, viser først og fremst at de har noe andre dårlige egenskaper også
  5. Nei, for hvis du viser at du kan prestere på prøvene, så må du jo ha hatt fremgang og innsats mellom. Skal man straffes fordi man skjønner ting raskere enn andre?
  6. Neh. Å gi gode karakterer for innsats er i beste fall villedende for elevene. De vil jo gå på en smell til eksamen. Ingen trynefaktor redder deg der. Selv om det var gøy å se "flinkisene" falle fra 6 i standpunkt til 4 på eksamen:)
  7. Skulle likt å sett noen få toppkarakter i matte fordi de prøvde, selv om de ikke kunne faget. Sannheten er at karakter desverre er verdiløse, men den enkleste og foreløpig eneste fornuftige måten vi kan sammenlikne studenter ved opptak til videre studier. Derfor må det være karakterer, i alle fag, i alle avsluttende år. 10. Klasse, 3vgs. Men, ingen arbeidsgivere ansetter på grunn av karakterer. Trynefaktoren er ironisk nok det viktigste, selv om mange ikke liker at den påvirker karakteren:)
  8. Løsningen er mer uteskole, så slipper du å gå på samme underlag hele tiden:)
  9. Ikke kjøp kettlebells på Biltema, claes Ohlson eller xxl. I bestefall er det støpejernskuler, som har forskjellig størrelse og håndtak og krever forskjellig teknikk på forskjellige vekter. Enda værre er de som også er pakket i plast. Konkurransekulene får du kjøpt på sportsmaster.no, toughsports.no, kappi.no og mange andre steder. Alt fra billige til dyre. Har noen par fra sportsmaster å, som var billigst, og de er helt greie. Finishen på håndtaket blir bedre med dyrere kuler, men betyr ikke så mye før du begynner å ta 50+ repetisjoner i snatch eller longcycle og bruker kalk.
  10. Aslak

    utetrening?

    Jeg trener ute med kettlebells/kroppsvekt hele sommerhalvåret,gitt at det ikke regner.
  11. Det er fordi trådstarter mener det å spise sunt handler om å ikke få i seg kalorier...
  12. Når søtsuget melder seg spiser jeg melkesjokolade med daim, spiser potetgull, og drikker cola. Det utgjør uansett ikke hoveddelen av kostholdet mitt.
  13. Problemet med annhver dag er først og fremst at du får forskjellige treningsdager annhver uke. Selv foretrekker jeg søndag, tirsdag torsdag. Men, du kan fint trene helkropp hver dag også, alt handler om å tilpasse opplegget.
  14. Har trent mye helkropp selv. Øvelsene er greie, det finnes fine alternativer, men viktigst av alt. Du kommer ingen veg med å trene 4x12 hver økt på alle øvelsene. Heller ingen mening i å ta 4 sett på biceps og triceps. Hvis du absolutt må ha dem med, hold dég til ett sett, de trenes jo allerede i press og trekkøvelsene. Les denne artikkelserien for p få litt forståelse for programmering av helkroppsprogram. http://chadwaterbury.com/full-body-training-part-1/ http://chadwaterbury.com/full-body-training-part-2/ http://chadwaterbury.com/full-body-training-part-3/
  15. Dette var jo ikke noe argument for at styrketrening ikke hemmer vekst, han er jo bare 181, jeg trente ikke styrke i barndommen og ble mye høyere;p
×
×
  • Create New...