Gå til innhold

Tanker om trening, alkohol og sosialisering


d33pz

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har, som flere, gått lei av den evige helgeranglingen. Men, jeg er glad jeg har gjort det når jeg har vært singel. For min del ligger det mye i "å rase fra seg". Når det er sagt så deler jeg gjerne en flaske vin med kjæresten, tar noen glass musserende i parken om sommeren, eller drikke noen glass (eller flere) rødvin med venninner. Forskjellen er jo at det er mer kos, jeg får i meg mye vann og er som regel klar for trening dagen derpå.

Jeg trener, er opptatt av kosthold og har et mål med det jeg gjør, men... jeg syns det er viktig å leve også. Og de virkelige gode minnene har jeg, for min del, ikke fra innsiden av et treningsstudio :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Blåser liv i denne tråden igjen jeg..

Nå har jeg kommet til en punkt der jeg føler at alkoholen blir mindre og mindre interessant.

Jeg bruker såppas mye tid på trening og mat for tiden at hvorfor skal jeg brått ødelgge dette med kun noen timer med flytende væske som gjør deg litt rar i toppen?? Og som fler skriver, det er alltid kun vorset som er gøy.

Og hvis jeg ikke drikker føler jeg meg litt utenfor, fordi jeg blir jo mindre gøyal, på den måten at jeg er mer stille og jeg tenker at jeg vil heller vært hjemme i sofaen med en god film. Det virker ikke som folk skjønner det. Jeg sier for at jeg vil satse på treningen osv, men jeg merker at det sure blikket er der og at de tenker gjerne "lev litt a". Men lever er det jeg gjør, for jeg har endelig funnet noe jeg vil holde på med og elsker å drive med! Så hvordan kan jeg komme over kneika der at jeg ikke får dårlig samvittighet mer for at jeg ikke drikker på et vors? Alkoholen er ikke alt, og det er plenty mange flere måter å ha det gøy på :) Sier ikke at jeg har kuttet ut alkohol helt, men prioriteringene mine har snudd i en helt annen retning nå etter jul. Og jeg liker det, og føler meg på en måte mer "voksen" og vet mer hvor jeg vil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var jeg skikkelig partyløve.. Ut på byen hver dag hele sommeren og alle andre ferier også. Pleide å være i Danmark stort sett alle ferier når jeg bodde hjemme.

Dette var jo gøy, men med årene har jeg fått andre prioriteringer. Jeg liker å føle meg bra, derfor er det teit å bruke en hel dag på å føle seg crap, etter en tur på byen.

Så litt etter litt sluttet jeg å drikke noe særlig hvis jeg skal regne 2012 og 2013 tilsammen har jeg sikkert vært godt beruset 5 ganger i løpet av denne tiden.

I starten fikk jeg en del meninger og sure kommentarer slengt i fjeset.. Hvor de kunne si: driit i treninga, du skal ha det gøy sammen med oss... Eller: Lone gidder ikke være sammen med oss lenger, hun tror hun er bedre enn oss..

Lite kult. Har etterhvert valgt at de som maser på denne måten ikke er venner. De er bekjente. Det er ikke de jeg bruker fritiden min på lenger. De gode vennene derimot, blir glad for å se meg uansett setting! Vi har mange fantastiske stunder sammen UTEN alkohol, vi spiser ofte frokost sammen, enten hjemme hos noen eller på hotell. Vi lager middag, te og filmkveld sammen. Og en gang i bland tar vi en fest sammen, det er god stemning fra start, ingen som maser på noen!

Bytur kan være kjempegøy, hvis man er i god stemning og godt selskap, så hvorfor ikke?

Men man MÅ jo ikke gå på byen! Det finnes så mye annet å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det slik helt siden jeg var 17år.. Er 21 nå.

Jeg har aldri følt behovet for å bryte ned kroppen min, bli frivillig syk, ødelegge en hel dag, eller hele helga,jeg har alltid tenkt på alt jeg kunne kjøpt og brukt penger på som jeg hadde foretrukket ( feks reiser, klær, bilsparing, sko, vesker , opplevelser) i stedet for på alkohol og byliv.. Jeg har drukket kun for å være en del av det sosiale spekteret. Aldri fordi jeg ønsker...

Kanskje det kan opfattes feigt, men det er som flere skriver et stort press. Du er rar om du ber over folk på boller og brus på en lørdag. Det er nesten så man kan begynne å lure på om nordmenn i det hele tatt er bygget for å klare å være sosial UTEN alkohol.

Jeg har flere ganger faiket sykdom, dårlig økonomi, jobb osv for å slippe å bli med på fylla. Det er sykt egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig foretrekker jeg edrufylla (som jeg flere også gjør!)! Det er jo helt genialt! Nå elsker jeg å danse, og kan være supertrøtt og superedru og fortsatt dra den helt ut bare jeg hører (bra) musikk, da. Men tror mye handler om holdningen man har når man drar ut. Om instillingen er at det blir dritkjipt å dra ut som eneste som er edru, blir kvelden ofte dritkjip. Jeg opplever ofte at mange ikke legger merke til at jeg er edru en gang! Så lenge man har en god instilling og prøver å være en del av mengden og ha det gøy, er det ingen som lurer på om det er vodka med Redbullen du drikker. Om man sitter i sofaen og sender stygge blikk til alle som har fått i seg litt er det ikke rart kvelden blir kjip. EDRUFYLLA 4 LIFE! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Etter at jeg ble singel i oktober må jeg innrømme at det har blitt byturer på meg nesten hver helg, med mindre jeg har hadd jobb eller vært syk, og jeg må si meg enig med mange andre her inne: det bryter deg ned mentalt og det er kjipt at vinninga går opp i spinninga (bokstavelig talt!). Men igjen så er det dette med balansegang. Har skjønt etterhvert at det fungerer fint å dra ut 1 gang i måneden med hvitvin innabords og dropping av nattmat. Da er det alltids gøy og det skjer det ikke så ofte at jeg rekker å bli lei :) også er jo byen 100 ganger mer interessant når man er singel enn når man har type ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om meg først: 30, singel, mann.

For min del har det vært en klar negativ sammenheng mellom alder og alkohol, dvs. at for hvert år jeg blir eldre jo mindre alkohol. Det at jeg ønsker å ha et aktivt liv fører også til en forsterkende effekt.

Likevel, det finns unntak: Jeg drikker ved spesielle anledninger. Spesielle anledninger kan være fest med gamle bekjente som man nesten aldri møter, bursdager, nyttårsaften, og ikke minst 17.mai. For min del er det ingenting som er så nice som å starte 17.mai (utvilt, drikker ikke 16) og starte med champis og god frokost med venner, for deretter å fortsette smådrikking og småbrisen hele dagen lang. Det kan ende med byen, men tar meg alltid fri 18.mai

På langhelger utenlands: Jeg vet jeg må skjerpe meg litt på det området. Blir for mye alkohol + for lite søvn, noe som gjør at jeg blir ødelagt. Så der må jeg gjøre noe, dvs. jeg må ta meg tid til å sove mer.

Når det er sagt har jeg et veldig klart forhold til alkohol når det kommer til mengde. Jeg merker selv når jeg bør slutte å drikke, og da kan jeg gjerne ta meg en kaffe og vann.

Når det gjelder helgefylla har jeg funnet en løsning som funker for meg: På vorspiel tar jeg 1-3 øl, da stiger mitt humør ekstremt mye, samt at jeg er bevisst på at det ikke blir mer øl. Og så tar jeg 1-2 øl på byen, har det vært et bra vorspiel vil jeg da være i veldig godt humør. Det blir fem øl på seks timer, det klarer jeg uten å merke noe som helst dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jepp, og det er heller ikke noe i veien for å drikke BCAA fra en shaker når du deltar edru på vorspiel. Du bør også holde deg til lett-brus fra flaske ute på byen slik at du får frem poenget ditt. Husk at de som rynker på nesen av det barer mirer gainsene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet mitt er at jeg ikke vil være med ut. synes ikke det er noe gøy med alle spørsmåla og masinga om å ta bare 1 drink. ubehagelig rett og slett.

nå har jeg fått beskjed da om å finne på noe alternativt istedet for å dra ut.(siden jeg ikke orker å være med) men finner ikke på noe ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I see no problem. Jeg har aldri smakt på alkohol før. Hva så om folk maser?! La de styre med sitt, så styrer du med ditt.

World of Warcraft er ganske morsomt, my bedre enn byen. Du kan evnt lage en dverg-karakter på WoW, så kan du feste og drikke ingame

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med nesten det samme.. Jeg vil ikke drikke og feste i helgene, men finner rett og slett ikke noe annet å gjøre! :( har prøvd å være med på fest edru men det funker bare ikke for min del.. Gaming er jeg møkk lei og det er ikke tilrettelagt for noe extremsport i mitt område nå på Vårparten.. Hva gjør dere med samme problem forutenom å trene i helgene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byn og sprudlevann er oppskrytt. alkohol er noe folk bruker for å glemme for eks: en hektisk hverdag,at de har gått opp i vekt, at de er dumme, glemme et samlivbrudd, selvtilittsboost. The list goes on!

Dette er noe jeg har hørt når jeg har snakket med folk på utesteder, og jeg var ute edru for å passe på kompiser som drakk=) det som heller er gøy er å studere sosial atferd under påvirkning av alkohol. er rene animal planet opplevelsen ;) iallefall fra spøk til revolver, ikke tenk så mye på hva de vil. gjør det du liker. er uandelig mer muligheter av ting man kan gjøre uten at man trenger å innta ethanol. støtter ikke disse vennene dine dette så er de ikke ordentlige venner! har den samme meningen som de angående byn , alkohol osv=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er et av de landene hvor det drikkes mest - i den forstand at man skal bli full. I Amerika (både sør og nord) drikker de mye mindre, og også i andre deler av Europa. FInnes mye andre ting å gjør enn å drikke, og å dra på fest.

Vennene dine er ikke ekte venner hvis de ikke respekterer deg, og du respekterer ikke deg selv nok hvis du ikke synes du har en "god nok grunn" til å ikke være med på byen hvis du ikke har lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bare late som du drikker da? Ta deg litt sukkerfri reddbull - bli hyper og vær i godt humør med vennene dine, mens du lar dem tro du har drukket det samme som dem! Selv om de ikke har noen makt til å ''tvinge'' deg til å drikke alkohol, så tar jo det å latedrikke litt brodden av det hvis det er masing som er problemet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg forstår deg rett så er det ikke bare alkoholen som er problemet, men hele konseptet / opplevelsen rundt festing / fylla / utelivet? Man blir fort litt "forever alone" om man melder seg ut fra promille klubben. Det er som de andre har påpekt, man må jo ikke drikke selv om man skal ut. Men hvis man ikke liker bylivet i utgangspunktet så er det ikke på promillen det ligger, men heller aktivitets valget.

Jeg kjenner til problemet å finne på noe annet når alle andre ønsker å dra på "fylla". Det blir fort gaming, filmer/serier eller andre aktiviteter man kan drive på med alene (sykkling, jogging, styrketrening).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...