Gå til innhold

Tanker om trening, alkohol og sosialisering


d33pz

Anbefalte innlegg

Har vært avholds siden desember 2011 og har ikke hatt problemer med å finne på ting å gjøre (gud så mye mer innholdsrikt og gøy jeg har det nå!!). Går på fjelltur, tar bilder, trener, bowling, vaske hus, filmkveld, buzzkveld, singstarkveld (kan være jævlig morsomt hvis man bare vil det), kino, teater, musikal, konserter (mye gøyere når man husker de etterpå!! :D), vennekvelder hjemme (de andre kan godt drikke for min del), har vært et par ganger med på fest og når noen har kommentert at jeg skal ta en drink så sier jeg bare "hvis det virkelig er sånn at DU har et behov for at JEG skal drikke til tross for *(her kan man putte inn noe brutalt)* så er du jo en jævlig dårlig venn så hvis jeg hører det fra deg en gang til later jeg som jeg går på do og kommer ikke tilbake" eller noe sånt noe, pleier å holde kjeft da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært avholds siden desember 2011 og har ikke hatt problemer med å finne på ting å gjøre (gud så mye mer innholdsrikt og gøy jeg har det nå!!). Går på fjelltur, tar bilder, trener, bowling, vaske hus, filmkveld, buzzkveld, singstarkveld (kan være jævlig morsomt hvis man bare vil det), kino, teater, musikal, konserter (mye gøyere når man husker de etterpå!! :D), vennekvelder hjemme (de andre kan godt drikke for min del), har vært et par ganger med på fest og når noen har kommentert at jeg skal ta en drink så sier jeg bare "hvis det virkelig er sånn at DU har et behov for at JEG skal drikke til tross for *(her kan man putte inn noe brutalt)* så er du jo en jævlig dårlig venn så hvis jeg hører det fra deg en gang til later jeg som jeg går på do og kommer ikke tilbake" eller noe sånt noe, pleier å holde kjeft da.

ååå, BUZZ!! <3 Savn!! Tror jeg må finne fram PS2 igjen :D:p

Heheh, artig kommentar ;) Får jeg låne den innimellom? ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå, BUZZ!! <3 Savn!! Tror jeg må finne fram PS2 igjen :D:p

Heheh, artig kommentar ;) Får jeg låne den innimellom? ^^

Haha, samboeren min hadde sånn 10 kompiser her for å spille det en gang, og de bare elsket det og bare "ÅÅ MÅ GJENTAS" og gjengen fniste som 10 år gamle jenter hele kvelden. Cola var det eneste som ble servert xD Så det kan jo sikkert vært gøy, hehe :)

Haha ja hvorfor ikke :p Har mange sånne der, har alltid vært flink på å stå imot "gruppepress" :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, samboeren min hadde sånn 10 kompiser her for å spille det en gang, og de bare elsket det og bare "ÅÅ MÅ GJENTAS" og gjengen fniste som 10 år gamle jenter hele kvelden. Cola var det eneste som ble servert xD Så det kan jo sikkert vært gøy, hehe :)

Haha ja hvorfor ikke :p Har mange sånne der, har alltid vært flink på å stå imot "gruppepress" :p

Hehhe, kunne jo servert smoothies, det er digg! Eller mokka ;) Men er veldig enkelt med brus da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært avholds siden desember 2011 og har ikke hatt problemer med å finne på ting å gjøre (gud så mye mer innholdsrikt og gøy jeg har det nå!!). Går på fjelltur, tar bilder, trener, bowling, vaske hus, filmkveld, buzzkveld, singstarkveld (kan være jævlig morsomt hvis man bare vil det), kino, teater, musikal, konserter (mye gøyere når man husker de etterpå!! :D), vennekvelder hjemme (de andre kan godt drikke for min del), har vært et par ganger med på fest og når noen har kommentert at jeg skal ta en drink så sier jeg bare "hvis det virkelig er sånn at DU har et behov for at JEG skal drikke til tross for *(her kan man putte inn noe brutalt)* så er du jo en jævlig dårlig venn så hvis jeg hører det fra deg en gang til later jeg som jeg går på do og kommer ikke tilbake" eller noe sånt noe, pleier å holde kjeft da.

Åja, stemmer! Vi som drikker alkohol kan ikke gjøre noen av de tingene du ramset opp der. Livet mitt er virkelig blitt mindre innholdsrikt etter jeg begynte å drikke alkohol. Savner så sykt å kunne gå på fjelltur, ta bilder, trene, bowle, vaske hus, se film, kino og kanskje spesielt konserter( nå husker jeg jo ingen ting), men noe må vi som drikker øl ofre, ikke sant?

Idiot arguement, folk som drikker kan gjøre akuratt det samme som alle andre. At du plutselig fikk kontroll på livet ditt da du kuttet det ut helt, må nesten bety at du ikke klarte å drikke ordentlig før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, stemmer! Vi som drikker alkohol kan ikke gjøre noen av de tingene du ramset opp der. Livet mitt er virkelig blitt mindre innholdsrikt etter jeg begynte å drikke alkohol. Savner så sykt å kunne gå på fjelltur, ta bilder, trene, bowle, vaske hus, se film, kino og kanskje spesielt konserter( nå husker jeg jo ingen ting), men noe må vi som drikker øl ofre, ikke sant?

Idiot arguement, folk som drikker kan gjøre akuratt det samme som alle andre. At du plutselig fikk kontroll på livet ditt da du kuttet det ut helt, må nesten bety at du ikke klarte å drikke ordentlig før.

Nei, alvorlig? Oppfattet du det sånn?

Jeg svarte de tingene som eksempel på ting TS kunne finne på istedenfor å drikke alkohol. Selvfølgelig kan alle dere andre gjøre det også. Jeg svarte mer generelle ting/eksempler på hva jeg gjør i helger.

Den kommentaren om at jeg har fått et mer innholdsrikt og bedre liv etter jeg sluttet å gjøre det - i samsvar med at jeg faktisk er AVHOLDS og ikke drikker av og til - kanskje det gir deg noen input på hvordan jeg før hadde det med alkohol? For å si det kort uten å utlevere meg for mye; Det er en grunn for at jeg kuttet HELT ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i alkohol, både smak, følesen og det sosiale aspektet. Men er veldig lite glad i hvordan man i Norge velger å misbruke alkohol. Jeg er drit lei helgefyll. Det går ikke en helg uten at det evige maset fra venner som mener at helgen er noe som skal drikkes bort. Bli med da, du har trent så mye uansett, ikke vær så trøtt i nepen da osv. Når jeg da lufter tanken om å gå på vannhulet i 7 tiden, ta noen pils og hjem igjen før 12, skulle man tro jeg var helt idiot. Må jo ha vors vettu..... Byen før 01.00??? Neeeei, må jo drikke 8-9 halvlitere først......

Jeg har heldigvis funnet ut at man kan gå hjem etter vors, må ikke bli med ut. Skjer ikke noe jeg ikke har sett 100 ganger før. Og for alle som er glad i øl, men ikke alkohol: Brew Dog Nanny State. Et fullgodt øl, uten alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne_

Jeg har drukket så lite siste 2 årene at jeg er tilbake på fjortistoleransen. Anbefales :D 3-4 drinker og skikkelig puss :)

Brisen er fantastisk. Hvorfor flere ikke satser på brisen er et mysterium. I Norge må det på død og liv være svart eller kvitt.:facepalm: Dritings eller edru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikkekulturen i norge er ikke bra. Vært litt rundt i verden, og hvis du ser bort ifra de festplassene 18åringene drar på når de får lov av mamma så kan faktisk andre kulturere å drekke. Det handler ikke kun om å drekke seg shitings og rave rundt.

Jeg drikker ikke (kanskje 1 eller 2x i året), syns det smaker høgg og det ødelegger 1-2 dager etterpå.

Heldigvis fått venner som begynner å respektere det. Kan gjerne være med på vors o.l men gidder ikke stå i stappfulle nattklubber og få nedsatt hørsel (jiiiizez der hørtes jeg gammal ut) edru. Så er heller hjemme.

Se film, kino, bowling, bare henge rett og slett/prate skit, ut å eta, lazertag, gokart, fjelltur, biltur etc.. Mye å gjøre. Få seg en annen hobby/prosjekt man kan holde på med i helgene er jo ikke dumt. Men takk gjerne ja til å være med på vors :) De lærer å akseptere det at en ikke drikker etter hver.

helt enig med deg, vil helst høre resten av livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å drikke da jeg var 14, men det hadde å gjøre med gjengen jeg hang med da.o_O Hatt min del av gode historier og fyll.:cool: Nå i mer voksen alder har jeg en sønn annenhver uke så da blir det automatisk ikke så mye som før. Absolutt ikke alle frihelger jeg er ute :) Er jo digg å kunne trene på en søndag med ekstra god samvittighet:) Ser jo den at de fleste invites på face handler om å feste og drikke så noe er jeg med på. Omtrent halvparten kansje(y) Ellers har jeg og skaffet meg et vennepar som og finner på ting som kortspillkvelder, bowling, vennemiddager osv :) Å nyte en god flaske vin på terassen med gode venner har og fått en annen betydning nå når man ikke er tenåring lenger. Av og til føler jeg og alikevell behovet for å fly ut, være helt gal og slippe fri vingene litt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...