Gå til innhold

Solid Snake

Medlemmer
  • Innholdsteller

    507
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Solid Snake

  • Rang
    Avansert medlem
  • Bursdag 25. feb. 1992

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Så mange mener generelt at knebøy er kongen av alle øvelser, greit nok det, om man snakker generelt om styrketrening. Den debatten er ikke temaet nå(sikkert mange delte meninger om det). Men sett i forhold til kampsport(som blir mitt referansepunkt) er jo markløft mer anvendelig. Argumenter for: 1)- Utvikler grep(om du ikke kan holde fast i noe, er ikke styrken verdt noe som helst da den ikke kan anvendes). 2)-God aktivering av rumpa,lockout minner om toppposisjon i hip-thrust/glute bridge. (hoftestyrke er viktig, enten man skal slå, sparke eller kaste). 3)- Sumo markløft
  2. Når jeg skumruller merker jeg og at latsen på venstre side er mer følsom/stram enn den på høyre side. Tror noe gikk galt da jeg kjørte pushpress/OHP en gang. Kjører ikke det lenger, kjører bare med kettlebell med en arm, sånn stabiliseringvariant hvor man balanserer kettlebellen. Vil veldig gjerne komme meg tilbake til OHP igjen, tror nedre trapz er god for det nå, men må få styrket serratus anterior, og kanskje bli mer fleksibel i lats. Har dessuten ikke så kontroll på "upward og downward rotation". Prøver å klemme traps skikkelig ved vertikale draøvelser, og skal jo likedan gjøre
  3. Er nok serratus anterior. Styrket nedre traps veldig nå. Merker at selv om jeg driver med masse kampsport(slag som skal innebære full ekstensjon av armen fremover, altså også tilte skapula helt fremover). Så sliter jeg med å stramme venstre serratus anterior skikkelig. Rett og slett dårligere "mind-muscle connection" kontra høyre side. Er også på venstre at skapula vinger. Men et lite spørsmål mtp kontakt med serratus anterior. Føler at jeg får strammet den langt enklere om jeg strammer rectus abdominis samtidig(samtidig med full ekstensjon av albueleddet og tilting av skapula). Blir jo o
  4. Beklager treg respons fra min side. Og takk for mange flotte bidrag! - Jernmangel har hun allerede sjekket ut. - Hun kan jo gå til en mer generell sjekk hos legen eventuelt, kan se litt ann fremover. Nå har hun nemlig begynt å progressere både i hva hun løfter og hvor lenge hun orker å trene... Fremgangsmåten må vel være noe sånt som at hun beskriver situasjonen, som if dere her inne er unormal. Så finner enten legen ut noe, eller så finner h(x)n ikke noe ut i det hele tatt. Tror dama er litt lei av legebesøk av sistnevnte karakter. Uten at denne konkrete problemstillingen har bli
  5. Heisann! Den siste tiden(siste ish 12 mnd) har dama vært meget motivert for å trene. Hun er gira og klar, men blir veldig fort helt utslitt. Noen ganger kan det være at hun er helt utmattet etter treningens første sett, som er hip-thrust/eller knebøy m kroppsvekt. Noen ganger blir det 2 sett m hip-thrust, 2-3 m bøy, noe mage og så utslitt. En slik 10-15 min økt er på en skikkelig god dag. Er kjipt å se henne så motivert, men så blir hun bremset slik...(og litt lei seg etterpå). Hva kan hun gjøre for å bedre denne arbeidskapasiteten så hun ikke går helt i kjellern av en økt... Er le
  6. Hei, beklager sen respons. Travle dager for tiden. Jeg har ikke kjøpt noen aktivitetsmåler enda, synes egentlig alle totalt sett er ganske dårlige vurdert opp mot pris. Venter på Fitbit Force som jeg tror kan innfri minstekravene. Enn så lenge fungerer logging av kcal med "Myfitnesspal" utmerket, så anslår jeg bare øktenes/aktivitetetenes forbruk og legger det til. Men kunne jo hatt mer presisjon, puls er fint å ha styr på, og vekkefunksjonen.... Men men behov er en ting, hva man ønsker er en annen ting:)
  7. TM er det samme som 1RM? Hva er joker setts og FSL? Har dessverre ikke 5/3/1 boken.
  8. "This" sikter til både forsterkening av rotator cuff musklene og nedre traps? Bytte periode... Planen nå er deloaduke... Slå av 10kg på formlene(på de stagnerte løftene), restarte. Har ikke kjørt lavere ned enn 3 reps, sjeldent dette også... Dette har foregått hver 3 uke i noen mnd(perseuken). Kjører aldri 1RM, uten at du sa at jeg gjorde det direkte. Men ja, ingenting vokser inn i himmelen. Lurer litt på vektene mine i internal og external rotation m kabel i hoftehøyde... Jeg veier over 90kg... 4,5kg klarer jeg for + 20 reps i internal rotation, i external rotation er gjeld
  9. Takk for mange gode råd, flere går igjen, men skader absolutt ikke å få det repetert! Videoen var og flott:) Har flere ganger tenkt i retning av å droppe proteinpulver i det siste, da jeg føler dette blir en stor kostnad. Ser dessuten flere som driter i proteingreia men bare kaster i seg masse karbs får masse gains, mye mer enn meg. Har sverget til å ligge på 2g protein per kg kroppsvekt lenge nå... Om jeg dropper proteinpulveret blir det nok nærmere 1g - 1,5g per kilo kroppsvekt.... Men kan da fylla på med enda mer karbs... Tror dette er noe jeg skal prøve meg på, ser ikke viktighete
  10. Tror det kan være relevant for flere av medlemmene, da jeg registrerer at mange her inne driver med dette opplegget:) Jeg har trent opplegget i 7 mnd. Har trent styrke i 6-7 år. Maksene har omtrent ikke gått opp i benk og militærpress, men i markløft tror jeg den har gått opp med 30-40kg, kanskje til og med mer. Har en policy på at jeg aldri kjører markløft helt ut, gir bare rundt 90% av maks, og disse 90% tyder på 30-40kg økning av maks de siste 7 mnd, men realiteten kan være mer. Kan nok hende jeg trener litt for mange støtteøvelser. På benkpressdagen trener jeg hantelpress(men skal
  11. Jeg har hatt god fremgang med 5/3/1 i flere måneder nå. Men nå klarer jeg ikke lenger å gjennomføre. Jeg har lagt til 5kg for hver mnd i formelen på bøy og mark, noe som har gått eventyrlig bra... Og fortsatt gjør det. Markløften og bøyen vokser inn i himmelen. I forhold til benk og OHP har jeg lagt til 2,5kg hver mnd, men den siste måneden har jeg faktisk blitt svakere i benkpress og militærpress/OHP og klarer ikke å gjøre de repsene jeg skal ta. Så repeterte en ny mnd med samme kg i formelen, men går egentlig bare mer i dass, selv etter hvileuke og deload. Siden ingenting vokser
  12. Carb cyclingen fungerer fantastisk. Tror jeg har både fått masse og vet jeg har gått ned i bf. På tross av at jeg har trent styrke i 7 år allerede. Altså ser det til å være mulig med fettnedgang og økning i muskelmasse også for de av oss som ikke lenger er nybegynnere. Anyways. Hva gjør jeg ift carb-cycling i hvileuker?
×
×
  • Opprett ny...