Gå til innhold

Tanker om trening, alkohol og sosialisering


d33pz

Anbefalte innlegg

Gjest nobro
Veldig enig.

Jeg er rett og slett ganske lei av byen, og syns alkohol gjør så mye negativt med kroppen at jeg begrenser det til en sjelden gang. Føler meg rar og ødelagt både fysisk og mentalt etter fylla, og det er sjeldent verdt det. Å gå ut på byen edru syns jeg er pyton, så når jeg først går ut drikker jeg. Tenker ikke måtehold (til en viss grad, men dere skjønner...) eller kalorier da.

Jobber i blant som bartender, så får min dose av uteliv gjennom det. Det jeg syns er kjekt med å være ute er å møte kjente folk, danse og bare gi litt f*en. Også elsker jeg dolle meg opp til fest da (halve moroa jo!):p Er kjekt en gang i blant, men hver eneste helg; nei takk.

Da jeg var singel følte jeg mer presset om å dra ut for å møte folk, og være sosial i helgene. Mye greiere nå, nå kan jeg ta en kveld i sofaen uten å føle at jeg går glipp av noe. Om jeg blir singel igjen kommer jeg uansett ikke til å lete på byen etter kjæreste.

Drikker i snitt 1 gang i mnd, det holder:)

Hvor jobber du?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får være den "slemme" som skriver inn her. :p

Selv om jeg ikke er glad i å drikke ute på byen, så drikker jeg ofte alkohol :cool: Det betyr ikke at jeg har i meg så mye at jeg ikke kan trene dagen etter, også om morgenen. :)

Som singel er heller ikke utesteder de plassene jeg kunne tenkt meg å møtt noen heller, men jeg liker å være singel også da :D Like greit jeg bare holder meg unna :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt OT, men jeg har vært kjørbar hele påska pga noe, men må bare si at gud så digg! Har forklart greia til de jeg har vært på besøk hos, og de har syntes det var ok. Så utrolig digg å ikke drikke og bli full og surre og holde på. Føler jeg har fått så mye mer ut av påska. Vært på Fod-gården og gått tur med hunder der hver dag og bare kosa meg i frisk luft istedetfor å ligge inne med skallebank :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen slenger kommentarer om festbrems og det som er; flash muskler og det dere har og vis dem grunnen (fungerer kun om venner ikke er på samme nivå) :thumbsup:

Selv er jeg veldig sjeldent ute på byen, skulle nesten ønske jeg var det mer, men jeg trives veldig godt med en flaske vin eller noen øl forran pc'n eller tv'n i helgene og syntes det også er veldig kos (en liten gaming nerd i meg). Det blir da også til at jeg ikke drikker meg så sørpa at det merkes dagen etterpå, og jeg er oppe og spretter, gjerne også på trening uten å merke mye av det. En ganske så perfekt ordning for min del, og jeg slipper heldigvis unna drikkepresset/partybrems stempelet. Eneste ulempen jeg finner er at det ikke er den beste ordningen for å skaffe seg en date eller nye bekjentskaper, men en ting om gangen, plutselig står kanskje drømmemannen på døra mi :p

En rolig kveld, alene eller i godt selskap, slår de fleste bråkete, styrete, stressende turene på byen når som helst. Grill kos i hagen :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei bro. Det gamle "ordensvaktkurset" har nå gått ut etter at ny vaktlov tredde i kraft 1.april. Nå skal alle som jobber som dørvakter være vektere, dvs komplett vekterkurs (eller under kursing) er påkrevd av alle som står i døra.

Så hvis du har fullstendig vekterkurs fra gammelt av så er du formelt sett good to go (med mindre du har et rulleblad som ikke bør se dagens lys hehe). Siden du har det fra før av så kommer du til å være attraktiv på markedet også, da arb.giver sparer mye penger på at du har dette fra før av og fordi det ble brått mindre tilgang på gode dørvakter etter denne nye loven kom.

Anbefaler deg å skaffe jobb gjennom bekjentskaper da det er vanskelig å få de gode jobbene gjennom ordinær søknadsprossess.. Det er et yrke hvor man er veldig avhengig av godt miljø innad i "gjengen" :)

Herlig,mate:) Takk for masse nyttig info... Så jeg er altså ettertraktet selv om jeg har kun Trinn I og II? Videre så har jeg en eller annen fiks ide om at om jeg ikke tar Trinn III innen en viss tid, så må jeg ta det fryktede "nye vekterkurset"... Er det noe å frykte? Foresten, er ikke ansatt som vekter akkurat nå, var tidligere, men blir nok fort mer av det! Selvfølgelig er rullebladet på stell!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig,mate:) Takk for masse nyttig info... Så jeg er altså ettertraktet selv om jeg har kun Trinn I og II? Videre så har jeg en eller annen fiks ide om at om jeg ikke tar Trinn III innen en viss tid, så må jeg ta det fryktede "nye vekterkurset"... Er det noe å frykte? Foresten, er ikke ansatt som vekter akkurat nå, var tidligere, men blir nok fort mer av det! Selvfølgelig er rullebladet på stell!;)

Man må ha vekterkurs og ordensvaktkurs nå, i tillegg må vaktene komme fra ett godkjent vaktselskap. Dvs at utestedene ikke kan ha sine egne vakter. Muligens ikke iverksatt, men er rett rundt hjørnet..

Edit: tar du ikke trinn 3 innen fristen må du begynne på nytt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må ha vekterkurs og ordensvaktkurs nå, i tillegg må vaktene komme fra ett godkjent vaktselskap. Dvs at utestedene ikke kan ha sine egne vakter. Muligens ikke iverksatt, men er rett rundt hjørnet..

Edit: tar du ikke trinn 3 innen fristen må du begynne på nytt..

Dvs at Securitas, NOKAS, G4S etc kommer til å komme langt mer inn på "ordensvakt" markedet? Eller blir det stadig vekk mindre vaktselskap som konsenterer seg om kun dørvaktbransjen?

Oi faen, når er fristen for å ha tatt trinn 3? Du tenker vel ikke på 6mnd frist... Den er vel rettet mer mot arbeidsgiver, og den teller kun om man er ansatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs at Securitas, NOKAS, G4S etc kommer til å komme langt mer inn på "ordensvakt" markedet? Eller blir det stadig vekk mindre vaktselskap som konsenterer seg om kun dørvaktbransjen?

Oi faen, når er fristen for å ha tatt trinn 3? Du tenker vel ikke på 6mnd frist... Den er vel rettet mer mot arbeidsgiver, og den teller kun om man er ansatt?

Fullt mulig du har rett ang 6mnd fristen, ett par nye begynte å få det travelt m å få tatt trinn 3 hos oss. Stemmer ang de store selskapene. Securitas kjøpte nettopp opp ett større ordensvaktfirma fra Stavanger for å få mer kunnskap og en god start da dette er ett segment de har holdt seg unna. De har så smått startet opp i en del byer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt mulig du har rett ang 6mnd fristen, ett par nye begynte å få det travelt m å få tatt trinn 3 hos oss. Stemmer ang de store selskapene. Securitas kjøpte nettopp opp ett større ordensvaktfirma fra Stavanger for å få mer kunnskap og en god start da dette er ett segment de har holdt seg unna. De har så smått startet opp i en del byer.

Tror det er slik, men skal nok en til for at man må ta Trinn I og II på nytt, en gang vekterkurs, alltid vekterkurs?:p

Nettopp. Husker også ifra mine dager i Securitas at vi da hadde noe i ordensvaktbransjen,man var veldig lite. Nå ble det plutselig litt mer lukrativt I guess:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er slik, men skal nok en til for at man må ta Trinn I og II på nytt, en gang vekterkurs, alltid vekterkurs?:p

Nettopp. Husker også ifra mine dager i Securitas at vi da hadde noe i ordensvaktbransjen,man var veldig lite. Nå ble det plutselig litt mer lukrativt I guess:)

De ordner nok ett eller annet ja.. ;) alle "gamle" må avlegge en prøve hvert fjerde år også forøvrig.. Ble brått ett helt annet marked m den nye loven..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter med samme følelse som trådstarter.. På alle måter:

- Liker å stikke ut på "fylla" på nye steder, dvs mye nye folk.. Eller på sydenturer, da er jeg som regel full fra jeg kommer til jeg reiser hehe :p Men blir litt anna med dagfylla på pils, er bare brisen nok til å nyte ting mere :) Så blir det full fest på kveldene..

- Å stikke ut på samme stedet hver helg, gjør det jo til tider... Men fy faen, moro på forspill (nesten alltid), så kommer enn på byen, ikke så moro.. Så kommer enn på nach: Dritt kjedligt. Våkner opp dagen derpå: Lettere lommebok, fyllenærver, og generelt dårlig.

- Å reise ut edru.... Aldri gøy å sitte å høre på fyllevaset til folk.. Blir lett irritert, folk forventer at enn skal kjøre overalt... Scenario: Akkurat kjørt noen til "byen" fra forspill, 15min kjøring på det meste kanskje. Alle går inn og skal kose seg. Oisann sier ein,jeg har glømt jakka mi.. VI må stikke tilbake og hente den. Du kjører med han, må vente etc.. Og plutselig har enn halvtime minst gått til "spille"....

Så: Reise ut går greit for min del, men da helst "nye" steder, møte nye folk.. Edru: Da sitter jeg heller alene hjemme og ser i veggen.

Skjønner ei heller dere som liker å være vakt :p (Skal sies at jeg bare har vært vakt i "bygda" her med kjentfolk, kanskje bedre å være på et stort sted der det er mye ukjente folk?

På det meste: Vært vakt på fest med 3-400stk.. Ansvar for 5 andre vakter, og rydding osv.. Det var slitt. Men greit å få godt betalt, samt at det var enn "klubb", så var lukket selskap i noen timer først.. Så veldig chill igrunn, samt at det var strippere der.. Hehe :p Få som kan si det at de har fått betalt for å se på strippere :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mer eller mindre sluttet å drikke alkohol, kan telle hvor mange øl jeg har drukket i år på 2 hender :) Føler bare ikke for det lenger, har heldigvis en kjæreste som heller ikke drikker. Men er jo vanskelig for oss å finne noe å gjøre utenom alkohol i helgene.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge følt meg som den mest kjedligste personen i verden lenge.. Helt til jeg så denne tråden og ser at det er mange som meg :p

Jeg er drikker omtrent aldri. Har prøvd meg noen ganger på byen edru, men blir sååå lei av maset om hvorfor jeg ikke drikker. Det er heller ikke veldig spennende med kjøttmarkedet det er på byen når man er edru -, fulle menn er sjeldent så sjarmerende som de tror ;)

Men når det er sakt så hadde jeg årets første fyll påskeaften, som da var lørdag. Ble ikke meg selv igjen før tirsdag, og det var ikke fordi alkoholinntaket var enormt. Jeg tåler tydeligvis ingenting, og blir skikkelig dårlig etterpå. Mulig det er alderen som har innhentet meg :p Det frister iallefall ikke med gjentagelse med det første..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...