Jump to content

91fit

Members
  • Content Count

    46
  • Joined

  • Last visited

  1. Jeg har hatt det slik helt siden jeg var 17år.. Er 21 nå. Jeg har aldri følt behovet for å bryte ned kroppen min, bli frivillig syk, ødelegge en hel dag, eller hele helga,jeg har alltid tenkt på alt jeg kunne kjøpt og brukt penger på som jeg hadde foretrukket ( feks reiser, klær, bilsparing, sko, vesker , opplevelser) i stedet for på alkohol og byliv.. Jeg har drukket kun for å være en del av det sosiale spekteret. Aldri fordi jeg ønsker... Kanskje det kan opfattes feigt, men det er som flere skriver et stort press. Du er rar om du ber over folk på boller og brus på en lørdag. Det er nesten så man kan begynne å lure på om nordmenn i det hele tatt er bygget for å klare å være sosial UTEN alkohol. Jeg har flere ganger faiket sykdom, dårlig økonomi, jobb osv for å slippe å bli med på fylla. Det er sykt egentlig..
  2. T takk skaldu ha! Skal starte å tøye leggene fra nå av.for jeg tenker meg om så har jeg ikke akkurat prioritert det..
  3. Jeg er nok mer fremoverlent ja. Fokuserer på å holde brystet oppe. Så bekkentiltingen kan være pga dårlig ankelmobilitet? Er jeg svak? For stiv? hva bør jeg gjøre for å forbedre ankelmobiliteten slik at knebøyen blir riktig?
  4. Står med tærne vendt utover. Fokuserer på å "skyte" knærne utover når jeg går ned, og utover når jeg går opp ( slik som jeg har lest man skal gjøre på teknikkartikler osv).står ikke litt bredere enn skuldrebredde. Jeg er hulfot forresten ( det motsatte av plattfot. Jeg har kun vekten min fordelt på hæla og fotballene). Kan dette påvirke korsryggen? Jeg bruker fitnessko, men skulle egentlig ha brukt fotsenget i slik man skal når man er hulfot. Når det kommer til lett og tung belastning, så får jeg det ikke uten noe belastning en gang! Altså, når jeg trener teknikk uten stang eller noe så bumper jeg.
  5. Hvor skal man stramme trykket? Får ikke lagt ut film før etter påske i såfall.
  6. Hallo, jeg håper noen kqn hjelpe meg!! jeg sliter virkelig med knebøy teknikken. Jeg har lest om grunner til hvorfor rumpa bumper ned når du for dypt.. Og det går på mobilitet. At en ikke er myk nok i hoftene og i hamstringen, samt lysken.. Men jeg er en myk person. Jeg er en "pensjonert" danser. Kommer ned i alle spagater, og kan dra beina mine rundt om kring. Er myk i rygg osv også. Så dette med å ikke ha myke nok sener osv passer ikke til mitt problem føler jeg.. Og ja, jeg trener aktivering og tøyer før jeg gjør knebøy. Jeg får bare gått 90 grader i knebøy før jeg bumper dersom jeg prøver å gå lengre ned. Noen som vet hva problemet kan være? Er ikke ryggen min bygd for å ikke unngå å bumpe ved denne vinkelen? Samboeren min klarer ikke forstå årsaken til problemet han heller ( han har fulgt med på meg). Har trent på teknikken i fire mnd nå... Så begynner å bli litt smålei fordi jeg gjerne vil gå DYPT!!
  7. 91fit

    Solarium

    Tar ikke solarium. Tok det en periode da jeg var 17år.. Angrer bare på den lille perioden der. Jeg vil ikke se ut som en 40åring når jeg 30. Ikke vil jeg ha masse skrukker som jeg må sparkle hver gang jeg sminker meg heller. I tillegg; å være ung og vital er sunn hud. Solbrun hud ser kanskje sunt ut nå, men vil du ikke føle deg litt fin når du er 40 også? Ikke som en bestemor? Mamma feks, er 53 år. Hun har så fin hud! Hun røyker ikke, drikker ikke mye, og har alltid vært veldig flink med solkremen. Venniner av henne på samme alder som har slurvet med solkremen, røyket mye, drukket en del, og i tillegg tatt solarium ser hele 10år eldre ut en henne! Altså; det er ikke slik at fin hud er kilden til evig lykke, men jeg vet med meg selv at det har mye å si om hva jeg ser i speilet. Nei selvbrunngskrem er en grei ordning hvis man vil se tan ut av og til
  8. Det som fasinerer meg mest er hvor dobbeltmoralsk de fleste mannfolka er. De sier at de hater silikoner i det ene øyeblikket, men så fort ei snerten dame på feks TV eller stranda dukker opp måper og sikler de. I tillegg blir de fraværende og helt musestille. Altså starsstruck (boobstruck?). Ennå det lyser silikon i lange baner. Plutselig er silikon både deilig og fint. Anyway. Mannfolk er ikke til å skjønne seg på så jeg håper alle som velger silikon gjør det for sin egen del og ingen andres. Jeg er uansett for. Livet er for kort til å gidde å bry seg om komplekser som reduserer livskvaliteten. Jeg ser på silikon som tannregulering. De fleste har jo tannregulering pga utseende. Hvorfor er det da så fyfy å regulerer andre deler av kroppen? pluss, hvem bryr seg? Alle har fått tildelt hver sin kropp. Gjør hva du vil med den.
  9. Jeg trener bryst+triceps+ rygg 1dag i ka. Og biceps+skuldre+mage en dag i uka ( kjører fire splitt) har fått veldig gode resultater av dette:) Går i som stående roing m. Stang, sittende roing, nedtrekk, militærpress, brystpress, skråbenk brystpress, osv. De vanlige øvelsene. men KUN frivekter. Ikke noe maskiner (utenom roingen og nedtrekk da)
  10. Trener ikke markløft regelmessig. Men tar 45kg. Har ikke prøvd mer nettopp fordi korsryggen sier nei, og fordi jeg ikke er sterk nok i armene:/
  11. god morning? Hva er det for en øvelse?
  12. Jeg trener 4 splitt så trener de andre kroppsdelene selv om jeg er syk støl i beina =) Jeg kan prøve det ut med 2 ganger da!:happy: Drømmer om den type rumpe som hun på bildet øverst har
  13. jeg leste en artikkel en gang om at man bør starte med "aktiveringsøvelser" for rumpa før man gjennomfører øvelsene sine, og tøye hofteleddsbøyeren (en kort hofteleddsbøyer gjør at man ikke får ordentlig kontakt). Jeg bruker ca 5-10 min med øvelser (uten vekter) for å aktivere rumpa før jeg kjører på. Funker veldig for meg!=)
  14. Hei. Av ren nysgjerrighet lurer jeg på hvordan andre jenter trener beina/rumpa si, og hvor ofte:) Selv trener jeg bein+rumpe en gang i uka. Fordi jeg blir så støl hver gang at det går en uke før musklene er klare til å gjøre det samme en gang til. (Jeg vil gjerne starte med 2 ganger i uka, men leser stadig flere steder at man ikke bør trene en kroppsdel helt ut mer enn en gang i uka.Hva gjør dere?) Min rumpe/beinøkt ser gjerne slik ut: Dype knebøy. Kjører 52kg 12x3. Deretter tar jeg av litt, så sliter jeg meg helt ut på den vekten,og slik gjør jeg helt til jeg er nede på en naken stang uten vekter. Bulgariske utfall. 22-28kg 10-12 x3 Skråutfall. 12x3 på hvert bein 20kg Sumoløft. 12x3 30kg Liggende beinpress. 60-70kg (kommer ann på hvor snill lysken er med meg) 12x3 Legexstension. 25kg. 12x3
×
×
  • Create New...