Gå til innhold

Hva irriterer du deg over?


Sondre Aalbotsjord

Anbefalte innlegg

Hvorfor tillates du å fortsette med slike uttrykkelig nedlatende og nedsettende innlegg? Hvor er moderator i dette tilfellet?

Er det ulovlig å publisere identiteten til en som gjentatt vandaliserer et internettforum (fysisk representert som elektriske signaler på et datasystem og dermed fører til utilsiktet, unødig trafikk og belastning) og skaper merarbeid for de som drifter dette og fremme et ultimatum om videreformidling hvis ikke pøbelaktiviteten avsluttes?

1) En er ikke anonym på Internett, du legger fra deg spor til enhver tid.

2) En har ikke noen uinnskrenket rett til aksess eller ytring på dette forumet eller Internett som sådan.

Å omtale dette som en ekstremt stor sak er tiårets overdrivelse. Dersom adjektivet ekstrem kan benyttes her lurer jeg på hva du etterlater til langt mer prekære situasjoner.

Om identiteten skal publiseres er opp til rettsvesenet å bestemme, ikke en privatperson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om identiteten skal publiseres er opp til rettsvesenet å bestemme, ikke en privatperson.

Det er unødvendig å publisere navn all den tid det er umulig å bevise noe utvetydig 1:1-forhold mellom IP-adresse og innleggsforfatter, men jeg ser ikke for meg at det vil skje annet enn "henlagt etter bevisets stilling" hvis vedkommende skulle forsøke å anmelde eller prøve dette i rettsvesenet. Bagatellisering er én ting, ansporing til at dette er dramatisk noe annet..

Svar på min kritikk av deg også er du snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er unødvendig å publisere navn all den tid det er umulig å bevise noe utvetydig 1:1-forhold mellom IP-adresse og innleggsforfatter, men jeg ser ikke for meg at det vil skje annet enn "henlagt etter bevisets stilling" hvis vedkommende skulle forsøke å anmelde eller prøve dette i rettsvesenet. Bagatellisering er én ting, ansporing til at dette er dramatisk noe annet..

Svar på min kritikk av deg også er du snill.

Det blir nok henlagt ja. Jeg prøvde å snakke med politiet om å fjerne noe JÆVLIG drøyt som stod om meg med fullt navn på internett, og de syns bare det var komisk og kunne ikke gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd! Her kunne eg holdt det gående hele natta, minst!

-Ord delings feil.

-"Aldrig"

-Å få regninger (på papir)

-Å ikkje ha dekning på telefonen.

-Når det feiler deg eit eller anna og alle andre veit bedre og tror de har løsninga fordi hunden til bestemora til naboe til katten deres hadde noko lignende ein gang.

-Å gå i butikken, handle masse mat og komme heim/på jobb og finne ut at minst halvparten er gått ut på dato/muggla.

-Når du skal ta blodprøve og de som skal stikke deg sier "Nå kommer det ett liiiite stikk".

-Folk som plyster offentlig (serriøst, gå å dø!)

-Folk på treningssenteret som bruker apperatene som kleshenger, og ser sure ut når jeg flytter på dem.

-Folk i trafikken (stort sett alle andre enn meg)

-Folk som spiser pølse på styrkerommet :hungover:

-Ellers: Folk sånn generellt!

Folk som sier orddelingsfeil, når det heter særskrivningsfeil (liiiiten irritasjon though, er ikke så lenge siden forumet her lærte meg forskjellen). :p

Folk som sier "muggla". Honestly, what the hell? Muggle?

Gul -> Gulne

Blå -> Blåne

Svart -> Svartne

Råtten(råte) -> Råtne

Bedriten -> Bedritne

Muggen -> *drumroll* Mugne

Eller skriker du kanskje "Din bedritle, råtle kødd!" om noen er skikkelig ufine med deg..? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg må le! :roflmao:

Dessverre er det også både trist og irriterende at folk har det så sykt godt i dette landet at man velger å bruke tid på å engasjere seg i hvorvidt det forekommer moderering på et nettforum. Hadde det i det minste værst snakk om noe samfunnsmessig viktig.

Ekstremt barnslig og ikke minst stom i vannglass.

:facepalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virkelig triste er at folk ikke forstår at de ikke kan fremsette krav rundt driften av en privatdrevet gratistjeneste, annet enn at den holder seg innenfor lovverket. Er folk virkelig så potte tette..? Om jeg skriver noe på en privatpersons privatdriftede webside som han/hun eller sidens moderatorer (utnevnt av eieren) misliker... Ja vel, da modereres det vekk. Bu-hu.

Vet du hva annet som er privatdrevet og privateid..? Huset ditt. Kanskje moderatorteamet her burde komme på besøk til alle som klager overmye på sensuren for å tisse på sofaen og drite i kjøkkenvasken, og så klage og syte høylytt når huseier hiver dem ut for hærverk og kvalme..? Dette er et av de hyggeligste og mest interessante forumene jeg har vært innom på 15 år, med særs gode moderatorer (som selvsagt er mennesker og kan gjøre feil). Moral of the story..? Føler du deg urettferdig behandlet, kontakt en annen moderator. Får du fortsatt ikke napp, gå i deg selv, finn et nytt hangout, for da er oppførselen din så dårlig at det ikke er rom for deg under fitnessbloggens høye tak. :grumpy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virkelig triste er at folk ikke forstår at de ikke kan fremsette krav rundt driften av en privatdrevet gratistjeneste, annet enn at den holder seg innenfor lovverket. Er folk virkelig så potte tette..? Om jeg skriver noe på en privatpersons privatdriftede webside som han/hun eller sidens moderatorer (utnevnt av eieren) misliker... Ja vel, da modereres det vekk. Bu-hu.

Vet du hva annet som er privatdrevet og privateid..? Huset ditt. Kanskje moderatorteamet her burde komme på besøk til alle som klager overmye på sensuren for å tisse på sofaen og drite i kjøkkenvasken, og så klage og syte høylytt når huseier hiver dem ut for hærverk og kvalme..? Dette er et av de hyggeligste og mest interessante forumene jeg har vært innom på 15 år, med særs gode moderatorer (som selvsagt er mennesker og kan gjøre feil). Moral of the story..? Føler du deg urettferdig behandlet, kontakt en annen moderator. Får du fortsatt ikke napp, gå i deg selv, finn et nytt hangout, for da er oppførselen din så dårlig at det ikke er rom for deg under fitnessbloggens høye tak. :grumpy:

Amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅhh, kom på en ting til: Svensker som svarer meg på engelsk når jeg snakker til dem på norsk. NEKTER å snakke engelsk til en svenske, så fortsetter bare å snakke norsk mens de snakker engelsk til meg.. Dumme svensker!

Jeg liker ikke når svensker prøver å snakke svensk til meg, hvis jeg allerede har slått over til engelsk pga. at jeg ikke skjønner hva de sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som sier "muggla". Honestly, what the hell? Muggle?

Muggen -> *drumroll* Mugne

Nå vet jeg ikke hvor du er fra, men ord kan ha annen bøyning og særvarianter i de forskjellige dialektene. Det er dog ikke alltid riktig å bruke disse ordene skriftlig.

Der jeg kommer fra er ordet "mygle" og "myglet" det som brukes når noe er befestet med mugg. Og det ordet finnes også i bokmålsordboka. Uttalen enkelte steder kan godt ha vridd seg mot u. Det er ikke uvanlig med omlyd i dialekt og sosiolekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor du er fra, men ord kan ha annen bøyning og særvarianter i de forskjellige dialektene. Det er dog ikke alltid riktig å bruke disse ordene skriftlig.

Der jeg kommer fra er ordet "mygle" og "myglet" det som brukes når noe er befestet med mugg. Og det ordet finnes også i bokmålsordboka. Uttalen enkelte steder kan godt ha vridd seg mot u. Det er ikke uvanlig med omlyd i dialekt og sosiolekt.

Så.. du ville skrevet "Din bedrytle, rytle kødd!" om noen er skikkelig ufine med deg..? ;)

Nord i vårt langstragte land sier man "kopptua", men man skriver da for pokker "skureklut" alikevel. At vi har og ivaretar alle våre flotte dialekter er supert, men å skrive "muggla" er like dumt som å skrive "ho" fordi man er fra Sandefjord når det man egentlig mener er "hun".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så.. du ville skrevet "Din bedrytle, rytle kødd!" om noen er skikkelig ufine med deg..? ;)

Nord i vårt langstragte land sier man "kopptua", men man skriver da for pokker "skureklut" alikevel. At vi har og ivaretar alle våre flotte dialekter er supert, men å skrive "muggla" er like dumt som å skrive "ho" fordi man er fra Sandefjord når det man egentlig mener er "hun".

Hvis du leser innlegget mitt igjen så vet du allerede svaret.

Mygle/myglet er lov å skrive. Muggla er ikke. Hvordan folk prater er dialektavhengig, og det var jo det du på nevnte i ditt innlegg "folk som sier muggla". Det kan godt være en variant av myglet (mygla er også tillatt form).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser innlegget mitt igjen så vet du allerede svaret.

Mygle/myglet er lov å skrive. Muggla er ikke. Hvordan folk prater er dialektavhengig, og det var jo det du på nevnte i ditt innlegg "folk som sier muggla". Det kan godt være en variant av myglet (mygla er også tillatt form).

Jada, ser i ordboka at mygle er lovlig skrivemåte. Nå handler dog tråden om ting som irriterer folk, og da kan vi på min liste legge til:

- At Norsk Språkråd kompliserer skriftspråket ved å innføre allskens sjarmerende men tåpelige dialektord og -bøyinger i skriftspråket vårt, Bokmål.

Mugg mugner. Lys lysner. Gult gulner. At det skal være korrekt å si at mugg mygler blir like dumt som om det skal være korrekt å si at mugg magugglebler. "Osten er maguggleblen." Det er like arbitrært, og antageligvis (vill gjettning) lagt til i ordboka så det skal være lettere å skrive riktig for alle de som på dialekt sier "mygle", som er tøvete, og irriterer meg. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, ser i ordboka at mygle er lovlig skrivemåte. Nå handler dog tråden om ting som irriterer folk, og da kan vi på min liste legge til:

- At Norsk Språkråd kompliserer skriftspråket ved å innføre allskens sjarmerende men tåpelige dialektord og -bøyinger i skriftspråket vårt, Bokmål.

Mugg mugner. Lys lysner. Gult gulner. At det skal være korrekt å si at mugg mygler blir like dumt som om det skal være korrekt å si at mugg magugglebler. "Osten er maguggleblen." Det er like arbitrært, og antageligvis (vill gjettning) lagt til i ordboka så det skal være lettere å skrive riktig for alle de som på dialekt sier "mygle", som er tøvete, og irriterer meg. :p

Ja, selvfølgelig skal du få lov å irritere deg over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, jeg RAGER av rosabloggere

sophieelise - naturlig er finest

Hun sier jo indirekte at plastisk kirurgi er veien til "perfection". Irriterer stumpen av meg, hu ser jo ut som ei jævla and.

:arghh: :arghh: :arghh: :arghh: :arghh: :arghh: :arghh: :arghh: :arghh: :arghh: :arghh: :arghh: :arghh: :arghh: :arghh: :arghh: :arghh:

Rosabloggere lever av å få folk til å rage. Flere klikk inn på bloggen, mer penger i kassa.

Protip: Ikke les rosablogger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke klarer å få inn i hodet sitt at aspartam faktisk IKKE er så jævla farlig som alle som ikke vet hva de snakker om sier............. ÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHH

+ 1

En bekjent av meg delte denne på facebook i dag: Hvorfor man IKKE skal drikke Pepsi Max (livetilakselv)

Så bare pass deg for pepsi maxen din, ellers får du monsterstore kreftsvulster akkurat som aspartamrottene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...