Gå til innhold

Akslur

Medlemmer
  • Innholdsteller

    393
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Akslur

  1. Hahhahah, "just look at the snowflakes", den var ny
  2. Jeg har brukt grrip og 2 av de andre variantene du linket til, og jeg mener at grrip faktisk gir best grep av de, MEN som du sier, så må man ofte bruke mer etter flere løft hvis det kreves, spesielt hvis stangen er skitten. Pure Grip kalken er faktisk litt sticky, men det gjør ikke noe særlig forskjell. Den gir ikke helt like bra grep som grrip, men holder igjennom flere løft. Osun Chalk er den som minner mest om vanlig kalk, og helt klart gjør hendene tørrest og varer lengst. Den er også tynnere en både grrip og Pure Grip. Grrip er tykkest av de 3. Grrip har mindre tube og bruke
  3. Vil bare påpeke at olympiske vektløftere bruker drareimer veldig mye, spesielt til rykk og forskjellige drag varianter. Det er vel heller styrkeløftere som er mer konservativ med dette
  4. Hahhaha, fikk kaffe i nesa av denne Fordi det stemmer på prikken!
  5. Bare lurer, er det ikke også vanlig for mange at man mangler mobilitet i brystrygg (altså ikke får bra ekstensjon av brystrygg) og derfor "faller" lettere framover?
  6. Jeg synes sterke jenter er turn on.
  7. Det så jo bare helt sykt ut, mtp. det bildet da, men jeg vet ikke. Kanskje du bare er super swole Du har ihvertfall et merkelig problem!
  8. Utifra bildet i loggen din ser det ut som du har ekstremt foroverroterte skuldre, eller "innoverroterte overarmer". Kanskje du har tight bryst / skuldre / alt foran, og burde tøye mer? Har hatt noen skulderplager, men ikke akkurat sånn som du beskriver. Shoulder dislocations med et kosteskaft eller lignende er jo en veldig fin øvelse. Edit: altså bildet med tatoveringa.
  9. På mitt senter er det en platform laget for olympisk vektløfting, og siden jeg trener olympisk vektløfting opptar jeg den vanligvis i 1,5-2 timer. Mange ønsker å bruke racket på platformen til avløft når de kjører strakmark med sprett, så de blir avogtil stående surt og se på. Hvis noen vil ta imellom får de gjerne det, så lenge de gidder å trille stanga av platformen imellom settene
  10. Offtopic, men ENDELIG en Elliot Hulse referanse her inne!
  11. Takk for innspill folkens, tror jeg skal revurdere planene litt
  12. Tenker at det kan hjelpe ja! I det siste har jeg begynt å sitte på kanten av stolen uten ryggstøtte for å tvinge meg i en bedre posisjon, klarer ikke å det til skikkelig ellers. Derfor jeg tenkte på stol uten ryggstøtte Takker for tips!
  13. Hmm, hvis det svei mellom skulderbladene, er ikke det bra? Altså at du bruker muskulaturen bak for å stabilisere... ellernosånt? Jeg trener jo aktivt også, eneste press jeg trener er over hodet, og trener nok dra øvelser, men som sagt, vil gjerne forbedre på alle mulige områder. Jeg sikter til bruk der jeg gjerne kan sitte 8 timer i strekk Hvordan vondt i ryggen da? korsryggen? Og kunne du sitte med beina godt planta i bakken? Ser for meg at hvis man ikke kan det (f.eks bare tærne i bakken), så kan det vel bli slitsomt. Ole-Mats Moskvil - du er jo fysiomann, hva tror du om sak
  14. Vurderer å kjøpe ny stol til bruk hjemme, da jeg sitter en del foran PCen. Da er selvfølgelig det viktigste for meg å ha en stol som hjelper til med å rette opp den dårlige holdninge min, altså skuldre som henger fremover, og krum øvre rygg - jeg ønsker å få bedre ekstensjon av brystryggen. Jeg har googlet litt kjapt, og fant denne her, som ser lovende ut: http://backapp.eu/no Jeg ser for meg at en slik type stol kan hindre meg i å synke sammen, også liker jeg at hoftevinkelen ikke blir liten siden bena kan peke ganske mye nedover. Lurer egentlig på om noen andre har erfaringer med de
  15. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10134049 Kanskje folk vegrer seg mindre når han blir tatt?
  16. Da jeg sluttet å snuse etter å ha brukt det i 6-7 år, så merket jeg stor forskjell etter ca. 2 uker uten - trykket ble plutselig mye bedre på trening, og jeg la selvfølgelig også merke til økt bøystyrke. Jeg er meget usikker på om snus slutten var grunnen til dette eller om det bare var tilfeldig framgang, men det virket litt for godt til å være tilfeldig der og da Bare min erfaring.
  17. Hva er det med fotballspillere og denne bøyen? Ser at TIL spillerne på SATS i Tromsø kjører akkurat samme stilen.
  18. Vet ikke helt hvordan du mener man får vridning i kneet av det? Vil ikke si at kne ut er skadelig på samme måte som kne inn. Dog er jeg ikke sikker på dette, men jeg vil også tippe at man må ha nokså dominante utadrotatorer for å gjøre det skadelig. Som sagt er jeg ikke 100% sikker på dette, men jeg vil tro at Kelly har bedre peiling enn gode gamle Rip på dette da han har en doktorgrad i fysioterapi og en enorm forståelse for anatomi og bevegelse. Såfremt bøyen med tærne pekende utover er utført korrekt er det like trygt som med tærne frem, har ikke påstått noe annet, så du har nok sett gr
  19. Jeg tror jeg har grunnlag til å si at man skaper dreiemoment i hele underkroppssystemet ved å holde en relativt lav vinkel på fotbladet, som Kelly Starrett sier i klippet. Og dermed mindre sjanse for kneskader siden man har et tight system og kneet er lengre unna valgus posisjon, som er kjent som skadelig. Hva tenker du om det?
  20. Det har ikke vært snakk om knær engang, bare tær. Quotene over sier ingenting om knær rett frem, det var alltid snakk om tær, så ikke si at jeg har insinuert det engang, det har jeg ikke. Steffen mente tidligere i tråden at tærne burde peke utover, og det var jeg uenig i. For å være helt ærlig ønsket jeg ikke å komme med råd til trådstarter i denne tråden, jeg ville bare poengtere at det er feil å komme med råd hvis man ikke vet hvorfor man gir dem - noe jeg synes altfor mange her inne gjør. Ser nå at jeg ikke har sagt at tærne burde presses utover, men jeg har heller ikke sagt at de burd
  21. Jeg har ikke sagt at knærne skal peke rett frem, jeg har sagt at de burde presses utover (selv med tærne rett frem, for å skape dreiemoment). Enige om at vekten er for tung for god teknikk hvis knærne vandrer inn ja, det er vel ganske klart. Jeg har ikke påstått at knær ut er mer risikofylt, slutt å putte ord i munnen min. Jeg sier at tær+knær ut er mer risikofylt og tar bort evnen til å lage dreiemoment i hele underkroppen. tær fram+knær ut derimot vil etter min mening være mye mer gunstig. Man MÅ presse knærne utover for å skape dreiemoment. Du har nok misforstått meg litt.
  22. Jeg mener det er mindre trygt fordi hvis knevandring innover oppstår, så er kneet i en mye mer utsatt posisjon enn hvis tærne hadde vært rett frem. Dette er selvfølgelig urelevant hvis man klarer å holde knærne like mye utover som tærne peker, men det er jo ikke alle som klarer det. Når det gjelder knevandring framover som du påpeker, så er jo denne "risikoen" mye omdiskutert, og veldig usikkert om det egentlig er en risiko eller ikke. Her er det mange som argumenterer med at man styrker knærne og alt som er rundt med å kjøre full ROM (gjøre knevinkelen mindre). Jeg tror også at det har en
  23. Hva med hip torque argumentet? Det gjelder forsåvidt for hele underkroppen:
×
×
  • Opprett ny...