Gå til innhold

Broscience

Medlemmer
  • Innholdsteller

    106
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Broscience

  • Rang
    Medlem

Nylige profilbesøk

1 231 profilvisninger
  1. Ja, er kanskje litt kresen, vet ikke.. men er i hvert fall ikke glad å løpe rundt i sentrum fordi det er mye hindringer som fører til at jeg ikke klarer å holde intensiteten oppe. Er veldig glad i å løpe i skog osv., eller rett og slett bare utenfor sentrum. Gjerne i nærheten av Oslo Vest, slik at reisetiden ikke blir større enn selve treningen Takk for svar, forresten!
  2. Hei! Jeg er veldig glad i å løpe, men sliter med å finne noen runder på egenhånd her i Oslo, så jeg lurer på om noen av dere har noen fine løperunder å dele med meg? Helst runder på omtrent én mil. Takk på forhånd!
  3. Kjempebra jobbet! Høres ut som du har funnet motivasjonen, og en livsstil som fungerer. Det er absolutt mulig å nå den vekten du skriver, men det vil kreve - som du selv påpeker - tid og arbeid. Husk at også fysisk aktivitet kan hjelpe deg på veien, og det er ikke snakk om mye arbeid før du vil se resultater. En god start kan være å begynne å følge Helsedirektoratets råd om minst tretti minutter fysisk aktivitet hver dag, det vil du virkelig merke på kroppen.
  4. Foregår en debatt for øyeblikket på Nrk1, kan være interessant for dere som er interesserte.. har likevel ikke kommet så mange oppklaringer foreløpig, det må sies
  5. Bra jobbet :-) Når det gjelder vektnedgang, og får så vidt vedlikehold av vekt også, så er det det totale energiinntaket som teller. Det vil si at du ikke kan se på kun to av syv dager, du er nødt til å se på uken som helhet. Dersom du holder deg til dietten din fem dager i uken, og koser deg litt ekstra i helgen, betyr det at du har fem dager på diett, mens kun to dager som er diettfrie. Disse utskeielsene til tross; det fullstendige bildet ser likevel fornuftig ut, fordi du totalt sett ikke får i deg mer enn du skal. Det viktigste er at du prøver å begrense inntaket av energitette matvarer
  6. Wops, småflaut ikke meningen å bestemme kjønnet ditt eller noe, vet ikke hvor den tanken kom fra.. Fantastisk at du har fått resultater! Hvis du føler at det inntaket du kjører nå er uproblematisk, og at det ikke går utover den daglige ytelsen din, så høres det fornuftig ut å fortsette med dette. Kjempebra!
  7. Nå har ikke jeg verken erfaring med, eller hørt om "The Warrior Diet", men kan prøve å uttale meg ut i fra et ernæringsmessig ståsted. Hvis jeg har forstått deg riktig så går denne dietten altså ut på at man nærmest faster hele dagen, for deretter å hive innpå med mat på kvelden. Når det gjelder hvordan kroppen din vil bli påvirket av denne dietten, så er dette svært individuelt. Menneskekroppen er meget tilpasningsdyktig og kan tilpasses selv de særeste matvaner, uten at det nødvendigvis behøver å føre med seg noe negativt, dette er rett og slett et resultat av evolusjonen, og grunnen til at
  8. Flott at du har bestemt deg for å begynne et sunnere liv Vektnedgang kan oppleves som vanskelig for mange, og det krever både motivasjon og vilje. Slik jeg oppfatter det, så virker det som om du har fått motivasjonen du trenger, så da er du allerede langt på vei! Kaloriinntaket du oppgir er litt lavt. I følge Helsedirektoratet, er det gjennomsnittlige energibehovet for kvinner ved inaktivitet er omtrent 2100 kalorier, dvs. dette er den energien som dekker de livsnødvendige prosessene i kroppen din (organfunksjoner, vedlikehold av celler, åndedrett osv.) Derfor kan det bli vanskelig å oppret
  9. Ser at dette er en noe gammel tråd, men hvis du fremdeles er interessert så prøver jeg meg på et slags svar her. Du har et relativt høyt aktivitetsnivå, og trenger derfor mye energi. Det ser ut til at du er klar over dette også, og jeg ser ikke at kostholdet ditt trenger en "total forandring" sånn sett, men det er likevel noen momenter du kan fokusere på. Du må gjerne inkludere flere matvarer som er rike på fett, slik som egg og avocado som du allerede spiser. Slike matvarer kan være nøtter, fisk eller vegetabilske oljer (f.ek.s i forbindelse med matlaging). Fett er et energitett næringsstoff
  10. Flott at du føler at du har mer overskudd enn på lenge! Ut i fra det du selv rapporterer, trenger du ikke bekymre deg for at du beveger deg for lite. Et lite regnestykke viser at du får beveget deg omtrent 160 minutter per dag, hvis disse opplysningene er representative. Derfor tenker jeg at forbedringspotensialet ditt ligger i kostholdet. Når det er sagt, så er det vanskelig å si noe om kostholdet ditt basert på de opplysningene du har skrevet opp. Det du oppgir som frokost og lunsj er ikke alene noe som fører til at vektnedgangen din stagnerer. Jeg tenker at det heller er på ettermiddag/kv
  11. Hei! Jeg lurte på om noen hadde lyst til å anbefale noen gode nettsider som skriver om den nyeste forskningen innen ernæring og trening. Gjerne norske og engelske. Hvilke nettsider bruker dere når dere leser om trening og kosthold? Takk på forhånd
  12. Dette er dessverre det eneste jeg klarer å få til, er uten pc i helgen.. akkurat rundt der det står "calcaneal tendon" http://www.google.no/imgres?imgurl=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F-Cptd6q-Fuvs%2FTwr4GvY6AQI%2FAAAAAAAAEe4%2Ft9LLv0AdRC0%2Fs1600%2Flegg.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Falletingultra.blogspot.com%2F2012_01_01_archive.html&h=445&w=400&tbnid=gwSnBeP8IZPnbM%3A&zoom=1&q=leggmuskel&docid=PNp0Vs8cuR8_jM&ei=4SCSU9ruKeuGywO8l4JQ&tbm=isch&ved=0CB8QMygAMAA&iact=rc&uact=3&page=1&start=0&ndsp=11
×
×
  • Opprett ny...