Gå til innhold

Vil vi bli korrigert når vi gjør noe feil, eller ønsker vi å trene i fred?


Larskm

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du opplevd eller sett at PT har rettet på teknikk uten at det har vært betalt PT time?

PTene på mitt spenst-senter har både rettet på meg og andre som jeg har sett. De retter ikke på gud og hverman, men om noe er alvorlig galt, så gir de noen tips. Spesielt når det kommer til markløft som blir utført slik som på videoen i åpningsposten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småirritert kan jeg bli hvis jeg tror jeg akkurat har fått inn teknikken, så kommer det noen og retter på meg :mad: Men tenker etterpå at han/hun vil bare det beste for meg:)

Hvis du faktisk vil bli veldig flink med teknikk bør du revurdere. Om jeg forsøker å hjelpe noen med teknikk og de blir irriterte eller frekke gidder jeg ikke. Og i etterkant hadde jeg ikke gidde å sagt fra eller hjulpet før det var fare for liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du faktisk vil bli veldig flink med teknikk bør du revurdere. Om jeg forsøker å hjelpe noen med teknikk og de blir irriterte eller frekke gidder jeg ikke. Og i etterkant hadde jeg ikke gidde å sagt fra eller hjulpet før det var fare for liv...

Jeg viser ikke at jeg blir det, jeg spør om han/hun kan komme å vise meg hva jeg gjør feil. Frekk er jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

jeg hadde satt pris på andres meninger :) mulig tipsene ikke er riktig, men da kan man jo utveksle erfaringer. er de riktige fordi jeg gjør feil :oops: så JA TAKK!! for egen del så sier jeg ikke no til fremmede, med mindre(..) de kjører syke rygghev ( folk har jo de merkeligste forestillingene åssen dette skal gjøres) siste jeg sa i fra til hadde en "fin og dyp" rull på vei opp å hun svarte at dette hadde hun lært av sin gymlærer (!!) jo større rull dess bedre resultat.. men hun trodde meg :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trener jeg på atletklubb hvor det er enormt fokus på teknikk og kommunikasjon, så jeg blir jo litt preget av dette. Der er det jo nesten alltid minst en som følger med på hva du gjør og kommer med innspill. Det tar jeg selvfølgelig til meg; De har jo peiling. Så jeg blir jo nesten trent opp til å følge med på andres teknikk og se etter hva som er bra/dårlig, samt kommentere etter settet. Om jeg hadde tatt med meg det videre på et senter, vet jeg ikke. Det er veldig avhengig av personen. Dersom det er en som trener alene har jeg en tendens til å spørre om "Unnskyld, jeg mener ikke å være arrogant eller noe, men [...]". Dersom det er en gruppe gutter som åpenbart gir faen tar jeg meg ikke bryet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Nesten hver gang jeg er på senteret ser jeg folk som løfter & jeg skjønner ikke hvilken øvelse det er eller jeg ser at dette er heeeelt feil utført. Dessverre bruker ikke PT`ene og treningsveilederne øynene like godt & det overrasker meg :( Burde vel tipse dem når folk er helt på viddene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel litt måten man sier det på? Jeg liker å bli korrigert om jeg gjør noe feil, men jeg liker ikke folk som ikke kan si det på en greit måte. Selv korrigerer jeg aldri andre, bortsett fra om jeg kjenner de godt -mest fordi jeg ikke vil fornærme folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viss det er nokon eg kjenner som er tilstede spør eg gjerne om tips og triks. Det som rriterer meg litt er folk som løfter halvparten av det eg gjer kjem bort å skal sei kva eg gjer feil sjølv om dei ikkej har peiling på kva dei driv med. Det er spesielt ein som skal rette på alle. Han har drevet med styrkeløft siden begynnelsen av 90-talet og kan skryte av 145 i bøy, 105 i benk og 155 i mark og har framleis ikkje peiling på kva han gjer på. Han skal til stadighet rette på teknikken til alle rundt seg til Fenrik Flink kjem(ein stor og sterk styrkeløfter), då holder han kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt annen issue men here goes.

Hva gjør man når man ser en på gymmet som åpenbart har anoreksi og er der støtt, skal man si fra til noen da? eventuellt hvem?

Man melder fra til ledelsen. De har en plikt til å ta opp slike ting med medlemmer de ser har en usunn holdning til egen kropp.

Jeg tar gjerne mot kritikk og korrigering om du har har noe fornuftig å komme med. Type "ikke gå helt ned i markløften" kan man bare holde for seg selv, det samme gjelder at jeg gjør pull ups og ikke chins og tidvis kun trener høyre side av kroppen min. It is for a reason Man må nesten se det an, det blir litt sånn som når dekket på bilen min har lite luft og alle mannfolk skal kommentere det. Tror de ærlig talt at jeg ikke ser og kjenner det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det er nokon eg kjenner som er tilstede spør eg gjerne om tips og triks. Det som rriterer meg litt er folk som løfter halvparten av det eg gjer kjem bort å skal sei kva eg gjer feil sjølv om dei ikkej har peiling på kva dei driv med. Det er spesielt ein som skal rette på alle. Han har drevet med styrkeløft siden begynnelsen av 90-talet og kan skryte av 145 i bøy, 105 i benk og 155 i mark og har framleis ikkje peiling på kva han gjer på. Han skal til stadighet rette på teknikken til alle rundt seg til Fenrik Flink kjem(ein stor og sterk styrkeløfter), då holder han kjeft.

Skal gi deg noen tips jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt irritert her om dagen når jeg fikk ett såkalt "teknikktips".

Skikkelig bøs kar, sitter på "situpsmaskinen" rett ved siden av hvor jeg tok rygghev. I pausen kommenterer han "bare ett lite tips, du burde rulle ryggen din oppover for å unngå å skade korsryggen". Heldigvis har jeg lest bedre her inne, og kommenterer tilbake at det ikke stemmer, og at det ville blitt litt det samme som å rulle ryggen i mark, og ingen ville jo funnet på å gjøre noe så dumt. Da svarte han med "morra mi er fysioterapaut og vet nok hva hun snakker om". Jeg sier bare "folk sier nå mye forskjellig", og fortsetter med mine strake rygghev.

Da ble jeg litt irritert. Skal du peke på noens teknikk, så skal du vite sakerne dine selv, selvom jeg såklart vet at han mente nok alt godt da.

Derimot så fikk jeg teknikktips på knebøyen min for en stund siden, om å la vær å se til siden, dog av en som viste hva han snakket om, det var jeg veldig takknemmelig for, for jeg hadde glemt at det var på "nei-listen" :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...