Jump to content

Hege Slåttum

Members
  • Content Count

    148
  • Joined

  • Last visited

About Hege Slåttum

  • Rank
    Member
  • Birthday 09/26/1974

Contact Methods

  • Website URL
    http://treningforlivet.no

Profile Information

  • Gender
    Kvinne
  • Location
    Gjøvik kommune
  • Interests
    Trening, helse, kosthold, friluftsliv, hund, kronisk sykdom, kvinnehelse, livsstilsendring, spiseforstyrrelser, positivt kroppsbilde, mestringsfølelse.

Converted

  • Facebook
    trening.for.livet
  • Twitter
    treningforlivet

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hei, jeg anbefaler at du snakker med treneren din om kosthold for din kropp og din trening. Du kan også lese om kostholdsanbefalinger hos Sunn Jenteidrett. Du bør spise proteiner til hvert måltid. Det er andre ting som er viktigere å begrense, for eksempel sukkerholdige produkter.
  2. Jeg så Paradise Lost på nrk.no i går. Anbefales. Handler om The West Memphis 3 og den vanvittige behandlingen og utgangen av denne saken. Advarsel: det er noen grusomme bilder fra åstedet, spesielt i begynnelsen av dokumentaren.
  3. Du kan fint spise lavkarbo på helt vanlige produkter du finner på Rema. Bestem deg for hvilken retning du skal følge innen lavkarbo, finn ut hvor stor prosentandel du skal ha av makronæringsstoffene i følge den retning, og logg maten din et sted der du får oversikt dagsinntaket. Vær innstilt på å bruke 2-3 uker på å sette deg inn i mengder og matvarer som passer for deg, og vær tålmodig. Lykke til!
  4. Jeg er veldig lite imponert over enten/eller-argumentasjon. Jeg har hørt foredrag av Per Fuggeli, og syns han forenkler veldig. Jeg kjenner meg ikke igjen i det han sier (om trening/helse/kosthold). De fleste av oss evner å ha mer enn én tanke i hodet om gangen, og selv om jeg er personlig trener og opptatt av både min egen og andres helse er jeg også opptatt av helt andre (og i mange øynes motsatte) ting. Dette er vel normaltilstanden for de aller, aller fleste.
  5. White Collar The Killing The Big C The Unit Rescue me (amerikansk Netflix) Black Books Diverse TED Talks, blant annet om kosthold/matproduksjon Wallace and Gromit (amerikansk Netflix) Chowder (amerikansk Netflix, tegneserie for barn som er hysterisk morsom)
  6. Jeg blir så jævlig provosert av disse løgnerne som lever av andres lidelser!
  7. Etter et langt treningsopphold er jeg nede på 50 x 5, og kjører 3-5 set. Jævlig frustrerende, etter å ha trent på 80-90 kg x 5 på denne tida i fjor, men det er jo bare å bygge seg opp igjen.
  8. I stedet for alternativer til markløft ville jeg funnet et alternativt treningssenter.
  9. Jeg ser dette overraskende ofte blant kundene mine. I noen tilfeller har jeg satt opp én arms-øvelser, men stort sett jobber vi med bevisst aktivering av begge sider i for eksempel stående foroverbøyd roing og pullups. Dette er lettest å få til når kunden trener sammen med meg, fordi jeg da kan legge hånda på "problemområdet" for å markere hvor det trengs mer aktivering.
  10. De to ukene jeg var i Italia hadde jeg ferieferie. Det var helt nødvendig pga helsa, og det har gitt meg overskudd til å begynne med trening igjen etter at jeg kom hjem. Vanligvis trener jeg mer i ferien enn ellers, men i år var ikke det noen god løsning.
  11. Jeg har nettopp vært to uker i Italia. Du finner alt du trenger på supermarkedene.
×
×
  • Create New...