Gå til innhold

Vil vi bli korrigert når vi gjør noe feil, eller ønsker vi å trene i fred?


Larskm

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Det man burde gjøre for å unngå at randoms kommer bort til deg om du IKKE vil det er følgende :

Ha t-skjorte hvor det står enten - 1. Vil IKKE ha tips

2. Tar gjerne imot tips på teknikk

Så slipper man å se idioter som gjør idiotisk ting som nekter å ta imot gullråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en morsom øvelse her om dagen, en type kastet en 5 kgs ball i bakken, som en basket. Bråkte noe helt sykt og ristet i gulvet, var nesten jeg spurte han hva han drev med, men bet det i meg.

Noen som har hørt om øvelsen?

Medisinballslams ja, fin øvelse det. Men man burde finne et mer egnet sted enn midt på senteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt irritert her om dagen når jeg fikk ett såkalt "teknikktips".

Skikkelig bøs kar, sitter på "situpsmaskinen" rett ved siden av hvor jeg tok rygghev. I pausen kommenterer han "bare ett lite tips, du burde rulle ryggen din oppover for å unngå å skade korsryggen". Heldigvis har jeg lest bedre her inne, og kommenterer tilbake at det ikke stemmer, og at det ville blitt litt det samme som å rulle ryggen i mark, og ingen ville jo funnet på å gjøre noe så dumt. Da svarte han med "morra mi er fysioterapaut og vet nok hva hun snakker om". Jeg sier bare "folk sier nå mye forskjellig", og fortsetter med mine strake rygghev.

Da ble jeg litt irritert. Skal du peke på noens teknikk, så skal du vite sakerne dine selv, selvom jeg såklart vet at han mente nok alt godt da.

Nåja. Det er da støtt og stadig oppe til diskusjon, så jeg ville ikke avfeid det som helt tull. Det kommer litt an på hva en ønsker å gjøre med øvelsen. Man kan lese mer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja. Det er da støtt og stadig oppe til diskusjon, så jeg ville ikke avfeid det som helt tull. Det kommer litt an på hva en ønsker å gjøre med øvelsen. Man kan lese mer her.

Ja, vet mange mener rullende er riktig. For sikkerhets skyld spurte jeg han som er senterleder på Friskhuset på vei ut den dagen, og fikk bekreftet at jeg absolutt ikke skulle "rulle" ryggen opp. Men vet enkelte folk er uenige om dette. Jeg velger fortsatt å tro at strake er mest rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin jeg håper ikke jeg ser ut som jenta på videoen :eek: Fikk en gang tips om å bøye meg godt bakover når jeg tok nedtrekk. Er dette helt feil da? Idag satt jeg rett opp og ned og trekte stanga ned til hals/brystet istedetfor og synes det føles rettere ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes enkelte som mener man må "rulle" ryggen?? Hvor i tilfelle? PT-skolen på Bali?

De finnes. Mange av dem er utdannede fysioterapeuter. Argumentet er vel at det istedenfor å kun trene lumbar region av ryggen, så vil man treffe flere muskler oppover ryggen. Jeg er litt usikker på hva som menes om å kjøre slike med ekstravekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fint lite om teknikk selv, men prøver det jeg kan utifra hva jeg har lest og sett her. Merker ofte at folk følger litt med på meg når jeg gjør ting og blir med en gang da veldig selvbevisst på teknikk og tenker iallefall der og da at om de ser noe som er sååå galt at de må stirre meg i senk hadde det vært bedre om de sa fra, jeg vet jo at jeg ikke er helt på g og vil gjerne ha hjelp. Har enda ikke opplevd at noen faktisk har blandet seg. Men hvem vet, kanskje jeg ser drit sur og kjempe farlig ut :p Eller så kanskje de tenker litt som meg, at de ikke kan nok selv til å blande seg med hvordan andre gjør ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart vi ønsker å bli korrigert! Viss du tror du kan alt skal jeg love deg du går deg fort fast i din egen lille luftboble. Jeg bare elsker å gå tilbake til gamle gymene jeg har trent på og se de samme folka gjøre de samme rutinene og de ser fremdeles like... crap ut. Fremgang kommer ikke av seg selv :rolleyes:

knowledge is power :notworthy::notworthy::notworthy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...