Jump to content

Larskm

Members
  • Content Count

    95
  • Joined

  • Last visited

About Larskm

  • Rank
    Member
  • Birthday 02/20/1989
  1. Jeg kjører smolov nå, og personlig synes jeg programmet er drittungt. Har kommet halveis på base mesocycle. Det bygger absolutt karakter, jeg kjemper meg gjennom hver dag, og må ærlig å si at jeg ikke gleder meg til å bøye lenger. Men jeg har ikke nedjustert 1RM og runder opp i programmet, så min egen feil. Men skal stå løpet ut Vil absolutt anbefale at du er nøye med kosthold og aktiv restitusjon. Jeg er ekstra nøye på oppvarmingen og tar så lange pauser jeg trenger. Foam rollen er hyppig brukt. Fram til base mesocycle kjørte jeg en del trening på overkroppen i tillegg. Noen dager med fokus på å styrke bøyen uten å slite ut ben og korsrygg, andre dager phat. Men nå når jeg har kommet halveis i base mesocycle så har jeg lagt bort det aller meste av overkroppstrening. Bøy øktene tar for lang tid, jeg blir for kjørt, og jeg vil ikke risikere å ikke klare dagen som er satt opp på smolov. Jeg kjører så mange sett som mulig uten belte, men når vekten blir tung og jeg blir sliten kommer beltet på. Personlig har jeg størst utfordringer på øktene med mange reps. Jeg tror det har med å gjøre at mitt treningsprogram før Smolov var Westside Conjugate, og at jeg dermed er vant til høy intensitet og lavt volum. Det er en trøst at det blir lettere ut over i uka for min del. Min nåværende 1RM i bøy uten utstyr er 210 kg. Neste estimerte 1RM test er 13 April. Kommer med en oppdatering da på hvordan det har gått:) Kroppsvekten min har økt 3 kg siden starten av programmet. Noe av det kommer nok fra kostilskuddet kreatin, resten er nok fett:p
  2. Ler litt hver gang jeg ser denne reklamen. Dette oser ikke akkurat av kvalitet og god reklame for Elexia sin del:p (Tenker alltid med en gang at det er reklame for Elexia), og av en eller annen grunn så tror jeg PT kurs på Bali ikke gir personer med størst kunnskap om trening:p (Vet det er reklame for Gostudy) Minner meg om side2 artikkelen hvor PT fra Elexia lærer "korrekt" markløft teknikk. Eller som andre på forumet så passende kalte det: Knebøymarkløft
  3. Larskm

    3 Storeeee

    Grei veiledning for å se hvilket nivå du ligger på Weightlifting Performance Standards
  4. Det er helt korrekt, det er en repotasje, ikke en artikkel, og det burde jeg jo selvfølgelig skrevet tydelig. Har du lest reportasjen Asle? Chris avslutter med Is: "CrossFit the only training system you'll ever need, as its founder and its most enthusiastic members claim? No. And most CrossFitters I've communicated with will acknowledge that. Is CrossFit a fun, challenging, effective training method? Yes ... but only if the benefits it offers are the ones you seek. As long as its goals match your goals, I recommend it." Fanatisk Hardcore...
  5. Hehe, har aldrig sagt noe om Chris Shugart, men skjønner ikke hvorfor den artikkelen han skrev om CrossFit er kritikkverdig. Det var hans personlig mening om CrossFit, som kunne gi trådstarter noe mere innblikk i om han skulle starte med CrossFit eller ikke. Synes ikke artikkelen er forferdelig, selvfølgelig er man kansje ikke enig i alt, f.eks mener jeg personlig at kipping pullups ikke har noe for seg annet enn i CrossFit konkurranse, men i resten av artikkelen så seg jeg ikke store feil. Du kan gjerne påpeke mere i artikkelen som du mener er håpløst om du orker, det er til nytte for meg:) Tror ikke vi har lest det samme nei, da jeg leser så å si alt som blir lagt ut på T-nation av artikler. Men nå har jeg for det meste lest de siste 12 månedene, kan godt ha vært mye rart før det. Det kjenner jeg ikke til. Angående hva som står på produktene deres, det har jeg ikke den miste peiling på. Du har sikkert rett. Jeg gir blaffen i kosttilskudd-produktene, eneste interessen min på T-Nation er artiklene
  6. Tenkte å bare avslutte diskusjonen der, det gir meg lite å debattere med en som at forklarer skrullete betyr skrullete (U no say) og har konspirasjonsteorier om Anaconda og Plazma. Samt ikke ser at det er en sammenheng mellom kvaliteten på skribentene og kvaliteten nettsiden hvor dette publiseres. Tipper du har mange flotte nettsider med dårlige skribenter. Men det jeg egentlig skulle svare på var Angående AMRAP betyr det Ifølge FQA på Crossfit.com: As Many Reps (sometimes Rounds)as Possible
  7. Den store CrossFit tråden trengs!: )
  8. Om knebøye ender opp som God Morning kan det tyde på svakere rygg i forhold til bestyrke. Da må ryggen trenes opp:) Men det bør nok filmes for å si hva det er så korrekt som mulig:)
  9. Fornøyd med beltet mitt herfra:) Hardcore Weight Lifting Apparel - Bodybuilder, Athlete, Powerlifter, Strongman
  10. Tnation er anerkjent av mange coacher som kan sies å befinne seg på ett meget høyt niva. Dave Tate, Tony Gentilcore, Ben Bruno, Mike Roussel, Jim Wendler, Bret Contreras, Lee Boyce, Eric Cressey m.flere. Hvis du har kilder som sier at Tnation er en side som ofte legger ut artikler med feilinnformasjon, gjerne send meg en link Asle. Artikkelen i MensHealth ble anbefalt av Tony Gentilcore. Chris Shugart som har skrevet artikkelen har jobbet lenge for T-nation. Vet ikke hva du mener med skrullete Asle, men ja han skriver om sine persinlige erfaringer med CF. Og problemet med det er?
  11. To bedre artikler om CrossFit som kommer fra anerkjente sider:) T NATION | The Truth About CrossFit The World of CrossFit | Men's Health
  12. Sportsmaster - Treningsutstyr av høy kvalitet til markedets beste priser eller så The Best Fitness Workout Bands for Strength & Resistance Training
  13. Jeg og en kompis surret rundt på 100 kg en stund. Grunnen til at vi stagnerte der var fordi vi gikk opp for fort med vektene og rett og slett endte opp med å kjøre for tungt. Vi gikk ned 10-20 kg, startet periodisering forfra igjen med 5sett 5 repp og 3 sett 10 rep annenhver økt og wips, så var vi forbi:)
×
×
  • Create New...