Gå til innhold

Vil vi bli korrigert når vi gjør noe feil, eller ønsker vi å trene i fred?


Larskm

Anbefalte innlegg

Har såå ofte lyst å korrigere andre, men føler det blir litt teit i og med at jeg er tynn og har litt liten muskelmasse, ser ikke ut som om jeg kan så mye om styrketrening ved første øyekast hvertfall :p Tror ikke folk vil ha så mye tips fra noen som åpenbart har trent mindre styrke enn dem selv :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Annonse

Når jeg trener selv så hører jeg alltid på musikk i headset, så liker ikke at folk korrigerer på meg, først og fremst fordi jeg er i min egen lille boble, men er også litt for dårlig til å ta selvkritikk ! :p

Men, om jeg er på jobb som PT/veileder så sier jeg ifra dersom jeg ser en teknikk som er helt skrekkelig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde blitt veldig glad for tilbakemeldinger så lenge det blir gjort på en ordentlig måte.

Prøver egentlig å finne noen å trene med (på samme senter som meg) men er visst ganske vanskelig ser et ut til.

Forøvrig husker jeg at på SATS i 2002/2003 fikk et treningsprogram hvor man skulle ta nedtrekk til ca bak nakken - så hva er det man har funnet ut nå er galt med øvelsen?

Ikke at det er en øvelse jeg har gjort siden, men bare undrer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde blitt veldig glad for tilbakemeldinger så lenge det blir gjort på en ordentlig måte.

Prøver egentlig å finne noen å trene med (på samme senter som meg) men er visst ganske vanskelig ser et ut til.

Forøvrig husker jeg at på SATS i 2002/2003 fikk et treningsprogram hvor man skulle ta nedtrekk til ca bak nakken - så hva er det man har funnet ut nå er galt med øvelsen?

Ikke at det er en øvelse jeg har gjort siden, men bare undrer :)

Hva er galt med nedtrekk bak nakken: For det første ser det veldig unaturlig ut. :D

Men, det som er verre er at hvis du tar bak nakken må du rotere skuldrene forover. Tror du har større sannsynlighet for å ødelegge skuldrene ved å ta øvelsen bak nakken + at du i mindre grad aktiverer latsen (som jo er det du ønsker med nedtrekk?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nybegynner ville jeg sikkert blitt glad, men sikkert litt flau også:p

Hvis du gjør øvelsene feil er du nybegynner :D

Driver selv med teknikktrening, og leser meg opp på øvelser. Utrolig mange små detaljer som kan føre til skader, men det er for komplisert for at man kan begynne å rette på folk på gymmet. Det er kun opp til en selv om en ønsker skuldersmerter eller kne/ryggproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg ville blitt ganske pissed i første øyeblikk , men når alt kommer til alt ville jeg nok bare vært takknemmelig om det faktisk var tilfelle. Jeg kommer til og si ifra til de jeg gidder framover, som driver og kvartbøyer i mitt synsfelt...for det irriterer meg hefra til månen!

Enig! Det er flere som har sagt til meg mens jeg bøyer at "Oi, så dypt du går!". Men ja, man skal jo det... Det burde være regelen, men virker nesten som om det er unntaket :meh:

Sorry for OT :)

Jeg hadde blitt glad for at en styrkeløfter pirket på bøyeteknikken min. Besservisersjekkere som kommer med ræva tips bare for å prøve seg (på helt andre ting) kan holde kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med nedtrekk bak nakken: For det første ser det veldig unaturlig ut. :D

Men, det som er verre er at hvis du tar bak nakken må du rotere skuldrene forover. Tror du har større sannsynlighet for å ødelegge skuldrene ved å ta øvelsen bak nakken + at du i mindre grad aktiverer latsen (som jo er det du ønsker med nedtrekk?)

Hm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

*bump*

Hadde blitt litt flau først og så superglad, har noia for å ødelegge noe og vil gjerne bli fortalt om jeg gjør noe feil. Er nybegynner og vil ofte spørre folk som ser ut som om de vet hva de driver med om tips, men føler det blir litt kleint.

Hadde dere syntes det var irriterende å bli spurt om hjelp til teknikk når dere selv trener? Selvfølgelig ikke midt i settet deres, men sånn kjapt etter ... 'hei, hallo jah, trur du du kunne vist meg akkurat den øvelsen der?' osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere syntes det var irriterende å bli spurt om hjelp til teknikk når dere selv trener? Selvfølgelig ikke midt i settet deres, men sånn kjapt etter ... 'hei, hallo jah, trur du du kunne vist meg akkurat den øvelsen der?' osv.

Neida! Er et par "tilfeldige" som har spurt om litt veiledning, og det har bare vært hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...