Gå til innhold

Vil vi bli korrigert når vi gjør noe feil, eller ønsker vi å trene i fred?


Larskm

Anbefalte innlegg

Kansje grunnen til at han sku lera meg å svinga ei bjella på da mest voldsomma viset eg nåken gång har sett va vel at eg tok å forklarte for en kunde han hadde hvordan han sku få til å " trekke ned med skuldrene " / aktivere lats ved nedtrekk. ( etter de hadde stått der å kuka i 10 minutter uten å komma nåken vei )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Neida! Er et par "tilfeldige" som har spurt om litt veiledning, og det har bare vært hyggelig :)

Det var bare hyggelig, for meg ihvertfall :D fikk somla meg til å spørre en om knebøy og han var kjempehyggelig. Viste meg teknikk og så på hva jeg gjorde og kom med forslag, hjalp meg med stanga og vektene til og med. Ikke noe å være redd for, med andre ord (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ønske jeg hadde guts til å "veilede" PTer der jeg trener. Aner ikke hvor de har fått utdanning, hvis i det hele tatt, men da jeg aldri har sett en PT + kunde drive med markløft, knebøy, benk eller pullups - og heller satser på situps og lettvektsmaskinene.. Og samtidig sitter PTen slik gjennom hver øvelse. Da får jeg lyst til å tilby dem HJELP.

[ATTACH=full]107704[/ATTACH]

(nå var det riktignok under at hun vasket av utstyret akkurat da jeg tok bildet, men slik sitter seriøst alle PTene gjennom øvelser med sine kunder. Jeg blir flau)

En pt time er som oftest like dyr som en time på bilverksted, og det er for mange som ønsker å gjøre noe kropp og vekt dyrt.

Personlig synes jeg det er dyrt, men da koster en PT time der jeg trener ca 900 kr. Og jeg har selv sett at PT setter kunden sin i en maskin, setter seg ned med tlf eller faktisk har gått rundt og korrigerer andre som løfter frivekter, UNDER timen.

Dette er ikke det man betaler for, og mange PT'r har tatt lynkurs får å få seg jobb som pt.

Burde være mye strengere krav til en pt enn et lynkurs. Det er mange faktorer som spiller inn om en blir en god pt eller ikke. Og et lynkurs, er IKKE et av dem. Og sette en grønnskolling til som pt med bare et lynkurs, uten å ha noe form for erfaring fra trening selv, eller noe studier om anatomi og den slags, er det samme som å gi en 4 åring fagbrev i et ingenørfag og sette den til arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...