Gå til innhold

Vil vi bli korrigert når vi gjør noe feil, eller ønsker vi å trene i fred?


Larskm

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror hun ble mest frustert, for det gjorde at hun ikke fikk opp stanga :p

I know the feeling, hadde greid mye mer på mark hvis jeg droppet teknikken og bare løftet tungt. :roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt en ordentlig feiging når det gjelder det å si ifra.

I dag så jeg ei jente som løftet "markløft" samtidig som hu har hode vendt mot venstre i speilet HELE tiden. Og kjæresten hennes så ut som en svane der han drev å tok knebøy. Men jeg er redd hvis jeg går bort å retter på de at de kanskje tar det ille opp.

Men det er jo heller ikke riktig at jeg ikke gjøre noe. Får jo vondt inni kroppen min når jeg ser folk løfter slik som da disse gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt en ordentlig feiging når det gjelder det å si ifra.

I dag så jeg ei jente som løftet "markløft" samtidig som hu har hode vendt mot venstre i speilet HELE tiden. Og kjæresten hennes så ut som en svane der han drev å tok knebøy. Men jeg er redd hvis jeg går bort å retter på de at de kanskje tar det ille opp.

Men det er jo heller ikke riktig at jeg ikke gjøre noe. Får jo vondt inni kroppen min når jeg ser folk løfter slik som da disse gjorde.

Jeg er glad jeg trener på et gym nå med såpass høy standard at jeg slipper å se slikt mesteparten av tiden.

Der jeg trente før så jeg slikt hver ENESTE gang je var på trening.

Det jeg gjorde de gangene jeg så folk som virkelig trengte hjelp, var å tipse de på en hyggelig måte om at det var mulig å få treningsveiledning på senteret, og at de kanskje skulle hatt litt hjelp med baseøvelser og teknikken der. Det gikk vanligvis veldig fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På VT er det alltid noko som har ein egen versjon av det meste. På forrige trening var alle rackene opptatt og ingen gjorde noko riktig.

Men det som irriterer meg mest er folk som bruke konkurransebenkene til å ta tåhev, bicepscurl og roing. Då blir eg grinete og har ein tendens til å be dei om å gjere det ein anne plass på ein høffelig, men bestemt måte: Ka i helvete er det du gjer på din sau? Du velger å ødelegge ein benk og stå i vegen for andre som skal bruke benken for å ta tulleøvelser din ubrukelige løkjøde? Ser du ikkje at du ødelegger polstringen din hjernedøde gnu? Kan du ikkje heller gå ein annen plass der folk er like tjukke i hovvet så deg istedetfor å kuke rundt her oppe og oppføre deg som om du har fått ein brostein i hovve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som irriterer meg mest er folk som bruke konkurransebenkene til å ta tåhev, bicepscurl og roing.

Jeg bruker knebøyracket når jeg tar pendlay-roing, er det lissom uttafor? :whistle: Men ikke så mye pga racket, mer fordi at de eneste stedene den ordentlige 20kg-stanga pluss riktige vekter befinner seg er i umiddelbar nærhet til et eller annet stativ...heldigvis er det som regel ikke så folksomt på det underjordiske senteret jeg pleier å trene om morran at det plager noen andre uansett da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker knebøyracket når jeg tar pendlay-roing, er det lissom uttafor? :whistle: Men ikke så mye pga racket, mer fordi at de eneste stedene den ordentlige 20kg-stanga pluss riktige vekter befinner seg er i umiddelbar nærhet til et eller annet stativ...heldigvis er det som regel ikke så folksomt på det underjordiske senteret jeg pleier å trene om morran at det plager noen andre uansett da.

Det går heilt fint. Men når dei bruker benken ødelegger dei polstringen og opptar plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, lurer på hva dere synes om å korrigere teknikk på utførelsen av øvelser på fremmede, eller bli korrigert på av folk dere ikke kjenner? Er det greit om noen kommer bort til deg med tips og triks, eller ønsker vi helst å trene i fred?

Og hvordan kan man gå frem om man vil si ifra om man ser noen utføre feil teknikk?

Om teknikken er utført til de så grader feil som i videoen under her, så har alle ett ansvar for å si ifra. Men hva om det er mindre justeringer som skal til? F.eks benstilling under knebøy, løfting av rompa under benkpress trening, rulling av rygg på rygghev osv.

http://www.youtube.com/watch?v=riz2caWU9gc

Hvor er det teknikken svikter her? Føler jeg ser omtrent sånn ut.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde blitt litt flau, men jeg hadde likt det, og satt veldig stor pris på det. Er ganske kjipt viss man blodtrener en øvelse, så gjør man den feil og ikke får noe ut av det, og ikke skjønner selv hvorfor man ikke får det.

Er mange ganger jeg har lyst til å spørre, noen som ser ut som de har peiling, men tørr ikke, redd for at de skal synes det er plagsomt å bli irritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt litt flau, men jeg hadde likt det, og satt veldig stor pris på det. Er ganske kjipt viss man blodtrener en øvelse, så gjør man den feil og ikke får noe ut av det, og ikke skjønner selv hvorfor man ikke får det.

Er mange ganger jeg har lyst til å spørre, noen som ser ut som de har peiling, men tørr ikke, redd for at de skal synes det er plagsomt å bli irritert.

Det er kjekkere med folk som spør enn folk som gjer øvelser heilt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på hvordan folk gir deg kritikk også. Feks så kom det en person bort til meg å sa han synes knærna mine kom litt langt frem da jeg utførte frontknebøy og sa jeg kanskje burde endre på det. Dette er noe jeg ikke hadde klart å se på egenhånd og dermed satte jeg pris på at han sa ifra.

Når det derimot kommer en idiot bort å sier jeg gjør øvelsen veldig feil, uten å tilføre noe mer før han går, hjelper det lite. Men med tanke på at jeg tok tåhev i beinpressen tok jeg ikke den gamle mannen seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten hver gang jeg er på senteret ser jeg folk som løfter & jeg skjønner ikke hvilken øvelse det er eller jeg ser at dette er heeeelt feil utført. Dessverre bruker ikke PT`ene og treningsveilederne øynene like godt & det overrasker meg :( Burde vel tipse dem når folk er helt på viddene.

Det kan også være at treningsveileder/PT har prøvd å snakke med vedkommende, uten å nå gjennom. Som tidligere nevnt i tråden er ikke alle like mottakelige for råd og hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke alle PT'er som sier ifra når kundene dems gjør feil heller. Hadde en fantastisk time med en fantastisk PT, og hun var underveis nødt til å gå bort til en anen PT som hadde en kunde og rette på teknikken til kunden, fordi hun som hadde den timen ikke sa ett ord om at personen løfta heeeelt feil.... Vet ikke om det var fordi denne PT'en ikke fulgte helt med, eller om hun rett og slett hadde mangel på kunskap..

Selv blir jeg veldig glad om folk kommer med tips og råd. Har i flere år trent "skeivt", fordi jeg har hadt en skevhet i hofta, som ført ble oppdaget i vår. Aldri før har folk fortalt at jeg har gjort alle øvelsene skeivt, men jeg hadde blitt veldig taknemlig om noen hadde gjort det!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...