Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"Bananer er de tykkes frukt" sier jungelordet.

Personlig unner jeg meg litt banan i blant. Det smaker jo vanvittig godt! Men jeg kan ikke ha det hjemme for da blir plutselig alle banene spist opp med en gang. Og så står man der...

Til tross for at jeg spiser 2-3 bananer daglig, har jeg faktisk ikke noe mer magefett enn denne blogg-dama. Feit blir en av innaktivitet samtidig som en spiser mer enn en forbrenner, ikke av en bestemt type mat.

Annonse

Personlig synes jeg det er en uting å kvalifisere matvarer inn i "ja" og "nei" matvarer. Bananen er billig, enkel å ta med, har et fair innhold av næringstoffer og smaker fortreffelig. Bananer er også en kilde til fytokjemikalier, som er antioksidanter på folkemunne. Insulin har grunnet feiltolkning av dens fysiologiske oppgaver og effekter, fått et ufortjent dårlig rykte. Insulin fungerer også som et metthetshormon, og er nødvendig for normal homeostase. At den stimulerer til fettlagring er ikke det samme med at en går ugunstig opp i vekt.

"3: Spis mindre karbohydrater, reduser karbohydratene til under 100gram per dag."

Utdrag fra hennes kostholdstips ("smart kosthold"), http://www.hellebornstein.no/smart-kosthold/

Hun følger og foreslår en diett som består av mindre karbohydrater enn "normal kost". Som jeg ser det, inneholder banan for mye karbohydrater til å passe inn i hennes kosthold. Artikkelen blir derfor irrelevant for de som ikke følger en diett som har en grense på karboinntaket.

Eller tar jeg feil?

For ei nepe. Hun klarer heldigvis å skrive "husk at det er individuelle variasjoner" på en annen kostholdsartikkel, så hvorfor hun er så bortreist at hun har glemt det her er jo et godt spørsmål.

Kanskje hun er litt sliten, fordi hun ikke har spist nok banan?

Annonse

Ja, jeg har gått ned 15, spiser banan nesten etter hver trening, og ofte til frokost fordi jeg sliter litt med frokost. Blir sikkert diabetes på meg nå ... og før jeg vet ordet av det så raser kiloene tilbake. Jævla bananen, ass.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...