Gå til innhold

Frida=)

Medlemmer
  • Innholdsteller

    34
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Frida=)

  • Rang
    Nykommer
  • Bursdag 26. feb. 1995

Profilinformasjon

  • Kjønn
    Kvinne
  • Sted
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hei alle sammen Jeg skal prøve å gjøre det så kort og presist som mulig. Har i en periode på 3-4 år gått opp og ned 10-15 kilo en del ganger, blitt en såkalt yoyo-slanker i en alder av 22 alt. Riktignok ikke alle kiloene hver gang, men vekten har variert mellom 50-68 kilo. Men mest mellom 55 og 65. Jeg er 162 cm høy. Den aktive trekignsdelen er inget problem da jeg alltid har vært aktiv, gått mye turer, løpt og trent styrke periodevis. Matdelen har vært veldig all or nothing - noe som vises i mine tidlgiere poster hvor jeg prøvde å overbevise meg selv om at løping og lite mat var no
  2. Heihei Jeg hadde blitt utrolig glad hvis noen tok seg tid til å lese min historie og komme med råd. Jeg er 22 år gammel og har de siste tre årene slitt mye med mitt forhold til mat. For to år siden gikk jeg ned 15 kilo i vekt kort sagt ved å sulte meg, typ 500 kalorier daglig. Helt idiotisk, men når man er "i det" er det lett å se seg blind og føle at ingenting annet enn det ekstreme funker. Etter denne raske og ekstremt usunne vektnedgangen har jeg slitt mye med overspising, binging og perioder med restriktiv spising. Jeg har prøvd alt mulig av dietter og kan vel døpe meg selv om til frø
  3. Frida=)

    Sukkeravvenning

    Hei Jeg har selv god erfaring med å kutte ut sukker, og har prøvd ulike måter å spise på for å føle meg tilfreds (noe som er viktig dersom man ikke ønsker cravings). Nå er det jo slik at alle er forskjellige, men det som har fungert utrolig bra for meg er et lavkarbo-basert kosthold. Anbefaler deg å lese deg opp på LCHF (lowcarb, highfat) prinsippene. Ettersom hovedfokuset er å ligge lavt på karbohydratene så må man kutte ut sukker (karbohydrater), og heller få i seg nok sunt fett. Dessverre er det mange som har en fiks ide om at lavkarbo er entydig med å drikke fløte, stappe i seg brie,
  4. Frida=)

    :)

  5. Har tidligere løpt en del. Begynte på nybegynnerprogrammet her inne på fitnessbloggen for tre uker siden. Målet er å gå ned i fettprosent/bygge muskler/bli strammere. Mandag/ fullkroppsøkt Tirsdag/ hvile evnt en gåtur Onsdag/ fullkroppsøkt Torsdag/ intervalltrening Fredag/ fullkroppsøkt Lørdag/ intervalltrening Søndag/ hvile evnt en gåtur eller en fullkroppsøkt til om jeg har masse energi. Intervalløktene varierer jeg 6x3. 4x4, tabata osv. Prøver alltid å både løfte tyngre og løpe raskere! Hvordan ser fordelingen mellom cardio/styrke ut?
  6. Frida=)

    Nysgjerrig!!

    Smeltet vaniljeis med gainerpulver ja.. Da går vekta raskt oppover, hehe. Er vel slik de som legger på seg så ekstremt raskt av styrketrening holder på Måtte bare "forsikre meg"
  7. Frida=)

    Nysgjerrig!!

    Var med tanke på styrketrening .. Skjønner at man ikke kan legge på seg uten å ligge i overskudd "sånn til vanlig".
  8. Frida=)

    Nysgjerrig!!

    Hehe, vil jo tro man MÅ ligge i overskudd Synes bare å ha hørt om så mange som mener de legger på seg og blir så store av styrketrening selv om de ikke spiser så masse. Litt ivrigere med matfatet enn de selv mener å påstå sikkert..
  9. Frida=)

    Nysgjerrig!!

    Må man ligge i kalorioverskudd for å legge på seg/gå opp i vekt? Eller kan man legge på seg kun av å trene styrke? Gitt at man spiser samme mengde mat som man gjorde før man begynte å trene styrke. Bare veldig nysgjerrig på dette, ettersom man må ligge i underskudd for å gå ned uavhengig av hvor mye man trener.
  10. Frida=)

    Xxxxxx

    Takk så mye for svar! Jeg har faktisk ikke valgt meg et eksakt treningsprogram enda. Ettersom jeg først tenkte det var smart å finne ut hvordan jeg skulle tilpasse styrketreningen i forhold til løpingen først. Skal så absolutt ta en titt på Greyskull LP! Vi har kettlebells, og vanlige vekter på gymmet jeg trener. Foretrekker nemlig å kjøre intervaller på mølle! Det burde vel holde?
  11. Frida=)

    Noen som vet?

    Kan hende det er jeg som bare er litt dum i dette tilfellet (godt mulig). Men hvordan blir det med kalori-innhold i en boks røde kidneybønner hvor det står at det er 107kcal per 100 drenert vekt (230g drenert vekt i boksen), men hele boksen veier 420g. Og når det gjelder frossen kyllingfilet? Veier man den når den er tint, og får dermed riktig næringsinnhold? Ettersom det må være mye vannvekt i frossen kylling? Høres nok veldig fanatisk ut nå, men driver med reverse diet for øyeblikket og da er dette av betydning..
×
×
  • Opprett ny...