Gå til innhold

" Derfor anbefaler jeg ikke banan"


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gleder meg til artikkelen:

"Derfor anbefaler jeg deg ikke å lese artikler med kostholdstips av tilfeldige kostholdsbloggere"

Kanskje Tjomlid kan rydde opp i saken?

Å nei, vent, saken er desidert for liten og uttalelser som dette faller det rett og slett på sin egen urimelighet.

Men når de aller fleste sliter med magefett og overvekt er ikke en banan smart mat."

Neste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skal aldri hindre jenter fra å spise banan! (kveldens femte innlegg. nok internett for i dag. Amba ut...)

Is this really the path you're choosing? Fordi de fleste bruker oftest tenner når de spiser banan, må heller oppfordre damene til å spise lollipop spinn eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som er feil i slike saker som "derfor anbefaler jeg ikke banan" er at det sier ikke noe om kontekst.

Jeg anbefaler f.eks ikke å benytte coca-cola som eneste kilde til veskeinntak eller at sukkerspinn utgjøre brorparten av karbohydratene ved måltider. MEN.... det betyr ikke at det er farlig å ta seg en cola her og der RELATIVT SETT til hva du ellers trykker i kjæftn :)

I korte trekk, om du er feit, så er det sjelden bananen isolert sett sin skyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente med et par luringer på 90tallet, de hadde en periode der de, i tillegg til ordinær mat, spiste 12 bananer om dagen, og patta på drikkeflaske med druesukker under vanlige vektreningsøkter på 60-90min. De var redde for å gå "tom for energi". Ikke hadde de noe særlig aerob trening pr uke heller.

Kjøpte rent druesukker på apoteket i 2kg bokser og greier hehe.

Alt med måte ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme dame mener jogså at knekkebrød ødelegger et måltid: http://www.hellebornstein.no/2015/07/26/kan-rugspro-odelegge-et-sunt-maltid/

Eeeh hun er jo helt ute å kjøre....

Jeg tittet senest i dag på hvor mye karbohydrater det er i et rugsprø. De er jo så små. Det er 6 gram i hvert lille knekkebrød og det blir da 24 gram karbohydrater med fire knekkebrød. Det er relativt mye i et måltid om målet er å redusere fettprosenten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeh hun er jo helt ute å kjøre....

Jeg tittet senest i dag på hvor mye karbohydrater det er i et rugsprø. De er jo så små. Det er 6 gram i hvert lille knekkebrød og det blir da 24 gram karbohydrater med fire knekkebrød. Det er relativt mye i et måltid om målet er å redusere fettprosenten

Ja, my point exactly.

Syntes det er skremmende at slike ting skrives av en godt voksen dame med en rekke serifiseringer. Hadde jeg vært et par år yngre og mindre erfaren (på godt og vondt), ville jeg gått rett på og latt knekkebrød bli enda et tilskudd på en allerede for lang liste over "farlige" og "forbudte" matvarer. Heldigvis har jeg ingen slik liste (lenger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente med et par luringer på 90tallet, de hadde en periode der de, i tillegg til ordinær mat, spiste 12 bananer om dagen, og patta på drikkeflaske med druesukker under vanlige vektreningsøkter på 60-90min. De var redde for å gå "tom for energi". Ikke hadde de noe særlig aerob trening pr uke heller.

Kjøpte rent druesukker på apoteket i 2kg bokser og greier hehe.

Alt med måte ja :-)

Høres nesten ut som meg på langturene med landeveissykkelen.. 1,5 liter sportsdrikk, elektrolytt- tabletter på lomma, to- tre energibarer på lomma (eller et par påsmurte polarbrød), sammen med noen nøtter og druesukkertabletter.. Kom hjem med ca 90% av innholdet på lomma igjen, men pakker like mye på til neste ekspedisjon- livredd for å bli fri for mat! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente med et par luringer på 90tallet, de hadde en periode der de, i tillegg til ordinær mat, spiste 12 bananer om dagen, og patta på drikkeflaske med druesukker under vanlige vektreningsøkter på 60-90min. De var redde for å gå "tom for energi". Ikke hadde de noe særlig aerob trening pr uke heller.

Kjøpte rent druesukker på apoteket i 2kg bokser og greier hehe.

Alt med måte ja :)

Spørsmål:

1. Var eller ble de feite?

2. Var de også blant de som stod opp midt på natten for å spise eller drikke næring?

Dette reflekterer jo status-quo i bygger/fitnessmiljøene for ikke særlig lang tid tilbake. Om man ikke skulle stå opp midt på natten, var det i hvert fall viktig å spise så raskt man sto opp og med maksimum to timer mellom hvert måltid. Om ikke mistet man muskler. :)

Husker et treningsprogram som het MAX-OT fra AST (kostholdsprodusent riktignok). Der var det anbefalt å blande ut en shake som sto ved sengekanten slik du kunne drikke den med en gang du våknet (ja, før du gikk på do). :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samgold: Nei, de er faktisk veldig dedikerte enda, han ene stilte i BB fredrikstad open og NM for et par år siden med bra resultat. Han andre er også i form og vedlikeholder gammel boksetrening og sykling.

Men ja, på 90 tallet så var måltidsfrekvens viktig gitt, husker en gang en eier av et lokalt diskotek kikket inn i kjøleskapet sitt på bakrommet og fant en åpen melkekartong, han kikke oppi og helte ut innholdet i vasken i avsky mens han bannet over at noen kunne la melk ligge så lenge at den tyknet etc i hans kjøleskap.

Problemet var at det var kl 0100 proteindosa til dørvaktsjefen, han ble helt preplex når han kom inn 20min etterpå og fant en tomme kartongen i søpla, dette var som sagt kl 0100 på natta og midt i jobbøkta, mannen kjørte sporenstreks hjem og laget en ny dose, inntok denne, og kom ned på jobb igjen hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...