Gå til innhold

VegaMaren

Medlemmer
  • Innholdsteller

    438
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    14

Alt skrevet av VegaMaren

  1. Nå skal vel hun her ha den til hip thrust da, ikke knebøy (og tro meg, hip thurst på 100kg(++) er ikke overlevbart uten beskyttelse) Når det kommer til spørsmålet har jeg ikke peiling på hvor den type beskyttelse er få kjøpt, men har du prøvd å bare bruke ei matte? Jeg pleier bare å brette ei matte sammen og legge mellom hoftebeina og stangen, funker supert!
  2. 5-10g grønnsaker?
  3. Tror aldri jeg har ledd så mye av en forumtråd før
  4. I utgangspunktet er det lov på de fleste sentre, tror det er veldig få sentre her i Norge som forbyr det. Om det er et veldig travelt senter hvor du risikerer å få med mange andre eller noen noen klager kan du selvsagt risikere å bli bedt om å ikke filme, men generelt skal det være greit de fleste steder. Er du veldig usikker så er det jo bare å høre med resepsjonen/senterleder
  5. Er fullt mulig å legge til flere måltider på myfitnesspal! Logg inn på nettsiden (ikke appen), trykk på fanen kalt "MAT" og deretter underfanen "innstillinger", så kommer det opp
  6. VegaMaren

    Søtpotet

    100g=80kcal 400g=320 kcal
  7. Noen som har erfaringer å dele angående hotell og treningsmuligheter i New York? Reiser med far og bror om en måneds tid, men finner ikke helt det vi er på jakt etter ved å google. Det viktigste for oss er å ha et ok hotell med ok beliggenhet, som enten har en god hotellgym eller ligger i nærheten av et bra treningssenter. Ser kanskje for meg at et treningssenter som er uavhengig av hotellet vil være det beste? Minstekrav er at det finnes knebøyrack, ordentlige vektstenger og vektskiver -utover det bryr jeg meg ikke så fryktelig mye, men resten av reisegjengen hadde nok satt pris på et
  8. Føler du at du trenger frokost for å prestere godt nok? På morgentreninger pleier jeg bare å trøkke i meg ei banan og spiser heller en ordentlig frokost etterpå Synes det fungerer bedre enn å tvinge i meg mat rett før trening, men det er selvsagt individuelt hva som fungerer for hver enkelt.
  9. Finnes det noen løftebelter som ikke er laget i ekte skinn, men som likevel gjør jobben sin bra, eller er alle "no-goes"? Skulle gjerne hatt med spenne/lever, men virker som om det er tilnærmet umulig å finne. Så lenge det er i ok kvalitet og helst ikke koster skjorta er jeg fornøyd, det skal jo tross alt bare brukes en sjelden gang innimellom til tunge løft Noen tips, anbefalinger eller erfaringer?
  10. VegaMaren

    Dagens usikre!

    Når du neeesten har 110kg i markløft, men glipper stanga rett før du er over sticky point (dvs. knehøyde for meg)... Men samtidig fikser tangering på pers @105kg uten problem, selv etter en lang periode med mindre markløft enn noensinne
  11. Oslo Performance Center er kanskje en mulighet? De har et litt annerledes konsept mtp. medlemmer da.
  12. Spør igjen om fem år, og jeg hadde bestilt flybilett på flekken! Håper du finner noen å reise med, må jo være en utrolig morsom måte å bli kjent og oppleve ting på
  13. Det gir nok lite eller ingen virkning samme hva du velger å gjøre. Formen din blir ikke bedre av litt energidrikke, det eneste resultatet vil være at du muligens føler deg litt mer opplagt pga. koffeininnholdet.
  14. Som de andre allerede har nevnt er dette i stor grad diettmat. Det virker også som at du er veldig fokusert på proteinkilder, men "glemmer" å tilføre måltidene mer karbohydrater og fett? Utifra det du skriver at du spiser, ville jeg begynt med frokosten. Øk mengden havregryn -porsjonstørrelsen de oppgir på 40g er ikke nødvendigvis en mal, du kan fint doble den om du ønsker. Videre kan du tilføre frø (chiafrø, linfrø, osv), toppe med nøtter eller nøttesmør (peanøttsmør, mandelsmør, cashewnøttsmør, osv), bruke kun melk, røre inn et egg, og så videre. "Måltid" nummer to er veldig lite. Vi
  15. VegaMaren

    Dagens Glade

    Folk som smiler, sier et godt ord og to, eller generelt bare fremstår som hyggelige mot andre på treningssenteret
  16. Skyldes vel stort sett at man har fått i seg bakterier eller parasitter via fordervet mat, forurenset vann eller dårlig hygiene, så det kan vel muligens ha vært litt dårlig spekeskinke du har fått i deg? Vanligvis blir salt anbefalt til å hjelpe mot diaré i hvert fall, så det burde vel ikke være i saltinnholdet problemet ligger
  17. Face pull og omvendte flyes skal vel være bra til det formålet
  18. På gymmet hvor jeg trener er det store garderober tilgjengelig for alle. Der er det mer enn nok garderobeskap til at man til enhver tid kan legge fra seg jakker og andre ting man ikke vil få bruk for iløpet av treningsøkten. Likevel er det alltid noen som synes det er vanskelig å separeres fra tingene sine, hvorpå et fenomen har oppstått; ulike kroker og benker inne på selve senteret blir nå flittig brukt som oppbevaringsplass for svære vinterjakker, proteinshakes, bilnøkler, sko-par og hverdagsklær (til irritasjon for oss som ønsker å benytte oss av nevnte benker). Uansett, nettopp dette
  19. Hva er deres tanker og filosofi rundt dette med treningsfri og restitusjon? Har dere bestemte dager, kjører dere bare på til kroppen sier ifra, eller har dere andre løsninger på den delen av treningen? Selv synes jeg det er vanskelig å vite hvor mye som er nødvendig, spesielt nå som jeg ikke kan løpe og derfor kun kjører styrketrening. Skjønner jo at syv dager med styrketrening hverken er nødvendig eller spesielt hensiktsmessig, men hvor mye er "greit"? Per dags dato forsøker jeg å få til én treningsfri dag i uken hvor jeg bare drar på yoga eller går en fjelltur, men usikker på hvor mye
  20. Om du er sulten så er det vel bare å kjøre på med akkurat det du helst vil ha? Så lenge du har matlyst nok til at du klarer å holde kaloriinntaket oppe spiller det vel lite rolle at alt er veldig kaloritett
  21. Altså... Om det finnes et lite fnugg av sannhet i påstanden eller ikke har jeg ingen formening om, men jeg ville i hvert fall ikke ha satset på dailymail.co.uk som kilde til vitenskaplig informasjon.
  22. Gjelder ikke helsedirektoratets retningslinjer tilsatt sukker? Om du f.eks. spiser en del frukt vil jo mye av sukkeret mfp registrerer være fruktsukker Jeg vet ikke sikkert jeg altså, men har vanskelig for å at fruktsukker er inkludert i deres anbefaling - i tilfelle blir det jo veldig lite plass til frukt.. Meieriprodukter har vel også melkesukker, som regnes på samme på samme måte som tilsatt sukker av mfp?
  23. VegaMaren

    Dagens Glade

    Dro endelig 100kg markløft i dag
  24. VegaMaren

    Dagens negative

    Oi, såpass! Tja, akutt er det vel ikke, men har gått med plager i omtrent tre måneder allerede, og det er jo til hinder for treningen, vurderinger i gym og til tider ved vanlig hverdagsaktivitet. Så en smule frustrerende er det uansett! Får vel bare gjøre det beste utav det, da
×
×
  • Opprett ny...