Gå til innhold

Samler du på noe?


Myr

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Samler og samler, har litt vin som ligger og støvet og en del mynter og frimerker i arv etter fatter'n som er innlåst i en bankboks. Har en del bøker…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånne ;):happy:

[ATTACH]154637[/ATTACH]

Noen vil kanskje si jeg samler på bøker, og det er muligens litt sant. Jeg får abstinenser hvis jeg mangler bøker fra en serie i hylla mi, så jeg må få tak i alle. Harry Potter gjorde at jeg måtte flytte mange bøker på hytta, men det ergreit, det er det beste stedet å lese på, tross alt ;)

Jeg er fascinert av mynter, men kan ikke si jeg samler...

Gubben samler modellbiler i 1:18 skala, da, så det hjelper jeg ham med- trenger aldri å lure på hva han skal få til jul og bursdag på den måten :p

post-25864-14440993039795_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Min tidligere norsklærer samlet på objekter fra DDR, som hun kjøpte på eBay. Gamle dukker, leker, aviser og div - en gang fikk hun kjøpt en røykpakke derfra og lurte på om noen "ville ha en sigg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har samla mye når eg var liten:

Leike våpen, frimerker, mynter/sedler fra utlandet (kjekt med litt starthjelp fra ein far som seila i mange år)

Prøvde å samle på forskjellig øl ei periode, men ente alltid opp med å drikke de opp, så blei tomflaske samling på ei hylle.. Kasta alt når eg bytta leilighet for 2 år siden.

Etter det så har det kun blitt Kg på stanga i diverse øvelser, blir nesten samlemani det og :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var barn samlet jeg på frimerker, glansbilder og servietter...

Men så en dag oppdaget min bror og jeg bestemors samling med Donaldbladet på loftet og ble solgt!! Fikk kasser på kasser med kjempegamle Donaldblader , noen fra de første årene de kom ut i Norge. Satt i dagevis og ordnet de i de store, røde samlepermene. De ligger fremdeles hjemme med mine foreldre og tas frem hver jul når vi kommer hjem :)

En periode samlet jeg på kinderegg-figurer også og endte opp med en virkelig imponerende samling! Helt til en dag jeg fikk et skikkelig raserianfall mot min mor (tidlig tenårene) og slengte alle figurene ut verandaen i tredje etasje... Angra litt ja :/

For noen år siden samlet jeg på ritzenhoff-glass, øl- og champagneglassene, noen andre som har dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samlet alt mulig rart når jeg var liten!

Skulle bli arkeolog eller zoolog, så jeg samlet på dyreknokler jeg gravde opp her og der; i skogen og i folk sine hager :roflmao: og dyre-bæsj fra ulike dyr; hest, ku, elg, hare, og kamel faktisk! Ødela alle klærne mine på den måten og en parkdress til 2000 kr :lol: Nå sammler jeg på fuskepelser og smykker fra 70´tallet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...