Gå til innhold

Samler du på noe?


Myr

Anbefalte innlegg

Etter fattern kjøpte seg en meget spesiell mynt (http://www.samlerhuset.no/historiske-originalmynter/tyros-sekel-judas-solv/?open=355&cat_id=355) til myntsamlingen sin, ble jeg litt inspirert til å samle på noe selv, eventuelt kjøpe noe med en spennende historie bak seg.

Samler du på noe? Eller kjenner du noen med noen spesielle samleinteresser?

Vet du av noen bra nettsider som selger historiske samleobjekter, mynter, ting og tang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Teholdere!

Og ..eh...te..?

Jeg samlet på håndblåste vinglass og håndlagde/håndmalte keramikkopper.

Som barn samlet jeg på servietter, glansbilder, hotellsåper og stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor fikk du tak i vinglassene? :)

Det er/var mange glassblåsere i Kragerø (hjemkommunen min), og de hadde utsalg i ei lita butikk som het compagniet. Men flest fikk jeg av familie til jul fordi jeg ønsket meg det. Lett for de, luksus for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemors enorme frimerkesamling liggende, så var en periode for veldig lenge siden jeg prøvde å fortsette den. Men må innrømme jeg ikke synes det var det mest spennende :)

Blir jeg rik, kommer jeg til å samle på kunst. Eller, det vil si, når jeg er ferdig som student kommer jeg til å kjøpe. Eller, det kommer til å skje ved nærmeste større utbetaling. Tror jeg ganske sikkert.

Ellers samler jeg nå bøker, hadde en periode med te og tebokser (hei didi ), og planter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som kanskje "samler"/kjøper noe bra whisky/alkohol generelt? Mange spørsmål her nå :)Tronaldo? Du er kanskje mest vinmann? Hvor kjøper man kurante whiskyglass i norske nettbutikker?

Riedel er kjent for å ha gode glass, men de koster deretter også. Vinum-serien er vel den beste med med tanke på pris. Det viktigste er i grunn at glasset har rett form, uavhengig av produsent. Det hender seg at man får glass på tilbud på f.eks. Traktøren, da er det bare å slå til. Til brennevin så liker jeg de litt smale glasstypene, ikke sånne shvære monstercognacglass. Se glasset helt til høyre i bildet på artikkelen her om glass :)

Det er unødvendig med vinglass til ulike vintyper så fremt man ikke er veldig interessert. Med allround vinglass + sjampisglass + cognac/whiskeyglass så er det meste på plass. Ølglass kan være greit å ha om man kjøper godt øl. De har oftere bunnfall enn butikkøl, og bør drikkes fra glass slik at man slipper å drikke gjærgugga nederst i flaska.

Det finnes helt greie glass til mye billigere penge. Sjampisglassene mine kjøpte jeg på IKEA til 20 spenn stykket. Bedre å ha billige sjampisglass enn å vente med å kjøpe dyre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riedel er kjent for å ha gode glass, men de koster deretter også. Vinum-serien er vel den beste med med tanke på pris. Det viktigste er i grunn at glasset har rett form, uavhengig av produsent. Det hender seg at man får glass på tilbud på f.eks. Traktøren, da er det bare å slå til. Til brennevin så liker jeg de litt smale glasstypene, ikke sånne shvære monstercognacglass. Se glasset helt til høyre i bildet på artikkelen her om glass :)

Det er unødvendig med vinglass til ulike vintyper så fremt man ikke er veldig interessert. Med allround vinglass + sjampisglass + cognac/whiskeyglass så er det meste på plass. Ølglass kan være greit å ha om man kjøper godt øl. De har oftere bunnfall enn butikkøl, og bør drikkes fra glass slik at man slipper å drikke gjærgugga nederst i flaska.

Det finnes helt greie glass til mye billigere penge. Sjampisglassene mine kjøpte jeg på IKEA til 20 spenn stykket. Bedre å ha billige sjampisglass enn å vente med å kjøpe dyre ;)

Komgeside du linket til. Der var det mye å boltre seg på. Takker så meget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for mye, har solgt unna mye, men fortsatt mye å ta av. Litt antikke leker, retro ting, kule veterankjøretøy, mest Vespa og motorsykler, litt skytevåpen, kuler og krutt. Har et gigantisk lager av NOS new old stock deler til nevnte kjøretøy som jeg skal likvidere via Ebay. Faktisk får jeg litt fnatt av alt, og drømmer om å bare kaste alt og begynne fra scratch igjen, men det er for mye $$, så jeg får heller ta jobben med å selge unna. Så kan jeg heller bruke pengene på et friår med å reise jorden rundt eller noe.(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...