Fluff Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Dette var jo litt spesielt: http://www.vg.no/forbruker/helse-og-medisin/tre-venninner-lagt-inn-paa-sykehus-etter-styrketrening/a/23312594/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SportyD Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Noen ganger er det ok å ikke klare noen pullups ...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 De er ikke de første, og de blir ikke de siste:) Det har jo vært flere i media i det siste som har fått besøk av onkel Rhabdo. Tiwas, AuroraMarie, malenesofie og 2 andre 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluff Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2014 Noen ganger er det ok å ikke klare noen pullups ...... Hehe.. det var vel det som var problemet her. De kjørte eksentriske istedet. Da kan man jo presse ut det aller aller siste så lenge man orker å hoppe opp til stanga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ole-Mats Moskvil Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Det er HELT utrolig at man klarer å trene på folk rhabdomyolose i hytt og gevær om dagen. Dette skal virkelig være et ikkeproblem. Rahbdomyolyse skal være en forbeholdt traumatiske compartmentsymptomer og knusningsskader, ikke folk som har blitt trent av komplette retards. /rant Tiwas, malenesofie, kamilligram og 25 andre 28 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sentadilla Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Crossfit - go rabdomyolyse, or go home! Pewpew, Afterall, malenesofie og 24 andre 27 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiwas Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Crossfit - go rabdomyolyse, or go home! Go home? Få'kke rabdo på soffa'n, så "Go rabdomyolyse or go again. And again. And again." Tonje_86, Aurelius og Loco 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepsis Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Hadde rabdomyolyse for tre år siden, fikk dame kort tid etterpå. Verdt det Splae, Ole Andreas, Pons og 13 andre 16 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ojive Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Hadde rabdomyolyse for tre år siden, fikk dame kort tid etterpå. Verdt det Sykepleier? Eminator, Aurelius, Splae og 3 andre 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Vika Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Elin, Thomas.b, Tiwas og 9 andre 12 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SportyD Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Hehe.. det var vel det som var problemet her. De kjørte eksentriske istedet. Da kan man jo presse ut det aller aller siste så lenge man orker å hoppe opp til stanga. Ja jeg så vel det jeg også. Men antar man må ta ganske mange av de også for å få rabdo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Therese Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Julebordet vårt starter med 3timer på Oslo Crossfitsenter... what.[ATTACH=full]151977[/ATTACH] TEW, Afterall, SlayerDad og 5 andre 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tronaldo Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Julebordet vårt starter med 3timer på Oslo Crossfitsenter... what.[ATTACH=full]151977[/ATTACH] LOL Du mener Oslo Rabdosenter? Det jeg ikke skjønner med slike rabdosaker er at det er godt kjent at nye øvelser forårsaker DOMS. Derfor bør man starte lett, veldig lett, når man gjør nye ting fordi man kommer til å bli støl uansett. I Crossfit-verdenen virker det som dette med overlegg hives ut vinduet for å kjøre på med en skikkelig Crossfit-økt fra første stund. No pain no gain, eh? Utrolig at Uncle Rhabdo var en maskot for Crossfit. FatUnicorn, Sentadilla, Lappen og 1 annen 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiwas Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 No pain no gain No pain, indication of a brain Tronaldo og LeanMachine 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrik Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Jeg skjønner virkelig ikke hvordan det er mulig. Jeg mener, hvordan klarer man å få rabdo selv om man aktivt går inn for å få det? 40 sett med 30s eksentriske pull-ups? Therese og Ojive 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiwas Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Jeg skjønner virkelig ikke hvordan det er mulig. Jeg mener, hvordan klarer man å få rabdo selv om man aktivt går inn for å få det? 40 sett med 30s eksentriske pull-ups? Man klarer det ved å være totalt blåst og nekte å lytte til kroppen over tid. Jeg pleier å si at overtrening er en myte for de aller, aller, ALLER fleste. Rabdo er hakket verre. nubi 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrik Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Man klarer det ved å være totalt blåst og nekte å lytte til kroppen over tid. Jeg pleier å si at overtrening er en myte for de aller, aller, ALLER fleste. Rabdo er hakket verre. Jeg trodde rabdo er noe som skjer kun etter en økt, ikke over tid? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiwas Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Jeg trodde rabdo er noe som skjer kun etter en økt, ikke over tid? Kan vel være begge deler, vel - men resultatet er akutt så vidt jeg vet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Jeg trodde rabdo er noe som skjer kun etter en økt, ikke over tid? Stemmer det. Rhabdo er vel omtrent å regne som DOMS på steroider. Begge deler skyldes for mye eksentrisk volum. Det er for eksempel umulig å få rhabdo av å sykle (kun konsentrisk arbeid). Så for en syklist (som er godt trent i beina, men ikke vant til eksentrisk arbeid) å ta 10x10 i saktebøy med 80% av 1RM, er vel en god oppskrift på å få rhabdo. Eventuelt å få noen utrente folk, til å ta eksentrisk pullups og knebøy i en wod. Jeg fikk en rhabdo light en av de første gangene jeg trente crossfit. Den gang klarte jeg kun 1 strikt pullups, men wod'en var 100 burpee pullups på 20 min. Jeg klarte 93 på tiden, og hovna opp spesielt i den ene armen dagene derpå. Klarte heller ikke å rette ut armen, og tok noen piller for å dempe inflamasjonen i kroppen. Gikk aldri til legen og følte meg fin uka etter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepsis Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Sykepleier? Ikke helt, men jeg begynte på sykepleierstudiet noen måneder etterpå. Ojive 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.