Gå til innhold

Rabdomyolyse etter crossfittime


Fluff

Anbefalte innlegg

Det er vel like ille om det er en crossfit instruktør, eller PT som setter opp en trening og presser en kunde til å pådra seg rhabdo. Begge to tar betalt for en tjeneste/kompentanse som de tydeligvis ikke har på kundens bekostning.

Er sjølvsagt enig at det er like gale om ein pådrar seg rabdo på cf trening som hos pt. Det eg tenkte på var at på Cf trening så er ein somregel med andre i ei gruppe. Med pt så er ein somregel berre 1 til 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når PTen sier jump, sier kundene "how high".

Synes det er merksnodig at folk ikke setter seg til motverge hvis de presses så til de grader ut over den formen de er i.

Folk har betalt en fagperson for å styre trening deres, da synes jeg de kan forvente å ikke dø av den foreskrevne økta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm.. Er diverre mange trenere og cf coacher som burde ta kursene sine om igjen... Håper dei faktisk ser at dette har blitt eit problem og gjør noko med det. Dei kunne i det minste ha sendt ein blomst og eit "bli betre fort" kort til dei stakkarane som ligg på sjukestova.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Jeg ble nettopp innlagt pga rabdomyolyse. Jeg har ikke trent overkropp på flere måneder, og måtte så ha "styrketest" i skolesammenheng. Jeg tok 50 armhevinger på knær og 10 pullups med beina liggende på en matte. Og thats it. Siden utgangspunktet mitt var så elendig, ble det altså for mye for kroppen min. Jeg ble liggende med intravenøst i tre dager. Har fremdeles utrolig vondt i armene, og det føles ut som jeg trente knallhardt i går, enda det er en uke siden nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble nettopp innlagt pga rabdomyolyse. Jeg har ikke trent overkropp på flere måneder, og måtte så ha "styrketest" i skolesammenheng. Jeg tok 50 armhevinger på knær og 10 pullups med beina liggende på en matte. Og thats it. Siden utgangspunktet mitt var så elendig, ble det altså for mye for kroppen min. Jeg ble liggende med intravenøst i tre dager. Har fremdeles utrolig vondt i armene, og det føles ut som jeg trente knallhardt i går, enda det er en uke siden nå..

Huff,kjipt å høre:S Håper det går bra for deg og at du gjør en så full recovery som mulig.

Om ikke annet så skal du ha for å være sabla tøff mentalt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble nettopp innlagt pga rabdomyolyse. Jeg har ikke trent overkropp på flere måneder, og måtte så ha "styrketest" i skolesammenheng. Jeg tok 50 armhevinger på knær og 10 pullups med beina liggende på en matte. Og thats it. Siden utgangspunktet mitt var så elendig, ble det altså for mye for kroppen min. Jeg ble liggende med intravenøst i tre dager. Har fremdeles utrolig vondt i armene, og det føles ut som jeg trente knallhardt i går, enda det er en uke siden nå..

Seriøst? Krever det ikke mer enn det?

Hvor sterk har du vært før treningsoppholdet? Hvor tung er du(mtp at 50 armhevinger var for mye)?

God bedring :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Krever det ikke mer enn det?

Hvor sterk har du vært før treningsoppholdet? Hvor tung er du(mtp at 50 armhevinger var for mye)?

God bedring :).

Takk skal du ha! Jeg har kun trent kondisjon det siste halvåret, ingen styrketrening. Jeg er 56kg og 173 høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha! Jeg har kun trent kondisjon det siste halvåret, ingen styrketrening. Jeg er 56kg og 173 høy.

Da er det veldig overraskende at det kunne skje. Om du hadde vært 120 kg kan jeg forstå at 50 armhevinger kan ta på i overkant mye.

Det viser jo bare at rabdo er en reell fare hos nybegynnere eller folk som ikke har trent på en stund.

God bedring.

Edit: Leste innlegget på nytt. Jeg vil understreke at det var overraskende for meg. Jeg innehar ingen kompetanse på området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...