Gå til innhold

lolte

Medlemmer
  • Innholdsteller

    164
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om lolte

  • Rang
    Medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Men hun blir jo ikke mistenkeliggjort. Dette er noe hun føler, altså er det en subjektiv opplevelse hun sitter igjen med etter å ha lest teksten.
  2. Fitnesskometen fremstår for meg som i overkant nærtagende, litt for selvsentrert og med noe mangelfull forståelse for hvordan kvalitative undersøkelse fungerer. Har litt problemer med å se hva annet som kan gjøre henne så forferdelig indignert. Hun gjør selv et poeng ut av at hun aktivt tar avstand fra doping - bør man ikke da heller være positiv når noen forsøker å kartlegge og innhente informasjon om det man bekymrer seg over?
  3. Det er spredning og deling av kunnskap og informasjon. Noen, f,eks. jeg, synes slikt er interessant. Det er kanskje også et forsøk på opplysning og sette noe man mener er viktig på dagsorden. Det kan videre forstås som et forsøk på å skape sunne verdier og holdninger.
  4. Kvinnen bak artikkelen påpeker selv at empirigrunnlaget et tynt: "Funnene er basert på et fåtall kvinner og kan ikke generaliseres til alle kvinner som benytter seg av dopingmidler. De gir likevel en pekepinn om at bak en glamorøs fasade kan det kan skjule seg sårbare sjeler med høy forekomst av psykiske plager." Når det gjelder den typen metode som her er benyttet, dybdeintervju, er det normalen å ha relativt få informanter. Et viktig poeng å få med seg i sammenhenger hvor kvalitativ metode benyttes, og da særlig dybdeintervju, er at mulighetene for generalisering svekkes. Styrken er på den a
  5. Hei, jeg har drevet med styrketrening med fokus på baseøvelser i omtrent to år. I det siste har jeg begynt å prøve meg på olympiske løft. Det eneste jeg har av spesifikt utstyr er løftesko. Jeg lurer imidlertid på å kjøpe meg støtte til håndledd og kanskje knær. Når "pleier man" å begynne å bruke denne typen støtteutstyr? Bør jeg kanskje også investere i belte? Hva mener dere og hvilke erfaringer har dere? På forhånd takk for svar og innspill
  6. Overskriften sier egentlig det hele. Kjører semisumo (fordi jeg liker det best og litt grunnet mobilitetsproblemer). Har hatt en del timer med kyndig PT og teknikken min skal være god. Er nøye med oppspenn etc. Trener markløft ca. to ganger i uken, 5x5. Føler imidlertid at jeg trenger å bli sterkere i første del av løftet, altså å løfte fra gulvet og ca opp til knærene. Har noen forslag til øvelser? Takknemlig for alle svar
  7. Hei bloggen! Jeg har brukket en tå, "ringfinger-tåa". Dette høres ganske trivielt ut, men det gjør himla vondt, og det eneste jeg kan gjøre er å teipe den, bruke stive såler og vente på bedre tider. Hele venstre fot er ute av spill. Men, bikinisesongen er jo omtrent rett rundt hjørnet og jeg må få trimmet. Trener vanligvis fullkropp tre ganger i uken og en økt med sirkeltrening. Vanlig plan utgår. Jeg lurer derfor på om dere har forslag til alternative øvelser, slik som nedtrekk, rygghev og alt annet man kan gjøre uten at foten er involvert. Alle tips tas imot med stor takk!
  8. Er ikke et viktig poeng med straff i form av fengsel at man på et vis skal gjøre opp for seg? Jeg er selvsagt enig i at det mildt sagt ikke er heldig for disse folka å holde på med de sakene de gjør når en sak som dette har pågått, men det blir jo altfor enkel å si at folk "tilsynelatende ikke er villige til å ha disse karene få en ny sjanse". Slik jeg ser det er dette enkeltpersonen sitt ansvar. På den andre siden er jeg ikke like sikker på et yrkesforbud. Har man gjort tida si, så burde man vel på et tidspunkt bli ferdig med saken?
  9. Ja, men det er jo forsåvidt ikke helt det jeg tenker på. Hvordan fortsette på veie det samme når jeg spiser ca 1800-2200 kalorier og trener som jeg gjør? Det skjer jo helt klart noe med kroppen min, det ser jeg på bilder og på målebånd men vekta står stille.
  10. Takk Et midjemål på 80 cm og under er hva som anbefales for kvinner. Over dette kan bety forhøyet risiko for diabetes 2 og all den skiten. Etter hva jeg har skjønt. Det jeg ikke riktig forstår er hvordan jeg kan ha den vilt høye vekten, men likevel blir det mindre fett og jeg ser tydelige forandringer på kroppen. Ja ja, muskler veier mer enn fett, men come on?
  11. Kjære forumsdeltagere! For ca ett år siden tok jeg tak i livet mitt og filleristet det. Etter å ha spilt håndball og vært aktiv med både det ene og det andre, falt jeg fullstendig av treningsvogna. Det gikk flere år før jeg kom meg på igjen. Flaks for meg at jeg er veldig glad i grønnsaker, fisk, fullkorn, og ikke digger sjokolade og brus, og min tid som sofasitter hadde derfor heldigvis ikke gjort meg smellfeit. Jeg har trent tung styrke mer eller mindre tre-fire dager i uken med god progresjon (nå har jeg to fullkroppsprogram satt opp av PT som jeg trener annenhver dag). I tillegg pleier
  12. Evt. så holder du på å bli forkjølet eller få influensa.
×
×
  • Opprett ny...