Gå til innhold

Hva feiler det dagens "unge"?


McBain

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg jobbet aktivt med et nytt jobbprosjekt hvor jeg må interagere med en del jenter typisk i alderen 18-23. Det er et jævla h******* å ha møter med disse fordi de aldri klarer å komme til avtalt tid, avlyser på kort varsel, vil ha nytt møte på kort varsel og er ubrukelige på tilbakemeldinger.

En kompis driver på med en 23 år gammel dame. Hun, kompisen min, en venninne av meg og meg selv skulle møtes kl 15. Hun var selvfølgelig en time forsinket selv om hun foreslo kl tre to timer i forveien. Ikke første gang hun bommer fullstendig på tid.

I kveld skulle jeg egentlig på en date med en liten ungmøy på 23, avtalt i går ettermiddag. Så får jeg melding om at hun skal utenbys til sent på kveld i morgen, rundt midnatt, og lurte på om vi kunne finne en ny tid. Hvem faen vet ikke om de skal utenbys neste morgen 3 timer før de legger seg?

I dag kl 9 skulle jeg i møte med en 20 år gammel jente. 0800 får jeg melding: "Føler meg ikke bra, kan vi ta det siden?". Skal sies at hun bor rett borti svingen. Det er HUN som har bedt om møtet. Andre gangen hun avlyser pga noe småtteri.

Jobber også regelmessig med en nittenåring på et prosjekt. Der styres oppmøte og aktivitetsnivå fullstendig av dagsformen.

----------------------------

Kan fortsette med slike eksempler i det uendelige. Hva feiler det folk? Tilter snart. Skal boikotte alle under 25, de er jo totalt ubrukelige. Do you even business.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var ikke sånn når jeg var 18-25, og er det ikke nå heller. Tror ikke en skal dra alle over en kam:) Kanskje det avhenger av type prosjekter du jobber med også, uten at jeg vet noe om hva det er..

PS; Ungmøyen på 23, som du skulle på date med, var sikkert redd:p

Er godt klar over at flakingen hennes gjerne kan være usikkerhet, men er man så jævlig pinglete er hun ikke særlig interessant uansett. En avtale er en avtale. Da får hun heller drøye med å si ja til å møtes (Tinder detta hærne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinder er en rask måte å treffe folk på. Blir jo fort kjedelig og bare taste i en evighet...

Får kyllingen en sjanse til da? Eller er du lei allerede?:p Burde sette opp alderen, så slipper du kanskje det problemet:D

Har ekstremt lav toleranse for flakiness og bullshit. Hun får til nød en ny sjanse om hun tar initiativ. Driter i om det er legit at hun måååtte utenbys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min teori er at dei som er rundt 20 no har hatt mobilen i heile oppveksten, og dermed konstant hatt moglegheita til å endre avtalar heilt fram til møtetidspunkt. Vi som kanskje berre hadde fasttelefon til vi var 17 måtte faktisk lære oss å forholde oss til avtalar og møtetid/plass, for ikkje å stå aleine foran tivoli i 1 time (bittert barndomsminne) ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle 2x-åringer er sånn, McBain.

Med det sagt, "vi" virker nok altfor pågående, altfor selvsikre og ....ja, rett og slett skumle for 2x-åringer. Tro det eller ei, litt "godvilje" må til, det vil si at du må sørge for at de ikke føler seg truet. De må kunne slappe av i ditt nærvær. Dette er i dating verden da.

Når det gjelder business.....*sigh* Mye "YOLO" ute og går. De lærer seg det nok (selv om de burde kunne være presis og holde avtaler i en alder av f.eks. 21...burde ha lært det til nå).

Jeg er i samme båt som deg da. Flakiness og bullshit har jeg null tålmodighet for sjæl. "Ain't such thing as halfway crooks". Enten er du med, eller så er du IKKE med. Å avlyse en date like før er en ganske så soleklar indikator på "what's up" i mine øyne :) (Litt Murphy's law er innafor)

Men jeg tror at du kan bare drite i å forvente noe som helst initiativ fra <25 åringer på en generell basis (med noen få unntak, as always).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ikke møte opp til avtalt tid og/eller avlyse i hytt og pine er total mangel på respekt og normal folkeskikk. Ikke så overraskende at man ser mer og mer til det da alt virker så "fritt" nå til dags i forhold til før. Hvis disse unge folkene aldri får konsekvenser av at de styrer på som de selv vil, så ser de vel ingen grunn til å plutselig begynne å te seg som et normalt, voksent menneske.

Ja, såklart er det mange som oppfører seg slik i det voksen alder og, men jeg vil tro at det er en større andel yngre enn eldre som ikke respekterer tid og avtaler.

Jeg har store problemer med å omgås folk som ikke holder avtaler og kommer tidsnok. Du skal ha en rimelig god grunn for at jeg skal godta den uten videre. Er det snakk om en date som kommer veldig forsinket uten å ha en god forklaring på lager, så tenker jeg mitt om at dette er noen jeg ikke ønsker å omgås med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...