Jump to content

Jeanette Strand

Members
  • Content Count

    195
  • Joined

  • Last visited

About Jeanette Strand

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hei. Prøver å gå ned i vekt, men har truffet ett lite platå? Har nå veid meg 3 dager på rad med 2,1 kg vektoppgang, jeg vet det er mye som skjer i kroppen så det er ikke det verste, men siden jeg var på trening for første gang på evigheter på fredag og dermed er støl er spørsmålet mitt ; kan det være at musklene holder mer på vann når de er støle? Har også vært i veldig mye mer aktivitet generelt denne uken, kan det være en årsak?
  2. Målet er ned i vekt/fettprosent og opp i muskelmasse Har ingen skader Har ingen favorittøvelser for øyeblikket, det er heller ingen øvelser jeg misliker for tiden
  3. Jeg skal fra og med neste uke trene to-splitt, jeg vil dele det opp i overkropp og underkropp, men jeg sliter med hvilke øvelser jeg skal velge. Noen som kan hjelpe meg der?
  4. Jeg bruker garmin vivofit, den er vanntett opptil ett visst antall meter og funker fjell for min del da den måler kcalforbruk. Ikke pulsmåler på denne da, men du slipper å lade da den har vanlig klokkebatteri
  5. Lactacyd, tror jeg det er en som heter, den bruker jeg når eksemen er på det verste. Og apobase fuktighetskrem
  6. Kun melk, noen dager godteri og potetgull, men ikke så mye som man skulle tro. For to dager siden hadde jeg ikke spist eller noe før 11, lagde da bare kjøttdeig og ris, spiste ikke en fjerdedel engang før jeg var stappmett...
  7. Jeg må spise mer kcal, med tanke på at jeg kun har spist en vanlig middagsporsjon må jeg jo få i meg mer mat. Eller tenker jeg feil?
  8. Jeg har altfor lenge nå levd inaktivt med altfor lite mat. Med inaktiv så mener jeg at dagene faktisk tilbringes for det meste på sofaen, og med kanskje ett måltid. Vekten er stabil men altfor høy. Nå har jeg ansvaret for en aktiv hund og må faktisk ut å røre meg hver dag. Så spørsmålet mitt blir da, hvor lang tid tar det før forbrenningen min normaliserer seg? Og legger jeg evt på meg mye før det blir bra? Med tanke på at aktivitetsnivået mitt også går opp håper jeg det går bra. Jeg skal gå fra 1 måltid om dagen til minst 3, så får jeg se hva som passer best etterhvert. Er sykemeldt så sliter litt med motivasjonen.
  9. På ett av disse sier vedkommende at han/hun spiser ca 800 kcal daglig, i tillegg til å trene intensivt i 30 min tre ganger om dagen. Hva mener dere? Innafor? Burde kostholdseksperten sagt noe? http://tpn.vg.no/intervju/spiser-du-for-lite/3410
  10. Jeg bruker lifelog på min zony z2, og den klarer fint å logge alt jeg gjør utenom å sove, hvordan kan jeg legge inn dette? Den klarer fint å logge hvor mye tid jeg bruker på reise i bil og hvor mye jeg jogger, den skiller til og med mellom jogging og gåing.
  11. Jeg har ALDRI fått til en pushup uten å stå på knærne, hvordan kan jeg bygge muskler for å få til dette?
  12. Jeg går for tiden på en blanding av lavkarbo og proteindiett, teller ikke kalorier men er ganske streng på at jeg skal ha i meg lite karbohydrater. Har gått sånn nå i to og en halv uke med mye kjøtt, fisk og fett. Lite grønnsaker. Det jeg lurer på er om både psyken min og kroppen min kan ha godt av en kosedag hver 3. uke eller noe sånt. Jeg spiser ikke noe sukker eller noe, og skal jo selvfølgelig endre denne dietten ettehvert, men per dags dato har jeg såpass mye vekt å ta av at jeg velger å gjøre det slik. Noen tanker angående kosedagen? Vil det ødelegge mye eller vil det hjelpe meg på vei? Trener per dags dato ingenting, men skal prøve å begynne å gå turer og evt styrketrening igjen, må se an det litt.
  13. Jeg trenger en liten dytt i rett retning, derfor er aktivitetsmålere vurdert
×
×
  • Create New...