Jump to content

KevinJames

Members
  • Content Count

    123
  • Joined

  • Last visited

About KevinJames

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. 25 år gammel 88 KG 177 høy. Er fornøyd med fysikken min sånn generelt, men har lagt på meg mye rundt mage og bryst området de siste månedene da fokuset heller har vært på god mat og drikke istedenfor trening i det siste. Før dette har jeg vært aktiv i ca 1 år med trening. Hovedsaklig baseløft og skogs/fjellturer. Planen nå er periodiskfaste, og styrketrening på gym og i skogen ca 5-6 ganger i uken. Målet er og bygge muskler, og bli kvit fett, spesielt da rundt mage og bryst regionen. Så jeg vil gjerne ha innspill på hvor mange kcal jeg bør ligge på. Og gjerne også få høre litt hva dere andre mener om protein, karbo og fett fordeling. Jeg er ikke nazi på clean-eating, men liker og få i meg mat som er laget fra bunn av.
  2. Argi+ anbefales av Dr. Ferid Murad som er nobelsprisvinner i medisin på sin forksning på L-Arginin.
  3. Jeg mener at den farmasøytiske industrien er mer opptatt av hvordan de gjør det på børsen enn av helsen din. Dessverre er de fleste leger også med på dette, bevisst eller ubevisst. I Norge praktiserer vi en dobbeltmoral når legemidler som paracetamol, ibuprofen (Ibux) og diklofenak (Voltaren) selges reseptfritt, mens vitamintilskudd i fornuftige doser forbys uten legeresept. Legemidlene jeg nevner er farligere enn kosttilskudd og kan gi leversvikt, magesår og andre farlige bivirkninger.
  4. Jeg hadde ikke lest så mye av denne tråden før jeg la ut link til artikkel. Men jeg kjenner jeg blir litt irritert av noen av innleggene som kommer her. Men det er fint at Folkeopplysningen har satt i gang denne debatten. Jeg synes også artikkelen som jeg la ut har noen gode poeng som kan være verdt og ta innover seg. Novartis og Roche Holding ligger på 3 og 4 plass på listen over oljefondets største aksjeinvesteringer. Dette er legemiddelprodusenter, og den norske stat investerer i disse selskapene for og så å anbefale deres medisiner gjennom Nasjonalt folkehelseinstitutt, og det gjør at de havner utenfor loven. Dette er på en måte en form for innsidehandel. Staten jobber for selskapene istedenfor oss, folket. Jeg faller nok litt under gruppen som er i mot mye av det staten driver med. Mens mange av dere faller litt inn under gruppen hvor alt som grenser til det 'alternative' bare er kvakksalveri.
  5. http://www.aftenposten.no/meninger/Ondskapsfull-harselas-7008319.html#.VDzYasDCT6Y.facebook
  6. Det varierer veldig. Middag/kveldsmåltidet mitt kommer veldig tett opp mot når jeg skal legge meg, så det blir ofte samme middag over 2 måltid her. Ellers kan jeg blande mager kesam. hvit ris, proteinpulver, frukt og bær og sette det i kjøleskapet noen timer så kan du få deg en ganske decent snack. Havregryn med vann/melk frukt/bær f.eks:)
  7. Jeg spiser etter biorytmediett, altså karbohydrater sent på kvelden. Før var jeg veldig opptatt av å fylle på energi før trening. Nå trener jeg hver morgen på tom mage og elsker det. Rutinen min er 1-2 kopper kaffe og en Argi+ blandet sammen med en Aloevera gel shot. Kjenner jeg at jeg er sulten og ikke har spist skikkelig før jeg la meg, så sørger jeg for å få i meg nøtter/frukt eller proteinshake.
  8. Det optimale er at vi får alt gjennom kosten ,men med tanke på hvordan maten produseres i dag mye mye kunstgjødsel og sprøytemidler, er det svært usannsynelig, mener jeg at noen klarer å få i seg alt de trenger i optimale mengder uansett hvor sunt vi spiser. Jeg har hørt at i en standard fersken kjøpt på butikken i dag, må du spise 52 stk - for å få samme mengde vitaminer som i "gamledager.". Jeg viser til en post fra Lege Jan-Øyvind Lorgen: En ny samlestudie har gått gjennom den eksisterende forskningen på bruk av multivitaminer og utvikling av sykdom [1, 2]. Studien fant at bruk av multivitamintilskudd både kan redusere dødelighet og kreftrisiko moderat. Det er ikke holdepunkt for å si at multivitamintilskudd er skadelig, i følge studien. Siden mange syke personer tar kosttilskudd og friske personer sjelden tar kosttilskudd, kan observasjonsstudier finne økt dødelighet hos personer som tar kosttilskudd. Dette skyldes etter min mening en skjevhet i bruken av kosttilskudd og ikke en reell skadelig virkning. Samlestudien fant en forskjell på observasjonsstudier og studier hvor noen får multivitaminer og andre får ikke-virksom behandling. Altså bekrefter samlestudien at observasjonsstudiene kan gi gale konklusjoner. De aller fleste i befolkningen får i seg mindre enn anbefalt av ett eller flere vitaminer og mineraler. Siden vi ikke får i oss nok vitaminer og mineraler gjennom kostholdet, anbefaler Harvard School of Health at hele befolkningen tar multivitamin-mineraltilskudd. Videre er det sannsynlig at ny forskning vil øke det anbefalte inntaket av vitaminer og mineraler i årene og tiårene fremover. Jeg har skrevet om dette tidligere [3] Kosttilskudd bør ikke erstatte et variert og sunt kosthold. Det er fornuftig å spise mye grønnsaker og sunn mat, men for å sikre at man får i seg nok av alle vitaminer og mineraler så anbefaler Harvard-forskere at man tar et multivitamin i tillegg. Referanser: 1. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24219377 2. Fulltekst:http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/07315724.2013.839909 3. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=603124973084502&set=pb.390543664342635.-2207520000.1387362405.&type=3&theater
  9. Kaffe og Argi+ (Vitaminkompleks med bær og frukter samt l-arginin) - nobelsprisvinner på l-arginin har anbefalt Argi+ ! Anbefales på det sterkeste!
  10. Jeg lot alltid vennene mine vente på meg før..var nok ikke no spes flink til å holde avtaler heller. Men det har heldigvis endret seg til det bedre.. Kan ikke fordra BS unnskyldninger i siste liten på en avtale. Men på en annen side så har jeg vært verdensmester i nettopp det.
  11. Har ikke vært så flink å telle kcal. Men det blir andre boller fremover! Hva med hviledager, skal jeg huske på noe spesielt her?
×
×
  • Create New...