Gå til innhold

ER DU STOLT AV DIN BIKINIFORM TIL TROSS FOR AT DU ER NOEN KG FOR MYE?


Anbefalte innlegg

Det har ingenting med å være enig/uenig med meg å gjøre. Det har med et vedvarende negativt fokus. Jeg opplever ikke Tamadeus sine uttalelser som kontroversielle eller interresante. Tvert imot kan jeg ofte forutse et oppgulp fra den kanten, før jeg har åpnet tråden og bare lest tittelen på tråden. Du ber meg om å prøve å forstå hans livsverden, men i praksis umulig i den fremtoningen han har her.

På generell basis I said, og relatert til argumentet om selvbilde. Jeg er ikke uenig i dette konkrete tilfellet, jeg bare ser ikke hensikten med å møte oppgulp med oppgulp, det skaper bare mer oppgulp. All atferd du gir oppmerksomhet, gjentar seg. Ignorering er ikke likegyldighet, det er et pedagogisk og atferdsmodifiserende verktøy. Ta det fra hun som bor med fyren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seriøst? Du sier hun ikke er noe å se på, selvom hun ikke har bedt om en vurdering av bildet? Du bare måtte fortelle din mening? Det er typisk deg og dine poster. Negativitet og hate på andre. Du er troll på nett og har juleaften med å slenge dritt der du kan.

Jeg kan leve med dobbeltmoralen av å kritisere deg og inta din rolle, for jeg er så lei av dine konstante sure oppgulp. Morsomt du samtidig går rett i forvarsposisjon.. Du får vel opprette en ny personangrep tråd. Samtidig tror jeg at jeg traff blink. Folk som er opptatt med å se alt som er feil i andre, men er selv "feilfri" har sikkert nok issues. Derfor står jeg for at du ikke kan ha det så bra med deg selv.

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På generell basis I said, og relatert til argumentet om selvbilde. Jeg er ikke uenig i dette konkrete tilfellet, jeg bare ser ikke hensikten med å møte oppgulp med oppgulp, det skaper bare mer oppgulp. All atferd du gir oppmerksomhet, gjentar seg. Ignorering er ikke likegyldighet, det er et pedagogisk og atferdsmodifiserende verktøy. Ta det fra hun som bor med fyren ;)

Ignorering kan virke fint det, men i utstrakt bruk blir det fri "barne"oppdragelse. Noen ganger må man sette grenser og være streng :p. Sikker på at du ikke er støttekontakten hans også? Neiida.. den var slem :p. God helg og sommer til dere begge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingenting med å være enig/uenig med meg å gjøre. Det har med et vedvarende negativt fokus. Jeg opplever ikke Tamadeus sine uttalelser som kontroversielle eller interresante. Tvert imot kan jeg ofte forutse et oppgulp fra den kanten, før jeg har åpnet tråden og bare lest tittelen på tråden. Du ber meg om å prøve å forstå hans livsverden, men i praksis umulig i den fremtoningen han har her.

Syns ikke det er spesielt vanskelig å forstå hva han mener i det hele tatt. Har vi virkelig blitt en barnehage hvor alt alle gjør er flink og flott og fryd uansett om det er elendig? For det er der man praktiserer slik tankegang. Jeg er helt enig i at verden kan bli et bedre sted om vi er mer positive og mindre dømmende mot hverandre, men å fiske positive kommentarer for ting som ikke er bra ser jeg ingen vits i .

Det er vel der vi kommer til at alle er forskjellige, i noen situasjoner vil Ola si; fantastisk! ( og kanskje lyve for å være grei) Kari derimot snakker fra levra og sier rett ut at dette kunne vært bedre. Om et annet tema eller i en annen situasjon vil det kunne være omvendt!

Spør du meg er dette bare enda et bevis på hvor forskjellige vi er, samtidig så like.

Må få understreke at eksemplet mitt ikke har noe med førstepost å gjøre, da jeg syns bilde var ok og innsatsen for å komme dit helt utrolig bra.

Tråden bør kanskje bare stenges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ethvert forum trenger en Tamadeus.

En trenger ikke like det, men se nå hvilket engasjement han skaper. Hvor mange likes har ikke blitt delt ut til dem som har gått ham i rette? Forøvrig synes jeg bildet av Metal_Barbie var alt annet enn provoserende eller debatt-skapende. Det hun skriver om at det ikke er lov å føles seg bra, er derimot noe vrøvl. Det har da også blitt påpekt av flere. Ellers ser jeg jo at ingen andre jenter har villet poste bikinibilder - og akkurat det var jo ingen bombe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er spesielt vanskelig å forstå hva han mener i det hele tatt. Har vi virkelig blitt en barnehage hvor alt alle gjør er flink og flott og fryd uansett om det er elendig? For det er der man praktiserer slik tankegang. Jeg er helt enig i at verden kan bli et bedre sted om vi er mer positive og mindre dømmende mot hverandre, men å fiske positive kommentarer for ting som ikke er bra ser jeg ingen vits i .

Det er vel der vi kommer til at alle er forskjellige, i noen situasjoner vil Ola si; fantastisk! ( og kanskje lyve for å være grei) Kari derimot snakker fra levra og sier rett ut at dette kunne vært bedre. Om et annet tema eller i en annen situasjon vil det kunne være omvendt!

Spør du meg er dette bare enda et bevis på hvor forskjellige vi er, samtidig så like.

Må få understreke at eksemplet mitt ikke har noe med førstepost å gjøre, da jeg syns bilde var ok og innsatsen for å komme dit helt utrolig bra.

Tråden bør kanskje bare stenges.

Det snakkes av flere om barnehagementalitet, snakking rett fra levra, rett til å ytre mening etc, men oppfører man seg virkelig på samme måte IRL?

Isåfall går man til alle overvektige kvinner på stranda og forteller dem hvorfor de heller burde valgt et annet plagg en bikini. Noen mentale grenser dukker da som regel opp, men desverre i langt mindre grad på nett.

Om noen oppretter en tråd på FB og poster bilde av seg selv med tittelen "Hva synes du om min kropp", så er det legitimt å svare det meste. Det var ikke tilfellet her og da synes jeg man kan holde negative betraktninger for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ethvert forum trenger en Tamadeus.

En trenger ikke like det, men se nå hvilket engasjement han skaper. Hvor mange likes har ikke blitt delt ut til dem som har gått ham i rette? Forøvrig synes jeg bildet av Metal_Barbie var alt annet enn provoserende eller debatt-skapende. Det hun skriver om at det ikke er lov å føles seg bra, er derimot noe vrøvl. Det har da også blitt påpekt av flere. Ellers ser jeg jo at ingen andre jenter har villet poste bikinibilder - og akkurat det var jo ingen bombe.

Trenger man egentlig det? Er dette noe som trenger engasjement? Likes? Kan man bytte de inn i bitcoins? Ellers har de ikke særlig verdi.

Sistesetningen din er grunnen til hele ranten min i sommervarmen. Hadde folk spart seg de negative kommentarene, så hadde det sikkert tikket inn flere bikinibilder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fitnok omhandler vel på ingen måte glorifisering av overvekt? Heller en anti-glorifisering av en typisk idealkropp som ikke eksisterer, slik jeg har forstått.

Correct me if I´m wrong CamillaLor StokkelandFastForm

Videre er jeg sjokkert over mange av ytringene til flere personer i denne tråden.

Faktum er at kropp/skjønnhet er subjektivt, helse er derimot objektivt. Enkelt og greit. Overvekt er negativt sett fra et helseperspektiv. Om subjektiv følelse veier opp for det objektive, så er det et personlig valg. Så lenge ikke dine subjektive valg påvirker andre i negativ forstand.

Om #fitnok oppmuntrer til overvekt er det naturligvis svært negativt, men det er ikke inntrykket jeg har fått. Heller "vær glad i kroppen din, selv om den ikke er photoshoppet/i konkurranseform". Og om noen tolker #fitnok som oppmuntring til overvekt, er det vel heller den personen som har tolket feil?

Til slutt ser jeg forøvrig heller ikke hensikten til tråden?

Helt riktig :)

Hashtaggen handler slik jeg ser det om å tørre å være fornøyd med seg selv uansett om man lever opp til normalen eller ikke. Dette gjelder de med kropper som fotballfrue så vel som de som er som meg.

ser ikke ut til at det oppfordrer til overvekt spør du meg

post-89-14440984370861_thumb.jpg

post-89-14440984370096_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler meg aldri komfortabel i bikini, men det er fordi det er ei bitch å tucke vekk ballene.

Skål, fitnessbloggen, god helg og måtte gud gi dere en massiv cheeseburger med ekstra bacon, og akkurat nok selvforrakt til å knunne nyte den uten og være redd for at man føler seg som Moby Dick etterpå. For det skal jeg :sneaky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har iallefall alle intensjoner om å tusle rundt i baris på fitnessbloggmesterskapet i kubb imorra.

Har riktignok en alt for høy fettprosent (men lav vekt), sammenliknet med sixpackfolka... Men satser på å være fitnok.

Satser på at det er noen som tar et bilde, der vi kan se at jeg bryter normen fullstendig. Det er viktig.

På den måten kan jeg seinere lage en tråd her, sånn at jeg kan sanke likes om at jeg er fitnok.

Jeg kan sikkert skrive et lengre innlegg som handler om hvordan folk må komme seg vekk fra selvskadende tanker om lavt menneskeverd, men jeg tror det vil være mer effektivt om jeg forteller at jeg er stolt av sommerkroppen min, og legger ved bilde, selv om jeg ikke ser ut som en fitnessmodell... At det siste bare er et rop om oppmerksomhet vil jeg håpe at andre tar seg nær av, på mine vegne, dersom noen andre, slik som eksempelvis Tamadeus, kommenterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er bikiniformen da? I mitt hode er det er adjektiv for å beskrive en spesifikk kroppsfasong/form. Det betyr ikke at de som ikke har den spesifikke formen ikke kan se bra ut i bikini. Det går an å se bra ut i bikini uten å ha "bikiniform".

Og; det må da gå an å ikke være helt 100% fornøyd med kroppen sin uten å ha et dårlig selvbilde og skamme seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi deler våre meninger, så synes jeg at det er forkastelig med regelrett mobbing (som vi prøver så hardt å bli kvitt her i Norge) av #fitnok konseptet skapt av Camilla. Det er så misforstått og besatt nesten, at jeg blir kvalm. Jeg blir generelt kvalm når flere går mot en person som en ulveflokk rundt en sau.

#fitnok er ikke snakk om å være overvektig og være stolt av det. Det er snakk om å ha en normal kropp (med fornuftig fettprosent, uten å være BF-rippa) og kunne være fornøyd med seg selv. Det finnes folk som er misfornøyde med sine helt vanlige kropper og fungerer dårlig i hverdagen av den grunn. Det er snakk om å løfte personen opp og guide dem til deres mål, uten selvskapt og samfunnskapt negativitet rundt det.

Slik "fellesmobbing" er enda en grunn til at #fitnok bør eksistere i mange år fremover og bli større med årene.

So what om Metal_Barbie har laget en dårlig formulert post. So what om det er "kropp mot kropp" igjen. Det kan være viktig å ta ting opp og diskutere og forbedre slik at neste post blir bedre formulert og reflektert. Men å virkelig GÅ ETTER en person? Har dere virkelig så dårlig selvfølelse at dere har behov for å mobbe og rakke ned på andre for å føle dere bedre? Hva med å prøve å forbedre en person? Dra dem opp istedenfor å dra dem ned?

Shit ass, dere har sykt mye å gjøre, føler jeg.

Går ut i sola og tar meg soft-is på Aker Brygge.

/Peace.

Du er så beta at jeg får vondt av deg, testosteronet synker for hver gang man hører en sutrete post fra deg. Du overanalyserer, overreagerer, og whiner som et kvinnfolk.

Denne "fellesmobbingen" er ikke annet enn et stråmannsargumentasjon fremmet av en super-beta. Det har aldri vært noe slikt, og du heller bensin på et ikke-eksisterende bål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir generelt kvalm når flere går mot en person som en ulveflokk rundt en sau.

Det hører nå også til historien at sauen først oppsøkte ulveflokken for å rope ut om hvor stolt den var over 'ulveformen' sin. :p

Når man søker oppmerksomhet om sin egen kropp i den grad at man lager en egen tråd i all-caps on den, bør man være beredt på negative kommentarer. Spesielt dersom det er på et fitnessforum, det gjelder bikiniform, og man fortsatt er overvektig. Dersom man kun ønsker positive kommentarer om vekttap, bør man heller legge inn før- og etter-bilde i egen loggbok. Denne tråden virker som irriterende attention whoring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linker til en tråd med akkurat samme greia.

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/dette-er-samboern-min-er-hun-ikke-flott.29776/

CamillaLor med sine 13% (25%) kroppsfett, og StokkelandFastForm som går full retard siden folk ikke mener det samme som han.

Synd tidenes meme bilde i den tråden ble slettet.. (posts a picture of average girlfriend, gets mad at internet for not thinking she´s fantastic, eller noe i den duren).

De som ikke ikke synes [insert bilde av anti-fit person] ser fantastisk ut, er avskum, og mobber dem.

Min mening som jeg trykker i trynet på folk > resten av verden sin mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...