Gå til innhold

Oppstramming - hva er det, liksom?


Linjemannen

Anbefalte innlegg

Ja, hva er egentlig det? Oppstramming?

Er det mulig å gå inn i muskulaturen og skru et par runder rundt på noen tannhjul og snurpe inn muskulaturen slik at den ser strammere ut? Nei, det gjør vel ikke det, nei. Oppstramming er et bullshit-begrep som lurer puddinger til å tro at styrketrening i en eller annen tilrettelagt form er bra. (Flest kvinnelige puddinger riktignok, siden mannlige puddinger ikke snakker om å stramme opp. Det er homo, eller rettere sagt; noe fysiologisk babbel fra kvinnebladene)

Men altså - styrketrening er helt flott om det er tilrettelagt og kvalitets-sikret. Men om "power-gruppe-treningen" på senteret lover oppstrammende effekt om du følger 45 minutters øktene - så kan du egentlig være bombesikker på at det ikke er tilrettelagt og kvalitetssikret i forhold til akkurat det ihvertfall. Det lar seg ikke gjøre.

En kan opparbeide seg større muskler - om en trener med vekter

En kan opparbeide større hardhet i muskulaturen om en trener med vekter.

En kan bli betydelig sterkere om en trener med vekter.

Høres maskulint ut, ikke sant? Jo, og det er derfor en har funnet opp dette tullebegrepet,"oppstramming" .

Kun for å tekkes kvinnelige puddinger. Glem det, det skjer ikke.

En kvinnelig pudding risikerer å bli deilig om hun trener med vekter - det er fordi hun gjerne får større muskler og det er sexy, (type dat ass) blir hardere i muskulaturen der det nå er slapt (type mer spenstige lår) og blir sterkere i muskulaturen slik at hun bærer kroppen mer i tråd med hva som er digg. (Kalles også for god holdning).

For mannlige puddinger er svaret enklere - trener du med vekter kan du risikere å bli mer mann.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Om ordet 'oppstramming' får jentene inn på frivektsavdelingen, så kommer det vel i grunn på det samme hva man kaller det?

Kan jo like gjerne si "Ja, dette er frivektsavdelingen, eller - For mannfolk heter det frivektsavdelingen. For kvinner kaller vi det 'Pudding B'gone'". Hadde funka like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ordet 'oppstramming' får jentene inn på frivektsavdelingen, så kommer det vel i grunn på det samme hva man kaller det?

Kan jo like gjerne si "Ja, dette er frivektsavdelingen, eller - For mannfolk heter det frivektsavdelingen. For kvinner kaller vi det 'Pudding B'gone'". Hadde funka like bra.

Det blir som å lure jentene inn på soverommet for å se på gardinene...

Funker muligens på noen.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir som å lure jentene inn på soverommet for å se på gardinene...

Funker muligens på noen.

;)

Nemlig. Og så lenge det funker, så skal vi da vel være fornøyde?

Et større paradoks i min verden er at alt av slankeshaker, barer og annet møl skal smake sjokolade. Man slanker seg jo ikke med sjokolade. But I digress.

Jenter + vekter = Fuck yes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hva er egentlig det? Oppstramming

Redusert fettprosent, økt muskelmasse og bedre kroppsholdning

En kan opparbeide seg større muskler - om en trener med vekter

En kan opparbeide større hardhet i muskulaturen om en trener med vekter.

En kan bli betydelig sterkere om en trener med vekter.

En kvinnelig pudding risikerer å bli deilig om hun trener med vekter

For mannlige puddinger er svaret enklere - trener du med vekter kan du risikere å bli mer mann.

:)

For å kverulere mot en kverulerende tråd: Man må ikke trene med vekter for å opparbeide større, sterkere eller hardere muskler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er bare bull, men jeg merker det godt på meg selv at har jeg ikke trent på en uke eller to, så blir alt slapt å deigete. Trener jeg fullkropp gjennom et par ganger, så blir jeg mer "fast". Jeg har en del fett, men kanskje lavt nok til at man kan legge merke til endringene? Da føles det som "oppstramming".

Det er vel også NOE nytte i disse jallatimene hos Elixia også, i og med at kroppen er i bevegelse, og du tøyer dynamisk ved å være i aktivitet, og utføre bevegelser (med ROM) som du vanligvis ikke utfører og på den måten bli mer ...."fleksibel" i hverdagen.

Den største utfordringen for "hvermannsen" er en låst og stiv kropp med en del fett. Skal ikke kimse av kukerundttimer på Elixia. Ikke helt iaff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kverulere mot en kverulerende tråd: Man må ikke trene med vekter for å opparbeide større, sterkere eller hardere muskler

Det har jeg da heller ikke sagt at man må.

:)

Om det nå er slik å forstå at oppstramming betyr lavere fettprosent, større muskler og bedre kroppsholdning, hva vil det da si å gi noen en oppstrammer? Jeg liker ikke at en innfører ord som ikke lar seg definere av folk flest, kun med den hensikt å selge en vare på sviktende grunnlag. Intensjonen kan være den beste, men jeg holder en knapp på selgere som med rene ord for pengene forteller hva det er du får. Joda, denslags er en utdøende rase, men jeg synes det er best om de fortsatt får være en del av fitness-faunaen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...