Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

jeg har lagt inn kosthold for en normal arbeidsdag på diett.no, og alt ser greit ut, bortsett ifra jern, som ligger veldig lavt.

er dette noe jeg burde prøve å fikse på ?

Vær obs på at ikke alle matvarene på diett.no har vitamin/mineralverdiene oppgitt, særlig de som er registrert av brukere. Det kan føre til at du får opp mindre vitaminer/mineraler enn du faktisk spiser, så hvis du er usikker er det nok lurt å dobbeltsjekke noen av matvarene dine mot matvareguiden e.l. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maten går ikke bare rett ut gjennom andre enden uten at næringsstoffene har blitt tatt opp i det hele tatt ;) Lakserende midler har veldig lite slankende effekt enn hva folk tror, men mange liker den følelsen av at kroppen er tom. Det medfører jo bare at man fucker opp systemene sine til de grader :) Men nei, det er ikke nødvendig å spise mer etterpå, men spis igjen når du er sulten! Og om det er noe som skjer ofte bør du kanskje revurdere hva du spiser? :p

Haha, nei. Det skjer ytterst sjeldent. Satt bare og tenkte på at man får i seg lite næring ved å kaste opp igjen maten, så om man har omgangssyken og det går andre veien, om det da blir tatt opp mer næring ettersom det faktisk går igjennom hele systemet. Men, det går jo raskere, så vil samme mengde næring bli tatt opp? Eks med alle de som bedriver løping i konkurranse. Spiser de feil kan dette slå galt ut i systemet og gå raskere enn normalt - vil kroppen fortsatt ha like mye næring å tære på gjennom løpet, eller har den da mindre å gå på? (dette gjelder Såklart lengre løp) heldigvis ikke noe jeg har erfart enda, men jeg synes det var interessant tema. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei. Det skjer ytterst sjeldent. Satt bare og tenkte på at man får i seg lite næring ved å kaste opp igjen maten, så om man har omgangssyken og det går andre veien, om det da blir tatt opp mer næring ettersom det faktisk går igjennom hele systemet. Men, det går jo raskere, så vil samme mengde næring bli tatt opp? Eks med alle de som bedriver løping i konkurranse. Spiser de feil kan dette slå galt ut i systemet og gå raskere enn normalt - vil kroppen fortsatt ha like mye næring å tære på gjennom løpet, eller har den da mindre å gå på? (dette gjelder Såklart lengre løp) heldigvis ikke noe jeg har erfart enda, men jeg synes det var interessant tema. :p

Absolutt, skjønner hva du mener :) Jeg vet faktisk ikke selv hvordan det fungerer, men spør litt rundt, så får du sikkert noen gunstige svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente eller gutt? Generelt er jern uansett en veldig vikitg bestanddel i kroppen og absolutt noe du burde ha nok av, ja. Manglende jern kan blant annet medføre mye slapphet.

gutt :)

Vær obs på at ikke alle matvarene på diett.no har vitamin/mineralverdiene oppgitt, særlig de som er registrert av brukere. Det kan føre til at du får opp mindre vitaminer/mineraler enn du faktisk spiser, så hvis du er usikker er det nok lurt å dobbeltsjekke noen av matvarene dine mot matvareguiden e.l. :)

ok skal sjekke det litt nærmere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruke maksimalt av energien din til styrke trening, med unntak av bein, der vil du bare slite på musklene etter styrke, tar lenger tid med restitusjon, er ikke helt på geek siden med alt, bare siterer det min PT har fortalt meg ;D du bruker jo ikke fx rygge/skuldre/biceps til kondisjon. Så du kan pumpe musklene uten å "rive i stykker etterpå"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på vektløfting og styrkeløft?

Styrkeløftere konkurrerer i knebøy, benkpress og markløft. Vektløftere konkurrerer i rykk og støt. Om du ser på Eurosport akkurat nå, ser du vektløfting. Styrkeløft vises vel ikke så mye på TV at det gjør noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oki! Hvorfor koster bare Laksefiletene på rema 9.90kr for 300g ? :D

Er det fordi det ikke er "prima vare" som salma laks?

Salma laks er litt mer omhyggelig vare, da det skal gå max 4 timer fra den fanges til den er ferdig fryst, dette for at den skal ha minst mulig bakterier osv. Hvorfor andre fiskefileter er billigere, avhenger nok av flere ting, men det trenger ikke nødvendigvis å være galt. Innbiller meg at first price bruker en del 2.sortering fra andre kjeder, men da ikke på smak, kvalitet osv, men utseende osv :) Uten at jeg skal si det helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salma laks er litt mer omhyggelig vare, da det skal gå max 4 timer fra den fanges til den er ferdig fryst, dette for at den skal ha minst mulig bakterier osv. Hvorfor andre fiskefileter er billigere, avhenger nok av flere ting, men det trenger ikke nødvendigvis å være galt. Innbiller meg at first price bruker en del 2.sortering fra andre kjeder, men da ikke på smak, kvalitet osv, men utseende osv :) Uten at jeg skal si det helt klart.

Kjenner ingen som har dødd av å spise billig laks, så vi satser på at det er trygt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...