Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Er dere sikker på at det er helt bra for oss jenter å drive med dødstunge vekter på glute bridge og hip trust?

Henger meg på, for jeg er nemlig usikker..

Får vondt i bekkenet når jeg presser meg for mye, men gjør det allikevel hver økt:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har begynt med Spirulina og Chlorella. Men vurderer å kjøpe også Astaxanthin - Så blir det for mye antioxidant greier eller det er ikke farlig :p ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, strengt tatt trenger du hverken å løpe om morgenen eller på senteret ;).

Styrketreningen er derimot nødvendig i forbindelse med vekttap og forbedring av kroppskomposisjon, som jeg regner med er ditt mål.

Kondisjonstrening gir deg kondisjon m.m. og forbrenner kalorier, men du oppnår minst like lett kaloriunderskuddet ved å spise mindre og smartere.

Kondisjonstrening hjelper jo og på fettforbrenningen, skal visst forbrenne mer fett hvis jeg løper på tom mage :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvarmingssettene bidrar til den totale arbeidsmengden, men regner med at du bruker såpass lette vekter at de ikke fører til tilpasninger.

Skal du f.eks opp på en arbeidsbelastning på 50 kg kan dette være en bedre måte å varme opp på en 2x8:

20x3

30x3

40x3

50x5,5,5,5,5

Det hørtes veldig lurt ut! Skal sette det opp i treningsplanen, så tester jeg ut hvordan det funker i morgen :) Takk, Asle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, har prøvd å søke litt på forumet, men fant ikke noe svar.

Hva veier en vektstang egentlig?

Og regner man med vekten til stangen når man skriver ned hvilken vekt man har trent med?

En slik du bruker når du tar knebøy og benkpress er som regel 20 kg. Curl-stengene er som regel 10 kg. Ja, man tar med vekten av stangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når man går opp i vekter, må man opp i kcal etterhvert?

Hvis du opplever at fremgangen stagnerer, samtidig som du yter bra på trening og spiser masse proteiner og generelt bra mat, så kan det være nødvendig å spise mer mat....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...