Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor spiser man havregrøt bare en gang om dagen egentlig? Kunne man byttet noen knekkebrød el ris med det?

Det er ingen regel som sier at man bare skal spise havregrøt en gang om dagen. Personlig spiser jeg det en gang om dagen fordi jeg prøver å begrense karbohydratinntaket mitt. Havregrøt er for meg perfekt frokost:)

Det er klart du kan bytte knekkebrød og ris med havregryn om du ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er grunnen til at jeg fryser sånn når jeg står opp om morgen følgende:

(ja er samme temp i stuen når jeg står opp så når jeg legger med)

  • Kroppen har senket temp mens jeg sover.
  • Forbrenning senker seg og dermed senker kroppstemperaturen
  • Fettprosenten min har sunket den siste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er grunnen til at jeg fryser sånn når jeg står opp om morgen følgende:

(ja er samme temp i stuen når jeg står opp så når jeg legger med)

  • Kroppen har senket temp mens jeg sover.
  • Forbrenning senker seg og dermed senker kroppstemperaturen
  • Fettprosenten min har sunket den siste tiden.

Jeg kan ikke kommentere de to første, men etter at jeg hadde gått ned 8 kg begynte jeg selv å fryse mye lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skikkelig svært problem!!

Skal jeg klippe luggen eller la den vokse ut?:p

Jeg har hatt "hipsterpannelugg" siden 2008. Jeg lar den nå vokse ut. :ninja: Føler kanskje at pannelugg er "ferdig" for noen år fremover? NB: hvis du trives og synes at det er den ultimate frisyren: behold den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt "hipsterpannelugg" siden 2008. Jeg lar den nå vokse ut. :ninja: Føler kanskje at pannelugg er "ferdig" for noen år fremover? NB: hvis du trives og synes at det er den ultimate frisyren: behold den!

Hipsterpannelugg?:p

Jeg vil ha begge deler:p Hver gang tenker jeg at jeg skal den vokse ut, men ender opp med å klippe den, tenkte på å få sideswept bangs til sommeren i år og derfor har jeg ikke klippet den og har den nå i sånn skikkelig 80's oppsats for å få den vekk fra øynene :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipsterpannelugg?:p

Jeg vil ha begge deler:p Hver gang tenker jeg at jeg skal den vokse ut, men ender opp med å klippe den, tenkte på å få sideswept bangs til sommeren i hår og derfor har jeg ikke klippet den og har den nå i sånn skikkelig 80's oppsats for å få den vekk fra øynene :p

Tenk Zooey Deschanel. Er nå på god vei til skrålugg, har ikke angret enda i alle fall (i motsetning til de to andre gangene jeg har prøvd å spare). Men hvis du blir lei av å spare: klipp den! Lettere den veien enn omvendt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh! Akkurat hva jeg trengte! Stemmer det at kroppen bare kan ta opp 30 g proteiner hver 3dje time?? I så fall..hvordan får dere i dere nok proteiner om dere spiser etter periodisk faste prinsippet? Jeg blir forvirra når folk sier ulike ting til meg! Plagsomt.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Oh! Akkurat hva jeg trengte! Stemmer det at kroppen bare kan ta opp 30 g proteiner hver 3dje time?? I så fall..hvordan får dere i dere nok proteiner om dere spiser etter periodisk faste prinsippet? Jeg blir forvirra når folk sier ulike ting til meg! Plagsomt.. :)

Det stemmer ikke, det er en gammel "myte" som er avkreftet gang på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir tyngre og ha kroppen helt i ro, når man kipper med beina flyttes tyngdepunktet ditt seg litt oppover og skaper dermed et ekstra moment i bevegelsen. Mange kipper fordi de ikke klarer pullups og noen kipper for å kunne presse ut et par reps for å få ekstra treningseffekt. Hvis man tar pullups i militæret eller på politihøyskole opptak er ikke kipping lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Har du "bevis" på dette? Satt å krangla med en fyr en stund tilbake hvor han bastant mente at kroppen maks kan ta opp 50g proteiner per måltid.

Det ligger mange artikkler om dette båder her og på leangains.com bl.a. Sitter på jobb nå så har ikke tid å lete, men det er diskutert opp, ned og i mente her på forumet, samt i artikkler som nevnt ovenfor :)

Uansett er det bare tull :) Om kroppen bare kunne tatt opp X antall gram pr måltid, hva er et måltid? Når slutter et og et annet begynner, hvor lenge må man vente før det er et "nytt måltid" og vil man da f.eks ved å bare spise proteiner daue av at kroppen kun tar opp 50g gjennom hele dagen om jeg spiser en og en nøtt? Hvorfor er det ikke slik for fett, karbs osv ? (siste der var bare noen spm du kan ta med han) og når han påstår noe som strider mot allmenn viten ligger strengt tatt bevisbyrden hos han, men håper noen med bedre tid kan komme med noen direkte linker til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...