Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Det kommer litt an på hva du vil. Hvis målet er hypertrofi kan du ha 30 sekunder pause mellom settene. Hvis målet er styrke kan du gå opp mot 6 minutters pause. En plass midt imellom passer nok fint for deg :).

6 minutter! Oi, det blir litt drøyt ja :) Men målet er styrke, ikke muskelvekst, så jeg får vel i alle fall ta et minutts pause da :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det egentlig nevneverdig forskjell på skulderpress og militærpress, annet enn manualer vs stang?

Militærpress med stang gjøres foran hodet og treffer da framside skulder bedre. Ved å bruke manualer derimot vil albuene peke rett ut til siden og det vil bli større fokus på midtre skulder kontra framside skulder. Hvis øvelsene gjøres stående kontra sittende får du også trent kjernemuskulaturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får blåmerker på Latsa når jeg trener høyreps på rygg noen som har hatt erfaringer med det tidligere? Har aldri tenkt over det før noen kommenterte det i garderoben i dag. I området mellom lats og bakre deltoid så blir det blåmerkeaktig område med lilla/mørkerøde prikker inni. Det er ikke farlig, men kunne vært greit å vite hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Sikkert himla dumt spørsmål, derfor jeg spør her i denne tråden. hehe

Noen som har erfaring med casall exetube? Har gått til anskaffelse av den pakken med tre ulike motstander, men har jo overhode ikke peiling på hvordan man setter strikken(e) på sånn som de skal.. Noen som har peil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skikkelig overlegen er hun også.. Men men, bedre å øve inn skikkelig teknikk med lave vekter først, noe hun burde gjort også (hun står jo nesten på tær under knebøyen!!)

heh huff :p..etter nok tid så skjønner man at man får bedre fremgang med 100% riktig teknikk istede for dobbelt så tunge vekter og crappy teknikk.. :p men ekke alltid like enkelt å legge egoet hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh huff :p..etter nok tid så skjønner man at man får bedre fremgang med 100% riktig teknikk istede for dobbelt så tunge vekter og crappy vekter.. :p men ekke alltid like enkelt å legge egoet hjemme.

Sant nok, bare rart ikke PT'en hun trener med sier noe, han er mer opptatt av å smile til meg han når jeg står å venter på å få tatt mitt sett :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange kcal forbrenner man i gjennomsnitt i løpet av en dag uten trening?

Skjønner at det er (veldig) forskjellig fra person til person osv, men sånn gjennomsnittlig?

(Skal dette medregnes når man teller kalorier inn/ut, forresten?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er best av Mager Kesam vanilje og Ja Youghert vanilje? :mellow:

Tine Ja Yoghurt vanilje:

energi 246 kJ (58 kcal)

protein 4,2 g

karbohydrat 9 g

-hvorav: sukkerarter 9 g

fett 0,6 g

-hvorav mettede fettsyrer 0,4 g

kostfiber 1,5 g

natrium 0,05g

kalsium 125 mg (16 %')

vit B12 0,42µg (42%')

Mager vaniljekesam:

energi 320 kJ (75 kcal)

protein 8,9 g

karbohydrat 8,6 g

- hvorav: sukkerarter 8,6 g

fett 0,6 g

- hvorav: mettede fettsyrer 0,0g

kostfiber mindre enn 1 g

natrium 0,03 g

kalsium 110 mg (14 %')

Hva som er best er vel opp til deg å bedømme :) Ja-yoghurten er tydeligvis mer kalorifattig, men samtidig inneholder kesamen dobbelt så mye protein. Så det kommer vel helt ann på målsetningen din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er 4 x4 ? Og hva er ett "drag"?

4x4 er en intervalltype hvor du løper i 4 min 4 ganger. Pausenes varighet varierer, men det vanligste er 2min aktiv pause i mellom dragene (som er arbeidsperioden). Pusen skal optimalt ligge rundt 85-95% av max i dragene, og ned til 70% i pausene. :D

Økten kan se sånn ut:

10-15min oppvarming

4min løp (1.drag)

2min aktiv pause

4min løp (2drag)

2min aktiv pause

4min løp (3.drag)

2min aktiv pause

4min løp (4.drag)

minimum 10min nedjogging/gåing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...