Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Disse proteinpannekakene man kjøper ferdig på boks, som man bare blander med vann og steker... HVORDAN får man dem stekt inni? Jeg får fine og flotte pannekaker av dem, men konsistensen blir nesten litt deigete og rørete.

Lek litt med panna så dem glir litt utover og ikke blir så tykk... jeg blander 100g med 200ml vann og får 2 pannkaker... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er forskjellen på frontbøy og knebøy? Jeg skjønner at man på frontbøy har stanga foran kroppen, men trener de to øvelsene forskjellige muskelgrupper? Og kan man ha både knebøy og frontbøy på samme dag? Jeg skal bytte ut leg extentions, fordi jeg begynner å kjenne det litt i knærne (er oppe i nesten 100 kg i leg extentions). Er frontbøy en øvelse som kan ta over for leg extentions?

Frontbøy tar mer på fremside lår enn knebøy, samt er det lettere å ha strak rygg, og fortsatt komme dypt. Den kan være mer skånsom mot ryggen da det er umulig å ta den uten å holde spennet. Jeg vet ikke fasiten på om du kan ha begge deler (regner med du KAN, men hvor effektivit det er skal jeg ikke si) men PERSONLIG varierer jeg. Jeg har opplevd at frontbøy kan være en fin supplemant øvelse på beindag nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse proteinpannekakene man kjøper ferdig på boks, som man bare blander med vann og steker... HVORDAN får man dem stekt inni? Jeg får fine og flotte pannekaker av dem, men konsistensen blir nesten litt deigete og rørete.

Evt svakere varme og lengere tid. Husker når jeg hadde tid brukte jeg å steke de litt ekstra lenge på svak varme. Ble de akkuratt pittelitt gyldenbrun på flatene og stekt inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er forskjellen på frontbøy og knebøy? Jeg skjønner at man på frontbøy har stanga foran kroppen, men trener de to øvelsene forskjellige muskelgrupper? Og kan man ha både knebøy og frontbøy på samme dag? Jeg skal bytte ut leg extentions, fordi jeg begynner å kjenne det litt i knærne (er oppe i nesten 100 kg i leg extentions). Er frontbøy en øvelse som kan ta over for leg extentions?

Knebøy tar mer på baksida, frontbøy tar mer på fremsida og er lett en bedre øvelse enn leg extensions. Jeg kjører både knebøy og frontbøy på samme dag, ikke noe problem det. Her kjøres for eksempel både knebøy, frontbøy, markløft og beinpress på samme dag: http://fitnessbloggen.no/plyoreps/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema 1000 tror jeg også fører proteinfabrikken varer. Coop vet jeg gjør det. Kan hende de har det :)

Coop har mange butikker, og f.eks. Coop Prix gjør ikke det - i hvert fall ikke her. Men Coop Extra gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spiser mange sukkerfri sjokolade ( meg inkludert før jeg innså kcal innholdet) når det er så lite forskjell fra en vanlig sjokolade "bare" 100 kcal i forskjell jo?? hva er vitsen da, når den med sukker smaker mye bedre?? noen som har funnet sjokolade med færre kcal enn over 400 pr 100 g??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spiser mange sukkerfri sjokolade ( meg inkludert før jeg innså kcal innholdet) når det er så lite forskjell fra en vanlig sjokolade "bare" 100 kcal i forskjell jo?? hva er vitsen da, når den med sukker smaker mye bedre?? noen som har funnet sjokolade med færre kcal enn over 400 pr 100 g??

Mener du diabetikersjokolade eller sånn mørk 70%+?

Er enkelte lavkarbofolk som spiser diabetikersjokolade pga. at sukkeralkoholer ikke fører til "insulinhopp" (har jeg hørt, ikke ta dette for god fisk).

Jeg synes mørk (70%) sjokolade smaker ganske mye bedre enn typisk melkesjokolade. Men når jeg spiser melkesjokolade klarer jeg glatt å spise en 200g plate alene, dersom jeg spiser mørk sjokolade blir jeg tilfredstilt litt tidligere. Holder stort sett med 50 g. Vet at det er mange som har det på samme måten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spiser mange sukkerfri sjokolade ( meg inkludert før jeg innså kcal innholdet) når det er så lite forskjell fra en vanlig sjokolade "bare" 100 kcal i forskjell jo?? hva er vitsen da, når den med sukker smaker mye bedre?? noen som har funnet sjokolade med færre kcal enn over 400 pr 100 g??

Mørkere sjokolade skal være langt bedre enn vanlig sjokolade :)

Velger man f.eks 70% eller mørkere er det sjeldent tilsatt sukker så vidt jeg vet, søtningen der er som regel malitol o.l som ikke påvirker blodsukkeret. Vanlig sukker påvirker jo blodsukkeret, selvfølgelig. I tillegg skal det vel ha vist seg at mørk sjokolade kan ha positiv effekt på kroppen, selvfølgelig alt med måte. OOoooog, i en eller annen dokumentar kjæresten min så på så hadde de forsket på hvorfor folk liker sjokolade så godt og det er fordi det trigger det samme punktet i hjernen som "et eller annet dop som jeg ikke husker navnet på" trigger :p Og jo mørkere sjokolade, jo bedre :p

Jeg ville iallefall ha valgt mørk sjokolade uten sukker fremfor vanlig sjokolade med sukker hvis du først skal spise sjokolade.

(Aller helst droppa sjokoladen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du diabetikersjokolade eller sånn mørk 70%+?

Er enkelte lavkarbofolk som spiser diabetikersjokolade pga. at sukkeralkoholer ikke fører til "insulinhopp" (har jeg hørt, ikke ta dette for god fisk).

Jeg synes mørk (70%) sjokolade smaker ganske mye bedre enn typisk melkesjokolade. Men når jeg spiser melkesjokolade klarer jeg glatt å spise en 200g plate alene, dersom jeg spiser mørk sjokolade blir jeg tilfredstilt litt tidligere. Holder stort sett med 50 g. Vet at det er mange som har det på samme måten

Jeg har testet med blodsukkerapparat :) Haha. Jeg vet. Freak. Og kroppen min reagerer iallefall bedre på sukkeralkoholer enn vanlig sukker. Minuset for min del er at hvis jeg trykker en helt sjokolade med f.eks malitol (ja, jeg klarer faktisk det!!!) så får jeg grusomt vondt i magen. Blir kvalm på vanlig sjokolade også, men for mye av malitol, sorbitol og alt det der gir meg definitivt det jeg vil si berg og dalbane i magen.

Og det andre du nevner tror jeg stemmer for absolutt alle utenom meg. Den der mørke med sjokolademousse (som ikke er såå bra som 70%) klarer jeg å spise absolutt hele av :D (Så jeg kjøper ikke inn den..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørkere sjokolade skal være langt bedre enn vanlig sjokolade :)

Velger man f.eks 70% eller mørkere er det sjeldent tilsatt sukker så vidt jeg vet, søtningen der er som regel malitol o.l som ikke påvirker blodsukkeret. Vanlig sukker påvirker jo blodsukkeret, selvfølgelig. I tillegg skal det vel ha vist seg at mørk sjokolade kan ha positiv effekt på kroppen, selvfølgelig alt med måte. OOoooog, i en eller annen dokumentar kjæresten min så på så hadde de forsket på hvorfor folk liker sjokolade så godt og det er fordi det trigger det samme punktet i hjernen som "et eller annet dop som jeg ikke husker navnet på" trigger :p Og jo mørkere sjokolade, jo bedre :p

Jeg ville iallefall ha valgt mørk sjokolade uten sukker fremfor vanlig sjokolade med sukker hvis du først skal spise sjokolade.

(Aller helst droppa sjokoladen)

Jeg liker beste 70% og over jeg , så er ikke noe problem.. Jeg har bare begynt å se på kcal oversikten i det siste, og ble ganske overrasket da jeg innså at det ikke var særlig stor forskjell på melkesjokolade eller 70% for den saks skyld og en cavallier sjokolade f.eks. Har bare sett her inne at når det bakes etc så brukes det ofte sukkerfri sjokolade.. og da skjønner jeg ikke helt vitsen :p ( med mindre det er pga trigging da .. er det derfor mye av sunnbaksten jeg har sett her inn lages med sukkerfritt?? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker beste 70% og over jeg , så er ikke noe problem.. Jeg har bare begynt å se på kcal oversikten i det siste, og ble ganske overrasket da jeg innså at det ikke var særlig stor forskjell på melkesjokolade eller 70% for den saks skyld og en cavallier sjokolade f.eks. Har bare sett her inne at når det bakes etc så brukes det ofte sukkerfri sjokolade.. og da skjønner jeg ikke helt vitsen :p ( med mindre det er pga trigging da .. er det derfor mye av sunnbaksten jeg har sett her inn lages med sukkerfritt?? )

Tja, jeg vet iallefall at jeg bestandig går for sukkerfritt hvis jeg skal kunne spise noe av det selv. Hovedsaklig fordi det i mine øyne bedre enn med sukker i. Men nå er det ikke normalen for meg å bruke store mengder sjokolade, i går laget jeg cookies..de inneholdt 15 gram sjokolade liksom. Totalt. På 8 cookies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet med blodsukkerapparat :) Haha. Jeg vet. Freak. Og kroppen min reagerer iallefall bedre på sukkeralkoholer enn vanlig sukker. Minuset for min del er at hvis jeg trykker en helt sjokolade med f.eks malitol (ja, jeg klarer faktisk det!!!) så får jeg grusomt vondt i magen. Blir kvalm på vanlig sjokolade også, men for mye av malitol, sorbitol og alt det der gir meg definitivt det jeg vil si berg og dalbane i magen.

Og det andre du nevner tror jeg stemmer for absolutt alle utenom meg. Den der mørke med sjokolademousse (som ikke er såå bra som 70%) klarer jeg å spise absolutt hele av :D (Så jeg kjøper ikke inn den..)

Åhhh den 70% sjokoladen med mousse klarte jeg heeelt alene for litt siden og :p GOD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, her kommer et skikkelig dumt spm, men må nesten bare spørre likevel..

strammer folk rumpa når de poser på bildene her inne??

Min rumpe ser ikke så fin ut om man strammer ( hvertfall ikke enda.. ) Så lurte egentlig bare på om folk faktisk har så fine rumper når de strammer.. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, her kommer et skikkelig dumt spm, men må nesten bare spørre likevel..

strammer folk rumpa når de poser på bildene her inne??

Min rumpe ser ikke så fin ut om man strammer ( hvertfall ikke enda.. ) Så lurte egentlig bare på om folk faktisk har så fine rumper når de strammer.. :blush:

Tviler folk gjør det:p Rumpa har ikke det samme fine henget når man strammer den så no worries

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...