Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Jeg leste et sted her på forumet at periodisk faste kan hjelpe med å raskere forbrenne såkalt "stubborn fat". Hvor lite næring må jeg få i meg i løpet av fastevinduet for å få "stubborn fat"-forbrenningsutbytte av fasten? Mer spesifikt lurer jeg på om jeg kan innta følgende i fasteperioden uten at det motarbeider fasten:

- kaffe

- ett glass melk

- fun light

- omega 3-kapsler

- multivitaminkapsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste et sted her på forumet at periodisk faste kan hjelpe med å raskere forbrenne såkalt "stubborn fat". Hvor lite næring må jeg få i meg i løpet av fastevinduet for å få "stubborn fat"-forbrenningsutbytte av fasten? Mer spesifikt lurer jeg på om jeg kan innta følgende i fasteperioden uten at det motarbeider fasten:

- kaffe

- ett glass melk

- fun light

- omega 3-kapsler

- multivitaminkapsel

No calories are to be ingested during the fasted phase, though coffee, calorie free sweeteners, diet soda and sugar free gum are ok (even though they might contain trace amount of calories). A tiny splash of milk in your coffee won’t affect anything either (½-1 teaspoon of milk per cup at the most - use sparingly and sensibly if you drink a lot of coffee). Neither will sugar free gum in moderation (~20 g).

Hentet fra Martin Berkhans side (http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html) :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til antall reps og sett i ett treningsprogram...

Og det står feks 5 x 5 , Hvorfor er det ofte at mange ( sett utifra loggbøker) tar typ 7 - 8 sett osv?

Hvor viktig er det å ta mest mulig sett? Når det står i mitt program ,feks 8 x 4 så tar jeg KUN 4 arbeidsett og 2 oppvarmings sett. Burde jeg kjøre på ekstra? Vil jeg få bedre resultater om jeg hiver på flere sett?:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Banan Arne

Jeg har ett spørsmål. Jeg har trent en del bryst før jeg begynte med å trene rygg, og har nå en ikke så fin holdning. Skuldrene mine synker fram og det ser ikke så fint ut. Er det noen øvelser jeg burde fokusere på får å få en fin holdning? Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett spørsmål. Jeg har trent en del bryst før jeg begynte med å trene rygg, og har nå en ikke så fin holdning. Skuldrene mine synker fram og det ser ikke så fint ut. Er det noen øvelser jeg burde fokusere på får å få en fin holdning? Takk

Gjør mye face pulls. Og tren generelt mye mer rygg enn press-øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ett spørsmål. Jeg har trent en del bryst før jeg begynte med å trene rygg, og har nå en ikke så fin holdning. Skuldrene mine synker fram og det ser ikke så fint ut. Er det noen øvelser jeg burde fokusere på får å få en fin holdning? Takk

Og tøy brystmusklatur så du griner, gjerne med tennisball (eller noe hardere), og feks legg deg på en benk med manualer som om du skulle ta benkpress, la de synke ned og strekke brystmusklaturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ofte!

Hund i senga!! ;)

Putene er forøvrig ferdibrukte etter en stund og ikke særlig gode å ligge på.

Mener å ha lest en gang at det optimale er hver 14 dag, både skifte og lufte dyne,pute og madrass. Men hvem har tid til slikt! Jeg prøver dog å bytte hver 14 dag ettersom jeg har katt.

Skifter på senga hver fredag :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, i hvert fall ikke hvis du varierer. Guløtter inneholder en del betakaroten, som etter det jeg vet, kan gi leverskader dersom det inntas for mye over for lang tid. Og fordi gulrøtter er kalorifattige (36 kcal/100 g), så kan man innta stor mengder uten å overskride vedlikehold. Men sannsynliheten for dette er liten. Jeg tror du skal bli rimelig lei gulrøtter før den tid....

Grønnsaker inneholder ofte mest vannløslige vitaminer, og de tisser du ut igjen dersom kroppen ikke trenger dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...