Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Går det an å sette en bolledeig kvelden før man skal bake den ut (altså langtidsheving)? Og hva gjør man evt annerledes?

Det går helt finfint :) lag den som normalt, ha i en bolle du vanligvis ville brukt til heving, spray litt formfett på toppen av bolledeigen, dekk med plastfolie, og sett i kjøleskapet (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om og hvor det selges i Norge. Spiste det i thailand og da var det litt kluss med oversettelse (reiste med thaier). Jeg har ikke funnet det i Norge ennå, dessverre :(

Åja :( forelska meg i det i Malaysia i fjor. Træl å spise, men så godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså; dumt spørsmål? Hehe

Et sukkerfritt sirup jeg fant på iherb inneholder visst en god del glycerin, så mindre mengder med vann, kakao og steviaekstrakt. Som det står nedenfor (fra Wikipedia), så står det noe om at glyserol danner fett.. Er det sånn og forstå at selv om dette skal være et mer kalorifattig produkt, altså sukkerfritt, så kan det i større mengder gjøre at kroppen lagrer mer fett? :wacky:

Glyserol (også kjent som glycerin, propantriol eller propan-1,2,3-triol (IUPAC-nomenklatur)) er en hygroskopisk væske, det betyr at den absorberer vann fra lufta. Den har en sterk søt smak og er en fargeløs tyktflytende væske. Det brukes som løsningsmiddel i kosmetikkproduksjon, søtningsmidler, såper, sukkertøy, antifrys, antibiotika og i medisin. Glyserol er 0,6 ganger så søtt som sukker. Glyserol er blandbar med alkohol og vann, så den er egentlig en sukkeralkohol. - Når glyserol bindes sammen med trefettsyrer dannes det fett (triglyserider), som blant annet finnes i vegetabilske og animalske oljer. Glyserol kan også lages syntetisk. - Denne væsken er ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalyn, nei.

Fett trenger glyserol for å kunne finnes (derav triglyserid). Det betyr ikke at fett bare "plutselig" dukker opp selv om du får i deg glyserol.

Sammenlikn det med at svovel (et jækla viktig mineral) kan danne svovelsyre sammen med hydrogen og oksygen. Det kommer ikke plutselig til å bli svovelsyre i kroppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther

Vasken vår er fuckings tett. Vi har prøvd plumbo, salmiakk og mudin(?) - ja, vi har til og med prøvd rørlegger, uten at det hjalp stort. Noen som har tips til hva som kan hjelpe å putte i sluket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasken vår er fuckings tett. Vi har prøvd plumbo, salmiakk og mudin(?) - ja, vi har til og med prøvd rørlegger, uten at det hjalp stort. Noen som har tips til hva som kan hjelpe å putte i sluket?

Vi pleier å bruke en laaang sene med kost på tuppen hjemme hvertfall. Du får kjøpt det på Jernia/Bademiljø mener jeg. Ikke at det hjelper deg/dere her og nå da :unsure:(n)

Edit: Det heter visst en stakefjær. :giggle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vasken vår er fuckings tett. Vi har prøvd plumbo, salmiakk og mudin(?) - ja, vi har til og med prøvd rørlegger, uten at det hjalp stort. Noen som har tips til hva som kan hjelpe å putte i sluket?

Vi pleier å bruke en laaang sene med kost på tuppen hjemme hvertfall. Du får kjøpt det på Jernia/Bademiljø mener jeg. Ikke at det hjelper deg/dere her og nå da :unsure:(n)

Edit: Det heter visst en stakefjær. :giggle:

På helt vanlig Ica iallfall får man kjøpt Mr.Muscle 2i1, som har både god gammal "sprengrøra"-blanding og ei stakefjær... (stakefjæra har her mothaker hele veien fra topp til bunn. Praktisk)

Men... uansett. Dere har hatt fagpersoner som ikke har fått fiksa det?

Da er vel problemet litt drøyere enn at det bare har samla seg opp shait i røret?

Det enkleste ellers er jo bare å ta fra hverandre røra og dytte ut proppen.

(og så køle på med plumbo heavy gel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

!!

Noen som kan gi meg noen fantastisk flotte øvelser jeg kan gjøre her hjemme på stuegulvet som gjør at det brenner i hele kroppen? Kommer meg ikke på trening i dag, så da blir det plan B. Har bare tilgang på meg selv. Og et bord!

Suger på anbefaling av kroppsvektøvelser, så da blir det yoga. Denne er fin og ganske slitsom :)http://www.doyogawithme.com/content/connections-core

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...