Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må si opp noen pga grov tjenesteforsømmelse. Vil gjerne ha avskjedigelse på dagen. Hvilke regler er det man skal forholde seg til her?

http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78229#4

Vet ikke om det også kreves skriftlig advarsel eller lignende i forkant?

Kanskje jussmennesker som malenesofie og Stine smurfine har vært innom slikt og har noe peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78229#4

Vet ikke om det også kreves skriftlig advarsel eller lignende i forkant?

Kanskje jussmennesker som malenesofie og Stine smurfine har vært innom slikt og har noe peiling?

Jeg tipper at underslag ikke krever skriftlig advarsel i forkant, men mulig tilstrekkelig dokumentasjon på tilfellet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si opp noen pga grov tjenesteforsømmelse. Vil gjerne ha avskjedigelse på dagen. Hvilke regler er det man skal forholde seg til her?

http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78229#4

Vet ikke om det også kreves skriftlig advarsel eller lignende i forkant?

Kanskje jussmennesker som malenesofie og Stine smurfine har vært innom slikt og har noe peiling?

Har ikke hatt arbeidsrett, men en kjapp titt på lovdata og arbeidsmiljøloven sier så:

§ 15-14. Avskjed

(1) Arbeidsgiver kan avskjedige en arbeidstaker med påbud om øyeblikkelig fratreden dersom denne har gjort seg skyldig i grovt pliktbrudd eller annet vesentlig mislighold av arbeidsavtalen.

(Obs, det er flere ledd i bestemmelsen, men tok kun ut hovedregel for enkelthetens skyld.)

Nå vet jo ikke jeg hva vedkommende har gjort, men jeg ville være sikker på at det faller under "grovt pliktbrudd eller annet vesentlig mislighold av arbeidsavtalen", ellers kan det bli ganske kjipt i etterkant for deg som arbeidsgiver. (Men det husker du sikkert, hvis du har hatt arbeidsrett ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En pose pistasjenøtter (med skall) er 300g = 1704 Kalorier..

Men skallene er jo minst halve vekta? Så det er ikke så mange kalorier man får i seg av den posen, for vekten av skallene skal vell ikke regnes med?

Næringsinnformasjon er som regel oppgitt i spiselig del, vist ikke annet er oppgitt.. Så det blir litt mindre kcal ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva menes med at produktet heter 2XU PWX Ladies Elite Compression Tights? Hva står PWX for?

Så lurer jeg på hvilken av de lange tightsene til 2XU som er regnet som den beste?

- Compression tight?

- Elite Compression?

- Thermal Compression?

- Finnes det fler i lang strl??

"Compression tight" er den vanligste tightsen, alt stoffet er likt. (Kommer i flere farger på logoene) "Elite compression" har litt forskjellig stoffstruktur, 70 denier på de mest utsatte plassene og 50 denier på resten. (Er svart framme og grå bak) "Thermal compression" kommer i 70 denier og har børstet innside, og er beregnet for kaldere dager.

Elite compression er den dyreste, og den som er regnet for å være aller best. Selv har jeg den og en vanlig compression, men kan helt ærlig si at jeg ikke merker til noe særlig forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjønt at appene er de samme på chromebooken som på andre chrome baserte plattformer. Men ikke ta det helt for god fisk, er nemlig ikke 100% sikker.

Edit: Nå har jeg kjøpt meg en chromebook og fått erfart litt. Alt du gjør i google disk vil kunne komme opp på en annen enhet. Du kan også bruke word og exel online, det vil da komme opp i din microsoft sky. Dermed kan man også få laget dokumenter i docx.

Eneste store problemet jeg opplever med å ha en chromebook er nettbank og at mange film/tv tjenester ikke fungerer fordi de krever at du laster ned noe. Der er det bare netflix som har kommet alle i forkjøpet og gjør det mulig å titte på serier.

Nice!

Gratulerer med ny maskin, skriv gjerne en post med erfaringer om noen ukers tid :)

Nettbank er sannsynligvis pga Java. Uten Java = ingen BankID. DNB har fortsatt løsning der man kan logge inn med personlig kode uten noe ekstra dilldall, men jeg vet det er enkelte banker som har fjernet disse løsningene....

Samme med youtube-aktige strømmeløsninger. De krever som regel en plugin eller noe som må installeres (f.eks Microsoft Silverlight *grøss*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BankID 2.0 blir ihvertfall uten Java, og skal komme i løpet av høsten. BankID på mobil betyr også at du slipper Java. Flere og flere strømmetjenester går jo også over til HTML5. Om du ikke får youtube til å gjøre det, så kan du forandre det her: https://www.youtube.com/html5

Kan hende andre tjenester også tilbyr det, men at de bruker silverlight/flash/whatever by default.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alt for masse penger for tiden, og tenkte da å investere noen av disse i et par med tajts.

Men nå er jeg ikke den som kjøper mest av denslags, så hvor burde jeg lete? Har du noen gode anbefalninger til nettbutikker eller modell?

Helst noe med et litt skøy motiv og eller ikke er heeeelt gjennomsiktig, så hadde det vært kanon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alt for masse penger for tiden, og tenkte da å investere noen av disse i et par med tajts.

Men nå er jeg ikke den som kjøper mest av denslags, så hvor burde jeg lete? Har du noen gode anbefalninger til nettbutikker eller modell?

Helst noe med et litt skøy motiv og eller ikke er heeeelt gjennomsiktig, så hadde det vært kanon.

Hva med et sett 2xu tights av et eller annet slag, når du er i fitnessbabe humør, også kanskje en slik.post-29406-14440986708427_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...