Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Jeg har rydde- og vaskedag i dag. For første gang siden før lærerferien startet. HOHEI, hadde glemt hvor intenst jeg hater å rydde og vaske. Problemet mitt er at jeg skal gjøre alt så ekstremt nøye når jeg først setter i gang. Det er jo et livsprosjekt!!

Så, til spørsmålet.... Hvor mye koster det for vaskekjerring i disse dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har rydde- og vaskedag i dag. For første gang siden før lærerferien startet. HOHEI, hadde glemt hvor intenst jeg hater å rydde og vaske. Problemet mitt er at jeg skal gjøre alt så ekstremt nøye når jeg først setter i gang. Det er jo et livsprosjekt!!

Så, til spørsmålet.... Hvor mye koster det for vaskekjerring i disse dager?

300kr betaler jeg i Oslo, for vask hver 14.dag (60m2, gulv og støv i hele leiligheten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rydde- og vaskedag i dag. For første gang siden før lærerferien startet. HOHEI, hadde glemt hvor intenst jeg hater å rydde og vaske. Problemet mitt er at jeg skal gjøre alt så ekstremt nøye når jeg først setter i gang. Det er jo et livsprosjekt!!

Så, til spørsmålet.... Hvor mye koster det for vaskekjerring i disse dager?

Husk at vaskehjelp vanligvis ikke rydder... så med mindre du rydder før vaskehjelpa kommer, så betaler du jævlig mye for jævlig lite :p

Kan ikke vaskes hvis det er rot overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at vaskehjelp vanligvis ikke rydder... så med mindre du rydder før vaskehjelpa kommer, så betaler du jævlig mye for jævlig lite :p

Kan ikke vaskes hvis det er rot overalt.

Får betale noen for å rydde i forkant, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte umiddelbart hjemme alene-mat, eventuelt "hjemme alene"-mat.

Cat ladies always win.

Tror det blir mest korrekt med 'hjemmealenemat'. Orddeling er fy-fy, og bindestrek brukes vel kun når den første delen er et akronym (som f.eks. PC-kabinett), og i enkelte navn (og i 'fy-fy'). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man skal trene styrke og cardio i samme økt, har noen ei god forklaring på hvorfor man skal ta cardioen til slutt?

Les denne linken, står det meste forklart der :)

Generelt så handler det om at du setter kroppen i en katabol tilstand, at muskulaturen ikke klarer å rekruttere alle muskelfibrene som er gunstig for styrkevekst og redusert nivå av ulike hormoner i blodbanen. De tingene sammen skaper ikke et gunstig miljø for fremgang i styrke eller hypertrifi. Løpingen derimot lider ikke like mye av å bli trent sist, annet enn at du blir sliten i de musklene du har trent.

Så derfor, tren det du prioriterer først (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Litt mellomrom er sikkert ikke dumt, men hvis du bruker varmluft, og du har noe væske i formen? Så går det nok fint alikevel.

I verste tilfelle ; er de ikke ferdige nok, så kan de jo få ligge litt mer i ovnen:)

Jeg har brukt den største forma jeg har men de ligger nok temmelig klemt sammen. Jaja, verste er vel at det smaker tørt I guess? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en oppskrift jeg kan få se på? Eller fremgangsmåte?

Eeem nei, jeg så bare på tilbredningsmåten som stod på utsiden av pakningen, kjøpt i Sverige. Der stod det bare at det skulle stå på 220 grader, i 20 min hvis de var fra kjøleskap. Og at de skulle legges i aluminiumsfolie. Thats it, Im afraid :/ De står i ovnen nå hvertfall på litt mindre grader med ildfast form som lokk over de:P hehe. Er mannen som 'kokkelerer' ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeem nei, jeg så bare på tilbredningsmåten som stod på utsiden av pakningen, kjøpt i Sverige. Der stod det bare at det skulle stå på 220 grader, i 20 min hvis de var fra kjøleskap. Og at de skulle legges i aluminiumsfolie. Thats it, Im afraid :/ De står i ovnen nå hvertfall på litt mindre grader med ildfast form som lokk over de:p hehe. Er mannen som 'kokkelerer' ;)

Ååhja, hvis de er kokt på forhånd,så er det no stress:) Blir de liggende megatett er det ikke verre enn at man roterer de litt etter ti-femten minutter:) Håper middagen smaker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...