Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Ok. Jeg hadde lignende problemer, men ikke helt like. Det som var hovedproblemet mitt av at jeg ofte våknet fra dyp søvn, som kan gjøre deg trøtt uansett hvor mye du har sovet. Det hjalp å bruke sånne apper som vekker deg på gunstige tidspunkt i sovesyklusen din, eller passe på at du våkner av naturlig lys. I tillegg så hjalp det veldig å ha en ganske konsekvent døgnrytme, men det har du jo allerede.

Oppholder du deg mye på soverommet og i sengen ellers? Hvordan er temperaturen og luften på soverommet ditt?

tempen er ok i think.. luften er god.. hmm, og er der relativt lite ellers på dagen :-P så fatter nada.. venter på time på søvn-analyse på sykehuset da.. men u know... 1 års ventetid *yayy*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så mye at det blir som en "avkobling" og kjekt.. men så lite at det ikke blir til at en prioriterer gaming foran andre mer "viktige" gjøremål, som f.eks felles oppgaver, felles samvær, e.c.t.

Så dette vil gå veldig ann på forholdet.. Om begge gamer og syns dette er kjekt, og f.eks prioriterer å game fremfor å gå på kino, go ahead.. Om kun en part mener dette, burde det bli et kompromiss, at f.eks han kan game på tirsdag kveld, mot å gå på kino torsdag kveld. e.c.t. :)

Takk!

Det var det jeg lurte på hva dere andre mente, personlig. Takk for at du klarte å svare på spm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Det var det jeg lurte på hva dere andre mente, personlig. Takk for at du klarte å svare på spm :)

Bare hyggelig ^_^

Jeg mener personlige interesser og hobbyer er en fin ting, så fort det ikke kommer i "veien" for forholdet.

Det skal ikke være en "avledning" / "unnskyldning"..

Vet det kan være lett å bare "stikke å game" når en burde gjøre andre ting...

Forskjellen mellom å være singel og være i et forhold, er at en må ta hensyn til en annen part.. Om en ikke forstår dette, er en kanskje ikke moden nok til å være i et forhold?

Jeg ville iallefall blitt utrolig provosert om min partner f.eks mente det var viktigere å se på serier på senga, enn å spise middag sammen / ta oppvasken. Vaske badet, handle mat e.c.t.

Det er slitsomt i lengden dersom en føler en er den eneste "bidragsyteren", og alltid er den som må "mase" for å få ting gjort.. uff. brings back bad memories.. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tempen er ok i think.. luften er god.. hmm, og er der relativt lite ellers på dagen :-P så fatter nada.. venter på time på søvn-analyse på sykehuset da.. men u know... 1 års ventetid *yayy*

Ok. Jeg er jo selvfølgelig ingen søvnekspert, men fram til du får analysen kan jeg dele de tingene som hjalp meg, ettersom jeg slet mye med søvn før. De er vel rimelig generiske, men men:

- Lær deg meditasjon. Du trenger ikke meditere daglig eller noe sånt, men teknikkene kan være bra for å hjelpe deg å sovne.

- Få en kveldsrutine, slik at kroppen blir forberedt på søvn.

- F.lux/slå av alle skjermer når det nærmer seg søvn.

- Så fast døgnrytme som mulig, i helger også.

- God luft og lav temperatur på soverommet. 18 grader skal visstnok være det beste.

- Opphold deg så lite som mulig på soverommet og i sengen ellers.

- Våkne av naturlig lys, og på riktig tidspunkt i søvnsyklusen.

- Stå opp med en gang du våkner og vet at du ikke skal/kommer til å sove mer.

- Ikke spis mye i nærheten av leggetid.

- Ikke tren i nærheten av leggetid. Men jeg har personlig hatt god erfaring med en 10-15 min gåtur som en del av kveldsrutinen.

- Skriv ned ting som surrer i hodet ditt før du legger deg.

Jeg har faktisk merket at det å være flink til å stå opp, også har gjort at jeg sovner mye lettere. Kan være tungt en stund, men det lønner seg i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nå kommer det et ganske så dumt spørsmål fra meg.

1. Bør jenter ta tilskudd som skal virke som testoboostere?

2. Og i så fall, vil ikke det motvirke effekten av østrogentilskuddet vårt (p-piller)

:blush:

Jeg synes ikke at jenter burde ta testoboostere. Da kommer de manlige trekkene ut. Best å la det være hvis man ikke ha lyst på sjegg lol :p (dum svar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at jenter burde ta testoboostere. Da kommer de manlige trekkene ut. Best å la det være hvis man ikke ha lyst på sjegg lol :p (dum svar)

Hvis du får kjøpt det i butikken så funker det ikke. Testoboostere som ikke kjøpes i sprøyteform under bordet med bot- og fengselsrisiko, er bare sleezy markedsføring og å utnytte andres forhåpninger og forkjærlighet for snarveier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker tr

amadol, as we speak. I starten fikk jeg ganske heftig hjertebank. Blir også ganske "wasted" uten at den egentlig fjerner så mye smerte...

Hva tenker du på?

Fikk disse i morges av legen. Hentet de og tok TO stykker som foreskrevet. Smertestillende funker heller dårlig på meg. Merket egentlig ingenting bortsett fra ett leddsmertene ble bedre. Så mener jeg at de "gikk ut" for ett par timer siden her, og det var helt akutt svimmelhet, slørete syn, dårlig balanse og sånn "uggen" følelse i kroppen. Tør ikke tenke på om jeg hadde kjørt bil da. Så tok jeg en til her for ett par timer siden og jeg sloknet som en valp etter lek og jeg er ganske sånn "dritings" egentlig.

Jeg bruker aldri å få bivirkninger av piller. Jeg fikk disse fordi paralgin forte ikke funker, kunne like gjerne tatt en vanlig paracet og det ville i alle fall gitt litt mer lindring. Så dette er helt nytt for meg :ng

Jeg kommer til å ringe lege på mandag og be han putte i journalen min at disse ikke skal foreskrives meg mer enn høyst nødvendig, da jeg skjønner at det er en grunn til advarslene om at man kan bli avhengig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk disse i morges av legen. Hentet de og tok TO stykker som foreskrevet. Smertestillende funker heller dårlig på meg. Merket egentlig ingenting bortsett fra ett leddsmertene ble bedre. Så mener jeg at de "gikk ut" for ett par timer siden her, og det var helt akutt svimmelhet, slørete syn, dårlig balanse og sånn "uggen" følelse i kroppen. Tør ikke tenke på om jeg hadde kjørt bil da. Så tok jeg en til her for ett par timer siden og jeg sloknet som en valp etter lek og jeg er ganske sånn "dritings" egentlig.

Jeg bruker aldri å få bivirkninger av piller. Jeg fikk disse fordi paralgin forte ikke funker, kunne like gjerne tatt en vanlig paracet og det ville i alle fall gitt litt mer lindring. Så dette er helt nytt for meg :ng

Jeg kommer til å ringe lege på mandag og be han putte i journalen min at disse ikke skal foreskrives meg mer enn høyst nødvendig, da jeg skjønner at det er en grunn til advarslene om at man kan bli avhengig

Skjønner.

På meg så er det veldig varierende hvordan jeg reagerer. Noen ganger kjenner jeg ingenting av to stk, og andre ganger blir jeg helt dopa av de. Så passer på at de kun tas til nød liksom. Og er ikke teit nok til å kjøre bil med de innabords :p Det er oppskrift til katastrofe :whistle:

Jeg spurte fastlegen min om jeg kunne få noe annet, og da fikk jeg til svar at alternativt var paralgin forte og at det gikk for det samme. Jeg aner ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville skrevet alene hjemme-mat, men lurer på om også alene-hjemme-mat er lov. Jeg er semismart, så ta det som fasit. Ellers har både Stine smurfine og Indiska meldt at de skriver bedre enn meg.

Hjemme-alene-mat. Uttrykk som uttrykker en enhet bindes sammen med bindestreker uavhengig av hvor mange ledd enheten innehar. Skriver du alene-hjemme-mat skriver du basically at maten er alene hjemme, og det blir litt feil ;) Alternativt "hjemme alene"-mat, som også er grammatisk korrekt, men som kanskje ikke er så konvensjonelt som hjemme-alene-mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...