Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Nå kom jeg plutselig på det absolutt DUMMESTE jeg har hørt.. Dere vil kanskje tro dette kommer fra Matrix eller andre filmer som inneholder mindfuck, men ei venninne av meg sa følgende:

"Det spiller ingen rolle HVOR TUNGT du løfter, så lenge du innbiller deg at du løfter mye, og strammer alt du har."

Hun trener alle øvelser kun med 1 og 2kgs-hantler, og mener jeg kan gjøre det samme, så lenge jeg selv tror det er tyngre. Det verste er at hun faktisk mener det. :( Klart jeg blir trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En i klassen spurte meg: Blir man mindre av og trene styrke i lav alder? '

Jeg: bare hjernen din er liten. Spis til overskudd av kcal og shut up and squat, så blir du stor, ikke liten.

En annen: H-melk fettet setter seg i blodårene, det er den mest u-sunne melka.

Jeg: :mad:

Blir oppgitt over mange tullinger der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørt på gymen idag; Det er bare i løftet i markløft du blir sterkere, så du skal egentlig bare slippe den ned. Det er jo en grunn til at det heter markLØFT. Negativ trening kom fort frem i hodet mitt, men som den personen med verdens beste gym etikkete, lot jeg dem fortsette å slippe sine 80kg fra lårhøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg plutselig på det absolutt DUMMESTE jeg har hørt.. Dere vil kanskje tro dette kommer fra Matrix eller andre filmer som inneholder mindfuck, men ei venninne av meg sa følgende:

"Det spiller ingen rolle HVOR TUNGT du løfter, så lenge du innbiller deg at du løfter mye, og strammer alt du har."

Hun trener alle øvelser kun med 1 og 2kgs-hantler, og mener jeg kan gjøre det samme, så lenge jeg selv tror det er tyngre. Det verste er at hun faktisk mener det. :( Klart jeg blir trist!

Kan du ikke spørre henne om det funker sånn med mat også, bare omvendt: "Uansett hvor mye du spiser, så går det bra om du tror du spiser lite, da går du ned i vekt!" Jeg har nemlig gått opp i vekt av denne metoden, men kanskje jeg ikke har tenkt hardt nok? :p Tankegangen minner meg forresten om det derre ameriakanske tøvet "the secret".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nylig høre at: All trening er god trening...... Etter å ha trent etter det prinsippet i mange år å aldri oppnådd noe som helst syns jeg det e dummeste unnskyldningen og bortkastet tid på gymmen. Er veldig glad der dukket opp mennesker så klarte å få meg til å se "lyset" å forstå, nemmelig kosthold+hard styrketrening= resultater :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medstudent på PT-studiet da vi fikk spørsmål om situps var effektivt for å få sixpack:

Man må ikke ta rette situps for da samler alt fettet seg i en klump nederst på magen!!

Det er neimen ikke rart at 2 av 3 nordmenn er klassifisert som overvektige når man er så syykt feilinformert... Norges befolkning skulle hatt kurs som alle måtte hatt gått på så de kan lære seg hva som er riktig ernæring og trening. Så mye som hadde vært løst da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er neimen ikke rart at 2 av 3 nordmenn er klassifisert som overvektige når man er så syykt feilinformert... Norges befolkning skulle hatt kurs som alle måtte hatt gått på så de kan lære seg hva som er riktig ernæring og trening. Så mye som hadde vært løst da ;)

Jeg synes det er mest skremmende at de som faktisk tar en utdannelse om trening ikke vet bedre, jeg! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er neimen ikke rart at 2 av 3 nordmenn er klassifisert som overvektige når man er så syykt feilinformert... Norges befolkning skulle hatt kurs som alle måtte hatt gått på så de kan lære seg hva som er riktig ernæring og trening. Så mye som hadde vært løst da ;)

På masterprogrammet mitt har vi en studieretning som heter fedme og helse, forhåpentligvis kan denne gjengen gjøre god informasjon mer tilgjengelig i kommunene etterhvert ;) Første kull uteksamineres samtidig som meg neste vår/sommer, blir spennende å se om de kan gjøre en forskjell etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På masterprogrammet mitt har vi en studieretning som heter fedme og helse, forhåpentligvis kan denne gjengen gjøre god informasjon mer tilgjengelig i kommunene etterhvert ;) Første kull uteksamineres samtidig som meg neste vår/sommer, blir spennende å se om de kan gjøre en forskjell etterhvert :)

Vi får håpe på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste 2 speilegg, 100g kokt skinke, masse agurk og tomat og 100g bønner i tomat til frokost i kantina på jobben. Dama (type fremmed) rett over meg kikket misbilligende og sa hånlig: "Å ja! Lavkarbo?!" mens hun ristet på hodet. Visste ikke hva jeg skulle si så jeg holdt kjeft.

En annen (fremmed) dame, samme dag, bare ved middagen, hun sto bak meg i køen der vi lesser på maten. Jeg tok på en del kylling, litt ris og en haug med grønnsaker og gikk fremover i det dama bak meg gauler: "Det er Bearnaisesaus! Skal du ikke ha!!!??". Denne gangen svarte jeg at jeg ikke ville ødelegge et godt måltid med slikt. Hun svarte ikke.

Makan. Jeg kommenterer da ikke at hun ved frokosten åt en loffskive med jordbærsyltetøy til frokost og at hun i middagen hadde mer ris og Bearnaisesuas enn kylling på tallerkenen. Driter vel i hva de putter i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste 2 speilegg, 100g kokt skinke, masse agurk og tomat og 100g bønner i tomat til frokost i kantina på jobben. Dama (type fremmed) rett over meg kikket misbilligende og sa hånlig: "Å ja! Lavkarbo?!" mens hun ristet på hodet. Visste ikke hva jeg skulle si så jeg holdt kjeft.

En annen (fremmed) dame, samme dag, bare ved middagen, hun sto bak meg i køen der vi lesser på maten. Jeg tok på en del kylling, litt ris og en haug med grønnsaker og gikk fremover i det dama bak meg gauler: "Det er Bearnaisesaus! Skal du ikke ha!!!??". Denne gangen svarte jeg at jeg ikke ville ødelegge et godt måltid med slikt. Hun svarte ikke.

Makan. Jeg kommenterer da ikke at hun ved frokosten åt en loffskive med jordbærsyltetøy til frokost og at hun i middagen hadde mer ris og Bearnaisesuas enn kylling på tallerkenen. Driter vel i hva de putter i munnen.

Hater når folk skal legge seg opp i hva andre folk gjør eller liker. Det må være utrolig slitsomt å bry seg om alle mulige bagateller hele tiden.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste 2 speilegg, 100g kokt skinke, masse agurk og tomat og 100g bønner i tomat til frokost i kantina på jobben. Dama (type fremmed) rett over meg kikket misbilligende og sa hånlig: "Å ja! Lavkarbo?!" mens hun ristet på hodet. Visste ikke hva jeg skulle si så jeg holdt kjeft.

Du skulle svart; nei, frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...