Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Hørt på gymen idag; Det er bare i løftet i markløft du blir sterkere, så du skal egentlig bare slippe den ned. Det er jo en grunn til at det heter markLØFT. Negativ trening kom fort frem i hodet mitt, men som den personen med verdens beste gym etikkete, lot jeg dem fortsette å slippe sine 80kg fra lårhøyde.

Dette er noe de muligens har plukket opp i Tim Ferris sin 4 hour body

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke spørre henne om det funker sånn med mat også, bare omvendt: "Uansett hvor mye du spiser, så går det bra om du tror du spiser lite, da går du ned i vekt!" Jeg har nemlig gått opp i vekt av denne metoden, men kanskje jeg ikke har tenkt hardt nok? :p Tankegangen minner meg forresten om det derre ameriakanske tøvet "the secret".

Hahaha! Skal spørre om det fungerer, hun har helt sikkert et klokt svar. :) Tipper man enten må legge sinnsykt stor innsats i det, og/eller være så dum at man tror på det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er Bearnaisesaus! Skal du ikke ha!!!??". Denne gangen svarte jeg at jeg ikke ville ødelegge et godt måltid med slikt. Hun svarte ikke.

Makan. Jeg kommenterer da ikke at hun ved frokosten åt en loffskive med jordbærsyltetøy til frokost og at hun i middagen hadde mer ris og Bearnaisesuas enn kylling på tallerkenen. Driter vel i hva de putter i munnen.

Men, ehhh, jammen... DET ER JO BEARNAISESAUS!!! DET ER JO SÅ SUNT OG GODT!!! Kan du ikke kose deg litt da? Spise en burger og litt godis og sånt noen ganger i uken. Er jo viktig å kose seg!

:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, ehhh, jammen... DET ER JO BEARNAISESAUS!!! DET ER JO SÅ SUNT OG GODT!!! Kan du ikke kose deg litt da? Spise en burger og litt godis og sånt noen ganger i uken. Er jo viktig å kose seg!

:p

Ja for kos = usunt ikke sant? ;-)

Jeg storkoser meg med et eple til dessert, eller mager kesam med bær og litt hakkede mandler på... det er kos det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja for kos = usunt ikke sant? ;-)

Jeg storkoser meg med et eple til dessert, eller mager kesam med bær og litt hakkede mandler på... det er kos det.

Jepp, kos er alltid lik usunt!

(Regner med du skjønner ironien min)

Jeg storkoser meg med kylling og salat, andre storkoser seg med babb fra Galaxy, men de tror ikke på at jeg koser meg når jeg spiser sunt da.. Det som er så merkelig.. :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne lett ha vært meg dét ihvertfall. Bearnaisesaus, æsj!!

Vel hjemmelaget Bearnaise med frisk estragon kan være ganske så godt. De du får i pose smaker som en karikatur av det sausen egentlig er.

Poenget mitt med at det ødela måltidet var at da ville jeg ha brukt opp kalorier på budsjettet mitt som jeg heller ville kose meg med senere på kvelden. På for eksempel kesam og bær, det slår Bearnaisesaus any day of the year.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhørt i går: Spinninginstruktør på senterert mitt til en venninne som gjorde knebøy:

"Jeg trener ikke knebøy og markløft for jeg føler at spinningen tar skikkelig godt. Man blir skikkelig sterk av de tunge spinningøktene"

Jeg klarte å svelge den spontane latteren som presset seg fram, men det var ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overhørt i går: Spinninginstruktør på senterert mitt til en venninne som gjorde knebøy:

"Jeg trener ikke knebøy og markløft for jeg føler at spinningen tar skikkelig godt. Man blir skikkelig sterk av de tunge spinningøktene"

Jeg klarte å svelge den spontane latteren som presset seg fram, men det var ikke lett.

Det som er dilemmaet med å holde seg, er jo at man tillater at den slags bullshit/broscience spres videre. The only thing needed for broscientists to succeed,is for good people to do nothing, osv:P

Hvor er det egentlig grensen går for å ta en intervensjon ovenfor sånne personer og vise de hvordan situasjonen er/hvor skapet faktisk skal stå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er dilemmaet med å holde seg, er jo at man tillater at den slags bullshit/broscience spres videre. The only thing needed for broscientists to succeed,is for good people to do nothing, osv:p

Hvor er det egentlig grensen går for å ta en intervensjon ovenfor sånne personer og vise de hvordan situasjonen er/hvor skapet faktisk skal stå?

Fikk lyst til å ta en slik:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt på gymen idag; Det er bare i løftet i markløft du blir sterkere, så du skal egentlig bare slippe den ned. Det er jo en grunn til at det heter markLØFT. Negativ trening kom fort frem i hodet mitt, men som den personen med verdens beste gym etikkete, lot jeg dem fortsette å slippe sine 80kg fra lårhøyde.

ifht styrkeløft er dette sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke styrkeløftere effekt av den eksentriske fasen av løftet?

Fysiologisk sett er de selvsagt ikke ulike enhver annen person, dermed sier svaret på ditt spørsmål seg selv. Imidlertidig er en styrkeløfters målsetning å kunne løfte mest mulig i markløft. Derfor er det kun den konsentriske fasen av løftet som er interessant. Å holde igjen i eksentrisk fase på typisk båddibuilder og fitnessdouche-vis har derfor ingen hensikt, da dette bare fører til økt restitusjonstid og er kontraproduktivt ifht. styrkeløfterens mål. Eksplosivt opp, slipp ned. :)

Styrkeløftstil:

Båddibuilder aka Fitness-douche style:

Så alt handler om hva som er formålet med øvelsen. Alle har ikke samme målsetning. En styrkeløfters målsetning er å applisere adekvat stimuli i konsentrisk fase, da dette er det som er best overførbart til 1RM løft i en konkurransesetting. Båddibuilder aka fitness-douche's har som regel som målsetning å bare 'hitte' muskulaturen, slik at de kan gå på toalettet og sette en testo-sprøyte etterpå. Da handler det om 'time under tension'.

For den gjennomsnittlige trenende som bare gjør markøft og hverken er opptatt av maksløft eller doping, så kan jo det å løfte i grei stil, og kontrollert nedføring være en tanke.

Alt kommer ann på hva man ønsker å oppnå, og så velger man riktig verktøy ut fra dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...