Gå til innhold

M. M

Medlemmer
  • Innholdsteller

    637
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om M. M

  • Rang
    Avansert medlem
  • Bursdag 15. juni 1987

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Forbigående øresus er noe rundt 70% av befolkningen som opplever iløpet av livet, kanskje fler også. Ingenting å bekymre seg for Hvorfor det dukker opp akkurat under trening har jeg ikke noe godt svar på. Høy musikk kan være årsaken selv om du ikke har opplevd det før, men det blir bare spekulasjoner. Kan muligens komme av trykkforandringer i øret ettersom du nevner at å jobbe innånding og utånding hjelper. Forandret trykk i mellomøret(slik at det er ulikt trykk på innsiden og utsiden av trommehinnen) vil sette trommehinnen i spenn og dermed gi et midlertidig hørseltap som kan medføre at
  2. SS, 5x5? Utallige variasjoner av disse to helkroppsprogrammene. Selv har brukte jeg SL5x5 og økte fra 80kg til 145kg i mark uten å møte noe særlig platå
  3. 475kg! Sinnsykt! Så nesten ut som han hadde litt mer inne også
  4. Det har vist lovende resultat hos dyr, men det spørs om det tar litt tid før man har sterk nok dokumentasjon på effekt hos mennesker før det blir tatt i bruk
  5. Hvis det er snakk om tinnitus både kan og bør fastlegen henvise til ØNH, ofte er den ufarlig - men den kan også være et symptom årsaker som absolutt bør utredes. Noen ØNH-avdelinger har voldsom ventetid, men jeg ville nok hørt med en annen fastlege om henvisning hvis du synes du har behov for det. Opprinnelsen har nok mye å si ja Balanseorganet ligger i mellomøret og er generelt sårbart for alt som foregår der inne. Tinnitus kan komme av mange årsaker og vil påvirkes av dette(feks; har du øresus på grunn av nedsatt hørsel vil i veldig mange tilfeller et høreapparat dempe opplevel
  6. Det er godt å høre, som oftest er det slik Det kan komme av hørselens automatiske forsvar mot høye lyder, som etter eksponering demper styrken på innkommende signal slik at du får et midlertidig "hørseltap" - noe som ofte gir en opplevelse av høyere sus. Men det er bare spekulasjoner fra min side, støy kan påvirke susen av andre årsaker også Er man skikkelig uheldig kan øresusen bli forverret permanent, så det er en veldig god ide
  7. Jobber på ØNH, så kan like godt gi min erfaring Konserter(høy lyd generelt) kan provosere frem tinnitus, eller forsterke den i en periode etterpå. Spesielt sammen med inntak av alkohol, ettersom opplevelsen av tinnitus(styrken) i stor grad påvirkes av din allmenntilstand. Er ikke ofte jeg hører om svimmelhet ved tinnitus. Tinnitus kan muligens gi en følelse av svimmelhet om den blir veldig intens, men om dette vedvarer ville jeg tatt kontakt med fastlegen og få en henvisning til ØNH(om du tidligere er henvist kan du ta direkte kontakt med ØNH).
  8. Er ofte bøyvarianter i de fleste treningene til verdens beste styrkeløftere isåfall
  9. Det er ikke nødvendig, men kan være greit å ha på dager du ikke får i deg nok protein gjennom kosten(selv synes jeg det er greit å ha når jeg jobber lange dager og ikke får spist skikkelig middag/når jeg reiser). Kreatin har dokumentert effekt, men også det får du gjennom kosten. Noen har fulle kreatinlagre uten tilskudd og får lite effekt av det, mens andre får litt bedre restitusjon og styrke. Men det er heller ikke nødvendig
  10. Cirka samme vekt og høyde som meg, så uten å være helt sikker på mengden du spiser tipper jeg at du må spise mer. Hvis du blir raskt mett kan du gjerne fylle på med nøtter og helmelk som er energitette matvarer som ikke metter for mye. Hvis du foreløpig ikke løfter relativt tunge vekter kan jeg anbefale helkroppsprogram som SS og SL5x5(eller lignende) med lineær progresjon og masse mat.
  11. Tror gobletsquat kan sammenlignes mer med frontbøy enn knebøy om jeg ikke tar helt feil. Jeg kommer ihvertfall dypere på goblet enn på vanlig bøy(hello bekkentilt).
  12. Det er inntak vs forbruk som bestemmer om du går opp eller ned i vekt, så om du minker matmengde eller øker kardio litt går på det samme. 1200 er som du sier alt for lavt, legger du deg langt under vedlikehold vil du mest sannsynlig ha problemer med å gjennomføre en langsiktig vektnedgang og kroppen vil kjempe imot. Legg deg litt under vedlikehold og juster derifra alt etter hvordan kroppen reagerer. Pass samtidig på å få i deg nok protein(1,5g per kg kroppsvekt) slik at du ikke tærer for mye på musklene.
  13. Trenger ikke store plassen for militærpress i det minste. Jeg tar også denne øvelsen i rack om det ikke er mye folk
×
×
  • Opprett ny...