Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Okei :) Men nå har det seg sånn at jeg ikke har tilgang på melk siden jeg bor på internat og har faste måltider og ikke har mitt eget kjøleskap :(

well, there's yer problem...

Trener du svært hardt så kan det være bra med en 70/30 blanding av karbohydrat og protein. Evt kan du bruke en aminosyreshake f eks. Ha pulveret i shakeren før du drar på trening og bottoms up etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

evt kan du jo kanskje snike litt melk nedi shakeren og blande med oboy eller lignende.

Selv drikker jeg vann og får i meg et godt måltid innen en time etter trening

Okey,tror vann blir det jeg kan få i meg + mat siden jeg ikke har så mye erfaring med proteintilskudd og shakes.

Er bare 17 år og har MYE å lære:LOL:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pratet med en kollega på jobben om kosthold, proteiner og diverse. Kollegaen min studerer folkehelse, og det innebærer at de har ernæring som ett fag. Hun fortalte meg at de lærte på dette kurset at proteinshake ikke hadde noe for seg, fordi kroppen ikke klarte å ta opp proteinene i den.

Videre lærte de at kroppen bare kunne ta opp så og så mye proteiner på en gang, dermed var det ikke noe vits i å spise så mye av dette. Det som ble "til overs" forsvant jo bare.

Seriøøøøøøst?? o_O Kollegaen min har heldigvis vett nok oppi toppen til å tenke selv, så hun forsto jo at dette ikke var riktig. Men jeg trodde ikke de lærte bort slikt enda?? :eek:

Edit: De lærer også at mange og små måltider er viktige for å holde forbrenningen i gang, og at frokost er viktig for å "starte opp forbrenningen".. :wtf:

Det her skrev naturfag læreren min også! Jeg bare javel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Konstantinovs kom jeg i forkjøpet da jeg leste igjennom abstrakten til de ulike studiene som var referert til i artikkelen. Selsvagt er dette ikke like bra som å lese hele studien, men fikk et greit nok inntrykk om hva det handlet om. De trente for det meste hensiktsmessig for å tømme glykogenlagrene sine. Og syklet intens i minst 2 timer. Altså, dette er ikke noe som fleste folk pleier å gjøre. Så allerede her vil jeg si at dette ikke er relevant for en god del av treningspopulasjonen her inne.

Her en liten samling av studier som tar for seg glykogenbruk i henhold til styrketrening. Som du ser er nivåene ikke redusert veldig mye, og det er påpekt at så fremt man spiser normalt og er det ikke nødvendig å ta hensyn til dette post-workout.

Glycogen and Resistance Training

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...